Mads-b Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Haha, jeg editet posten min jeg OK, here goes: Det er større enn Gud, og ondere enn djevelen selv. Verdens lykkeligste vesen trenger det, men verdens mest ulykkelige har det. Spiser man det, dør man. Hva er det? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Om han alltid lyver så må det være ljug også. Om han ljuger alltid så sier han at han alltid ljuger, men det må være ljug. Han kan ikke snakke sant for det ville vært løgn uansett. 8929402[/snapback] Anders kan godt servere en gåte i tillegg siden det mest sannsynlig er rett svar. 8929500[/snapback] Hvis jeg forstod hva Andrs skrev riktig, så er det ikke riktig. (Riktig svar, men helt feil resonnement.) Endret 23. juni 2007 av tsg1zzn Lenke til kommentar
Andrs Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 vel. ingenting er større enn gud eller ondere enn djevelen. den lykkeligste trenger ingenting og den fattige har ingenting. spiser man ingenting dør man. ingenting tror jeg er rett... Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) En mann kommer bort til deg og sier: Jeg lyver alltid.Snakket han sant? 8928325[/snapback] Er denne mannen en løgner, og sier dette, har han nettopp snakket sant. Det går ikke Er denne mannen en person som alltid snakker sant, har han nettopp løyet, og motsagt seg selv. Kunsten ligger i alternativ nr. 3, som er at vedkommende lyver en gang i blant. Lyver han en gang i blant, kunne han ha sagt dette som en liten hvit løgn Uansett er det å si "jeg lyver alltid" alltid en løgn. Det går forøvrig å si " jeg lyver en gang i blant" Fort og jævlig tenkt på 30 sek. EDIT: jeg synes andrs skal få lov til å fortsette, for å ikke ødelegge trådens "flow" Endret 23. juni 2007 av Mads-b Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 En mann kommer bort til deg og sier: Jeg lyver alltid.Snakket han sant? 8928325[/snapback] Er denne mannen en løgner, og sier dette, har han nettopp snakket sant. Det går ikke Er denne mannen en person som alltid snakker sant, har han nettopp løyet, og motsagt seg selv. Kunsten ligger i alternativ nr. 3, som er at vedkommende lyver en gang i blant. Lyver han en gang i blant, kunne han ha sagt dette som en liten hvit løgn Uansett er det å si "jeg lyver alltid" alltid en løgn. Det går forøvrig å si " jeg lyver en gang i blant" Fort og jævlig tenkt på 30 sek. EDIT: jeg synes andrs skal få lov til å fortsette, for å ikke ødelegge trådens "flow" 8929701[/snapback] Det er riktig, han lyver nå og da, og også akkurat idet han snakker med deg. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Det finnes 3 lys i 1. etasje. Det finnes 3 lysbrytere i 2. etasje. Du er i 2. etasje, hvordan kan du finne ut hvilke lysbrytere som leder til hvert lys bare ved å bruke lysbryterene? Nei, du kan ikke dra opp, eller følge ledninger. Bare tenk logisk. Edit: Viktig, når du har fiklet med lysbryterene så skal du dra opp til 1. etasje, der skal du vite hvilke lysbrytere som leder til hvert lys. Endret 23. juni 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Andrs Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Du skru på lysbryter 1. skrur på lysbryter 2 og skrur den nav igjen og holder nr 3 urørt. Så går du ned. den som lyser er nr1, de som er varm, men slokt er nr 2 og den som er kaldt og slokt er nr 3. Endret 23. juni 2007 av Andrs Lenke til kommentar
Andrs Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Ligner på min forrige, men denne har en helt annen løsning. Du skal til Rom. Du kommer i et kryss hvor du kan ta to veier videre. En mann sier "dette er veien til rom" mens en annen sier det samme, bare de peker forskjellige retniinger. Hva gjør du nå? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Du tar en tilfeldig vei, fordi alle veier fører til Rom! (Jeg regner med at det er riktig.) Begynner på K og slutter på K. Puttes i noe som begynner på F og slutter på E. Trangt skal det være men ikke for stor og ikke for liten... Hva er det?? Endret 23. juni 2007 av tsg1zzn Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Kork i ei flaske. Er tom for gåter. Lenke til kommentar
Andrs Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Riktig. alle veier fører til rom Endret 23. juni 2007 av Andrs Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Ok, en vanskelig en: Hva er veldig høyt, veldig langt og veldig bredt, men veldig tynt? Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Andrs har en gåte gående i blått litt lenger oppe på siden! Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Andrs har en gåte gående i blått litt lenger oppe på siden! 8929926[/snapback] Hvor da? Lenke til kommentar
Seppe . Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Ok, en vanskelig en:Hva er veldig høyt, veldig langt og veldig bredt, men veldig tynt? 8929924[/snapback] En jævlig tynn hypercube. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Ok, en vanskelig en:Hva er veldig høyt, veldig langt og veldig bredt, men veldig tynt? 8929924[/snapback] Det går ikke ann. Må i så fall være noe i 4D noe som ikke går ann. Lenke til kommentar
Arang Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 En høy og radmager men muskuløs junkie som ligger på gulvet? En dårlig og lang bortforklaring, som skreket av en bonde? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå