sleepy21 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Bytta olja på bilen min, og etter det har den begynt å gå veldig ujevnt på tomgang når den er kald. Den fusker også når man gir gass på den. Motoren vibrerer også, så det kan kjennes rom ressonans inne i kupeen. Etter et min eller to så er den helt normal. Kan dette ha noe med oljeskiftet å gjøre, eller er det bare en tilfeldighet? Endret 23. juni 2007 av sleepy21 Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Noen bmw`er fusker hvis oljelokket eller peilepinnen ikke sitter ordentelig på... sjekk det! Det er helt sant! noen stopper hvis du drar opp peilepinnen mens den går.... skjer noe rart med veivhusgass/trykk/ventiler et eller annet rart.... Lenke til kommentar
sleepy21 Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Alt sitter som det skal, men har fortsatt problemet. Kan jo være tilfeldig at det skjedde ettter oljeskiftet. Har merket at den har "lugget" litt ved "rask" akselerasjon før, (pedalen fort i bånn) på 4. gir i ca 60km/t. Da virket det som den fikk for mye bensin elns. et lite øyeblikk, og nesten kvalte seg selv før den "tok seg sammen" Men nå går den veldig ujevnt, (tenkte først at den går på 3 sylindere elns. Kan man merke det på bilen, på annen måte en at den går dårlig? Vil den vibrere som nå?, men virker jo litt rart ettersom den blir helt normal etter bare et minutt med gange ca.) og motoren vibrerer så kraftig at det kjennes inni kupeen. Men som sagt dette gir seg etter bare et minutts kjøring. Noen som vet hva det kan være? Ting jeg kan sjekke selv før jeg setter den på verksted og svir av flere tusen på at de skal finne ut at det bare var å skifte en plugg...? Lenke til kommentar
Reppemarkus Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Bytta olja på bilen min, og etter det har den begynt å gå veldig ujevnt på tomgang når den er kald. Den fusker også når man gir gass på den. Motoren vibrerer også, så det kan kjennes rom ressonans inne i kupeen.Etter et min eller to så er den helt normal. Kan dette ha noe med oljeskiftet å gjøre, eller er det bare en tilfeldighet? 8927445[/snapback] Du fylte den olja som er anbefalt ja..? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Hvor mye olje har du fyllt på? Det du beskriver høres ut som symptomene på for mye olje. Lenke til kommentar
sleepy21 Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Hvor mye olje har du fyllt på? Det du beskriver høres ut som symptomene på for mye olje. 8971198[/snapback] Har fylt på 4 liter Castrol Magnatec helsyntetisk 5W-40 olje. Det er det volumet som står i manualen med oljefilterskift, og peilepinnen viser ikke for mye heller. Har fortsatt symptomene, men lurer nå på om det kan være "Idle Control Valve" som er skitte/henger seg opp. Fant det på et nettsted: Idle Control Valve cleaning Det jeg lurer på nå er om symptomene vil gi seg etter 30 sek ca på tomgang hvis det er ICVen som er skitten... For meg skulle man tro det kanskje ville vært sånn hele tiden da? Hva med O2 sensoren, kan den ha skylda? Lenke til kommentar
lb9td Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Hvor mye olje har du fyllt på? Det du beskriver høres ut som symptomene på for mye olje. 8971198[/snapback] Har fylt på 4 liter Castrol Magnatec helsyntetisk 5W-40 olje. Det er det volumet som står i manualen med oljefilterskift, og peilepinnen viser ikke for mye heller. Har fortsatt symptomene, men lurer nå på om det kan være "Idle Control Valve" som er skitte/henger seg opp. Fant det på et nettsted: Idle Control Valve cleaning Det jeg lurer på nå er om symptomene vil gi seg etter 30 sek ca på tomgang hvis det er ICVen som er skitten... For meg skulle man tro det kanskje ville vært sånn hele tiden da? Hva med O2 sensoren, kan den ha skylda? 9068639[/snapback] På audien står det ihvertfall at FOR mye olje skaper kødd for O2 sensoren og katalysatoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå