Gå til innhold

Gåtekonkurransen - Er du en Gollum?


Goscinny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Då tar eg meg friheten til å poste ei gåte til, ei som mange på skulen var "hekta på" i ei periode:

 

All strøm var borte i byen og ingen av gatelysene eller lyssignalene virket. En mørk limousin kjørte ned den nyasfalterte veien uten å ha lysene på. En ung gutt kledd i mørke klær gikk ut i veien rett foran bilføreren, men sjåføren klarte å bremse opp i tide. Månen lyste ikke og gutten hadde ikke noen lommelykt eller annen form for lys med seg.

Hvordan kunne sjåføren se gutten?

 

Edit: Må jo ha farge på. :p

Endret av Mr. Sviker
Lenke til kommentar

Jo, egentleg.

 

Ny gåte:

 

Like etter at en mann hadde hoppet ut fra et fly i 2,000 meters høyde løste han ut fallskjermen sin. Når han kikket opp, så han et stort hull i hans fallskjerm. Allikevel lander han trygt uten hjelp fra andre og uten å bruke reservefallskjermen. Hvordan klarte han å overleve?

Lenke til kommentar

Du er 18 år.

 

Edit: Eg veit at det er rett, og legg derfor til ny gåte.

 

Anne ba sekretæren om ein kopp kaffe. Medan sekretæren fyller koppen, fell øyredobben hennes av og ned i kaffekoppen. Allikevel blei ikkje øyredobben våt.

Korleis kunne det ha seg?

Endret av Mr. Sviker
Lenke til kommentar

Hun har vell pulverkaffe.. Har ikke tilsatt vann, kun pulver da øredobben faller nedi!

 

Jepp, 18 år stemmer det..

Forklaring:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Tre ganger min egen alder om 3 år vil bli 21x3 (63). Tre ganger min egen alder for tre år siden ville vært 15x3 (45). Trekk 45 fra 63 og du får svaret, 18 år.
Endret av DarkerGlow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...