Emancipate Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Svaret er: En veldig høy og tynn mann som bærer på et trekors. Bilde: Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Haha Jeg er frekk nok til å komme med en skikkelig jævlig en: En mann skal kjøpe noe til huset sitt, så han drar til jernvaren. Han peker på noe, og sier: Hva vil èn koste? Jernvarehandleren klør seg bak øret og sier: tretti kroner. Javel, sier mannen. "Hva med tolv da?". "tolv", sier jernvarehandleren. "Det blir 60 kroner". Mannen ser litt forvirret ut, men sier likevel: "Men hva med to hundre da?". Jernvarehandleren smiler, og sier "Nitti kroner". Hva skulle mannen kjøpe? Endret 25. juni 2007 av Mads-b Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Hva skulle mannen kjøpe? 8938410[/snapback] Noe til huset sitt? Passer bedre om du forteller den. Endret 25. juni 2007 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Det han kjøpte var noe til huset, det er et hint for å ikke gjøre gåten umulig. Svaret er litt mer spesifikt, og har noe med forholdet mellom prisene og mengdene å gjøre. Lenke til kommentar
cErfik Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Det han kjøpte var noe til huset, det er et hint for å ikke gjøre gåten umulig. Svaret er litt mer spesifikt, og har noe med forholdet mellom prisene og mengdene å gjøre. 8941800[/snapback] Han skulle nok kjøpe husnummer(slike tall man henger på veggen) om jeg ikke tar helt feil Om det er riktig er det fritt fram for nestemann Lenke til kommentar
SisteBert Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Det han kjøpte var noe til huset, det er et hint for å ikke gjøre gåten umulig. Svaret er litt mer spesifikt, og har noe med forholdet mellom prisene og mengdene å gjøre. 8941800[/snapback] Han skulle nok kjøpe husnummer(slike tall man henger på veggen) om jeg ikke tar helt feil Om det er riktig er det fritt fram for nestemann 8942225[/snapback] Tror det jeg og 30 kroner per siffer, men hvorfor klør han seg i hodet? Lenke til kommentar
Maj7 Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Tror det jeg og 30 kroner per siffer, men hvorfor klør han seg i hodet? Han klør seg ikke i hodet, han klør seg bak øret Endret 25. juni 2007 av Maj7 Lenke til kommentar
Rallahr Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Tror det jeg og 30 kroner per siffer, men hvorfor klør han seg i hodet? 8942432[/snapback] Dårlig i matte Endret 25. juni 2007 av Rallahr Lenke til kommentar
SisteBert Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Tror det jeg og 30 kroner per siffer, men hvorfor klør han seg i hodet? 8942432[/snapback] Dårlig i matte 8943510[/snapback] Liten hjerne Et siffer 30kr (1) To siffer 60kr (12) Tre siffer 90kr (200) Lenke til kommentar
Jakos-k Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Det er tre epler, du tar to epler. Hvor mange epler har du? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Det er tre epler, du tar to epler. Hvor mange epler har du? 8944348[/snapback] To. Det satt en jomfru på en bar og drakk. Hadde hun hatt det hun drakk, hadde hun ikke vært det hun var. Hva drakk hun? Endret 25. juni 2007 av tsg1zzn Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Det er tre epler, du tar to epler. Hvor mange epler har du? 8944348[/snapback] To. Det satt en jomfru på en bar og drakk. Hadde hun hatt det hun drakk, hadde hun ikke vært det hun var. Hva drakk hun? 8944558[/snapback] Sex on the beach! Edit: Om jeg ønsker at du ikke oppfyller ønsket mitt, hva er det du gjør da? Endret 25. juni 2007 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Rallahr Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Det er tre epler, du tar to epler. Hvor mange epler har du? 8944348[/snapback] To. Det satt en jomfru på en bar og drakk. Hadde hun hatt det hun drakk, hadde hun ikke vært det hun var. Hva drakk hun? 8944558[/snapback] Sex on the beach! Edit: Om jeg ønsker at du ikke oppfyller ønsket mitt, hva er det du gjør da? 8945001[/snapback] Da oppfølger jeg ikke ønsket ditt. Hvis riktig, se under: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Det hører med til barnelærdommen til de fleste av oss, og likevel er det utrolig mange som tror de vet svaret, men egentlig bare gjetter. Hvordan er det med deg? Vet du hvor mange eksemplarer av hvert dyr Moses tok med seg i arken?" Endret 25. juni 2007 av Rallahr Lenke til kommentar
Ama-gi Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Mr. Olsen, hvis man ikke oppfyller det originale ønsket, så følger man ikke det siste ønsket, og hvis man oppfyller det så overser man det andre ønsket. Så lenge disse ikke er hierarkiske finnes det ingen løsning, men det virker for meg som om mener at det siste ønsket skal oppheve det forrige, noe som i teorien vil bety at det ikke blir noe ønske igjen. Jaja... Når det gjelder arken tok NOAH, og ikke Moses med seg to av hver. Svaret er altså null. Poster sikkert gåte senere. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Mr. Olsen, hvis man ikke oppfyller det originale ønsket, så følger man ikke det siste ønsket, og hvis man oppfyller det så overser man det andre ønsket. Så lenge disse ikke er hierarkiske finnes det ingen løsning, men det virker for meg som om mener at det siste ønsket skal oppheve det forrige, noe som i teorien vil bety at det ikke blir noe ønske igjen. Jaja... Når det gjelder arken tok NOAH, og ikke Moses med seg to av hver. Svaret er altså null. Poster sikkert gåte senere. 8945894[/snapback] Det finnes ikke noe riktig svar på gåten min, akkurat som den gåten med han som lyver. Gåten med MOses/Noah, er jo akkurat det at det var Noah, og ikek moses. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Det satt en jomfru på en bar og drakk. Hadde hun hatt det hun drakk, hadde hun ikke vært det hun var. Hva drakk hun? 8944558[/snapback] Sex on the beach! 8945001[/snapback] Du sikter til drinken, ja? Det svaret jeg har hørt på den gåten er melk, men begge deler er vel like riktig. Ny gåte: En vinhsamler har dødd og de tre sønnene hans får farens vinsamling i arv. Faren hadde 7 hele tønner vin, 7 tønner nøyaktig halve av vin og 7 tomme tønner. Tønnene har like stort volum, og i testamentet står det at hver sønn skal ha like mange hele, halve og tomme tønner! Går det an? Hvordan skal de gjøre det for å følge farens ønske? Goscinny Endret 26. juni 2007 av Goscinny Lenke til kommentar
Ama-gi Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Jah, det blir til sammen 21 halve tønner, dvs 7 til hver ^^ Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Men hver skal jo ha like mange hele, halve og tomme tønner så det går ikke... Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Har høyrt denne før, men huskar ikkje svaret. Men viss ein deler ei full tønne til to halve, blir det 6 (deleleg på 3) fulle, 9 (også deleleg på 3) halve, men 8 (ikkje deleleg på 3) tomme. Edit: Det er totalt 21 tønner. Alle tre må få likt med tønner. Det kan maks bli 17 tomme tønner eller maks 10 fulle. Ja!! Eg har det! Det blir 9 fulle, 3 halvfulle og 9 tomme. altså 3 fulle, 1 halvfulle og 3 tomme til kvar. Viss du tar fire av dei halvfulle og fyller dei på med kvarandre (litt dårleg forklart) blir det 2 ekstra fulle (tilsaman 9 fulle då) og to tomme ekstra (det blir 9 tomme). Endret 26. juni 2007 av Mr. Sviker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå