Emomilol Skrevet 4. august 2007 Rapporter Del Skrevet 4. august 2007 Rot13 er en (veldig dårlig) krypteringsmetode, som "roterer" bokstavene 13 plasser frem. Dvs. at a, b og c blir n, o og p og vica verca. http://rot13.com/ Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 16. august 2007 Rapporter Del Skrevet 16. august 2007 på tide med en ny gåte? Jeg tar en, bare for å holde liv i tråden... på den ene siden av en vegg, står en person med hvit hatt. på denn andre siden av veggen, står det tre personer. De tre personene stårr i en trapp som heller nedover mot veggen. Nederst i trappa står det en person med svart hatt, i midten av trappa står det en person med hvit hatt, og øverst i trappa står en person med svart hatt. | svart | hvit |svart altså: hvit | 0 alle som står i trappen, må se i retning veggen. Ingen vet hvilken farge de har på sin egen hatt. De får èn oppgave, og det er å si "jeg vet hvilken farge det er på hatten min" med en gang han VET hvilken farge det er på hatten sin. Det eneste de vet, er at det er to hvite og to svarte hatter, men de vet ikke hvilken rekkefølge de er i. hvem kan finne ut hvilken farge han har på hatten sin, og hvorfor? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 16. august 2007 Rapporter Del Skrevet 16. august 2007 Og han som står øverst i trappen kan ikke se over veggen? Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 16. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. august 2007 Han som står nest øverst i trappen. Dersom den som står øverst i trappen ikke roper, vet han at han selv og han foran seg har forskjellige farger på hatten. Og når da han som står øverst IKKE sier noe, kan han som står nest øverst være rimelig sikker (med mindre personen bak seg er stum) på at han har motsatt farge som personen foran seg. Goscinny Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 16. august 2007 Rapporter Del Skrevet 16. august 2007 korekt svar, Goscinny fortsetter tråden... Lenke til kommentar
aspic Skrevet 16. august 2007 Rapporter Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Kan eg kome med ein då? Godt mogleg denne har blitt tatt før: Det var ein gong ei dame litt oppi åra. Plutseleg får denne dama beskjed om at mor hennar er død. Dama møter opp i begravelsene nokon dagar seinare. Når ho står i kyrkja og venter på at sermonien skal byrje kjem plutselig draumemannen hennar inn! Ho veit med EIN gong at dette er mannen i hennas liv, men ho får ikkje sjanse til å nå han før begravelsen er ferdig. Når begravelsen sluttar forsvinn denne mannen raskare enn dama klarer å halde følgje. Ute av kyrkja er han heilt vekke. 2 veker seinare blir denne dama tatt for drapet på søster si, kva var motivet for drapet? Edit: Unnskyld Goscinny Endret 16. august 2007 av aspic Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 16. august 2007 Rapporter Del Skrevet 16. august 2007 La oss kalle dama oppi åra Gro. Drømmemannen stakk av med søstra til Gro, nemlig Guri. Gro ble sjalu, og drepte Guri? Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 16. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Hun håpte at han ville komme i begravelsen til søstera (nei, jeg er ikke psyko ). Goscinny Endret 16. august 2007 av Goscinny Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 16. august 2007 Rapporter Del Skrevet 16. august 2007 Åå, så klart. Den har jeg faktisk hørt før Lenke til kommentar
aspic Skrevet 16. august 2007 Rapporter Del Skrevet 16. august 2007 Hun håpte at han ville komme i begravelsen til søstera (nei, jeg er ikke psyko ). Goscinny 9292486[/snapback] Eg ringer politiet! Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 16. august 2007 Rapporter Del Skrevet 16. august 2007 var det korekt svar? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 16. august 2007 Rapporter Del Skrevet 16. august 2007 Ja, goscinny fekk rett svar. No har han 2 gåter til gode Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 16. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. august 2007 Fritt frem til den som har en god gåte. Goscinny Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 16. august 2007 Rapporter Del Skrevet 16. august 2007 Er bildegåter lov? Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 16. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. august 2007 Jada, så lenge det er en logisk løsning en kan tenke seg frem til, og ikke slike "Hva er det som går og går og aldri kommer til døra?"-"gåter". Goscinny Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 16. august 2007 Rapporter Del Skrevet 16. august 2007 Tenker, et bilde, som på IQ tester, se hva som skal i den neste ruten. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 16. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. august 2007 Greit for min del, iallfall. De er jo litt artige Goscinny Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 16. august 2007 Rapporter Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Dere kan jo prøve dere på den her, det er et logisk svar. Edit: Kan ta vanskeligere hvis dere klarer denne ganske lett. Husk, ha med forklaring. Endret 16. august 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Ama-gi Skrevet 16. august 2007 Rapporter Del Skrevet 16. august 2007 Tipper nr. 4 fordi da blir det 4,6,8 og 4,6 8 loddrett og vannrett. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 16. august 2007 Rapporter Del Skrevet 16. august 2007 Nei, et hint: Fargene grå og hvit har en stor rolle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå