Gå til innhold

Gåtekonkurransen - Er du en Gollum?


Goscinny

Anbefalte innlegg

To tusen hjørner som man kan se? Ehmm, vet ikke om noe som har to tusen hjørner.

 

Et hus med to tusen hjørner som har et rundt tak?

8976313[/snapback]

Jo da, du vet nok om denne tingen. Den er mye mindre enn et hus.

 

Jeg gikk og så etter, og slike som folk flest har hjemme hadde visst bare 1200 hjørner. Men de finnes nok også med godt over 2000. Og fortsatt rundt.

 

Klokke er feil.

Tannhjul er også feil. Jeg nekter å tro at folk flest har tannhjult med over tusen hjørner hjemme i huset sitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan i helvette kan 1 dassrull ha 2000 kanter?

8977641[/snapback]

Kanskje litt dårleg vits. Ein dorull, eller sjølve rullen, er runde, men papiret er delt opp i ruter, viss du skjønner kva eg meiner, og dei rutene er 1200 hjørner på. I hvertfall slik eg har tolka det.

Lenke til kommentar
Hvordan i helvette kan 1 dassrull ha 2000 kanter?

8977641[/snapback]

Kanskje litt dårleg vits. Ein dorull, eller sjølve rullen, er runde, men papiret er delt opp i ruter, viss du skjønner kva eg meiner, og dei rutene er 1200 hjørner på. I hvertfall slik eg har tolka det.

8977647[/snapback]

 

Da kan man jo ta alt som er rundt å rive det i 500 biter så har man enda flere hjørner enn 2000...

 

 

Den var dårlig :thumbdown:

Lenke til kommentar
Hvordan i helvette kan 1 dassrull ha 2000 kanter?

8977641[/snapback]

Kanskje litt dårleg vits. Ein dorull, eller sjølve rullen, er runde, men papiret er delt opp i ruter, viss du skjønner kva eg meiner, og dei rutene er 1200 hjørner på. I hvertfall slik eg har tolka det.

8977647[/snapback]

 

Da kan man jo ta alt som er rundt å rive det i 500 biter så har man enda flere hjørner enn 2000...

 

 

Den var dårlig :thumbdown:

8977848[/snapback]

 

Egentlig ikke. å det blir jo ikke det samme av å rive den i 500 biter, for rullen er jo ferdig oppdelt. Desuten er jo papiret dobbelt så det kan jo godt ha mer enn 1200 hjørner.

Lenke til kommentar
Har de 1200 ruter på en dorull? Kilde?

8977665[/snapback]

Gå på do og les på pakken. Der står det hvor mange tørk det er per rull. Gang antall tørk med fire for å få antall hjørner. På en vanlig maxi-rull (2-i-1) bør du få godt over 1200 hjørner, kanskje 1300.

 

Hvordan i helvette kan 1 dassrull ha 2000 kanter?

8977641[/snapback]

Kanskje litt dårleg vits. Ein dorull, eller sjølve rullen, er runde, men papiret er delt opp i ruter, viss du skjønner kva eg meiner, og dei rutene er 1200 hjørner på. I hvertfall slik eg har tolka det.

8977647[/snapback]

 

Da kan man jo ta alt som er rundt å rive det i 500 biter så har man enda flere hjørner enn 2000...

 

 

Den var dårlig :thumbdown:

8977848[/snapback]

Men du trenger jo ikke å rive en dorull i biter... Hjørnene er der selv på en ny sammenrullet rull. Hvis man river det i biter er det jo heller ikke rundt lenger.

 

 

Inntil Rallahr kommer tilbake med en ny gåte:

Ingen vil ha det, men de som har det ville ikke kvittet seg med det for en million.

Endret av tsg1zzn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...