Bruker-93156 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Eg googla ikkje, eg leste den igår. Litt tenking: Ei dame gjekk inn i ein bank for å heve ein sjekk frå ein forsikringutbetaling. Ved ei feiltakelse, gav funksjonæren dollar for cent og cent for dollar. Ho putta pengane i veska, men mista ein nickel (5 cent) på gulvet. Når ho kom heim, fann ho ut at ho hadde nøyaktig fet dobbelte av det sjekken lød på. Ho hadde ikkje nokon pengar før ho gjekk i banken. Kva var det nøyaktige beløpet på sjekken? 8956821[/snapback] Passer bra som et algebrastykke. Lenke til kommentar
Maj7 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Mr. Olsen: Da noen foreslo melk tenkte jeg på at hun var mor. I gåten sto det at hvis hun hadde hatt dette så hadde hun ikke vært der hun var, altså i baren. Melk kan kanskje være riktig svar: hvis hun hadde hatt melk (i brystene), og dermed vært en mor for et lite barn som trenger mat ofte, ville hun aldri tatt turen til baren Men jeg er enig i at sex on the beach klinger best. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Sidan ingen hittil har klart den andre gåta mi, kjem eg med ei ny: Det er eit som vender alle veggane mot nord. Kvar står det huset? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Sidan ingen hittil har klart den andre gåta mi, kjem eg med ei ny: Det er eit som vender alle veggane mot nord. Kvar står det huset? 8958114[/snapback] Eh, sydpolen? Har ingen gode gåter på lager, så hvis det er riktig, er det fritt frem. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Riktig den, watercool:) Kjem med ny gåte viss ingen kjem før meg. Edit: To skiltvaktar sto og vokta på utsida av ein kasernene. Ein kikka opp vegen for å sjå om nokon nærma seg frå nord. Den andre kikka ned vegen for å sjå om nokon nærma seg frå sør. Plutseleg sa den eine til den andre: "Kva er det du smiler av?" Korleis visste han at den andre smilte? Endret 27. juni 2007 av Mr. Sviker Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Fordi personen som kikker mot nord står sørligst av de to. Altså står personen som kikker sørover ansikt til ansikt med han som kikker nordover. Noen andre får komme med en gåte. Kommer ikke på noen på sparket. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Då kjem eg med ein: Ein berømt tryllekunstnar hadde eit vatnglas heilt fylt opp til randen. Han holdt glaset over hovudet og slapp det ned på teppet utan å søle ein einaste dråpe vatn. Korleis greide han å sleppe eit fylt vatnglas ned frå ei høgd på nesten to meter utan å søle ein einaste dråpe vatn? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Ikkje det svaret eg ville ha, men det kunne vert riktig. So det er berre å fortsette å gjette. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Det var fylt til randen, men ikke av vann. Det kan ha vært luft eller sement. Eller så hadde han lokk på det. Eller en pose. Endret 27. juni 2007 av tsg1zzn Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Jepp, tsg1zzn. Din tur. Edit: Det var fullt, men ikkje med vatn. Det kan ha vert sement, luft, eller liknande. Endret 27. juni 2007 av Mr. Sviker Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hvilken fugl er det man finner i Kina, og som har vinger uten å kunne fly? Lenke til kommentar
Maj7 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hvilken fugl er det man finner i Kina, og som har vinger uten å kunne fly? 8958431[/snapback] Pingvin? De har sikkert fått tak i noen individer for å ha i en eller annen zoo Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Den er nok vanligere enn som så. Lenke til kommentar
Maj7 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Den er nok vanligere enn som så. 8958809[/snapback] Da er det jo ikke noen morsomt, omtrent ikke en gåte en gang. Trodde gåter skulle kreve hjernebry, ikke kunnskap Høne? And? Gås? Struts? De kan da fly... bortsett fra strutsen, men den er ikke vanlig. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 De kan da fly... bortsett fra strutsen, men den er ikke vanlig.Nettopp. Så det er ikke riktig. Denne gåten krever hjernebry, ikke kunnskap. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Øh.. hva med Peking and? Type stekt? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 "Fuglenmedvingersomikkekanflyfuglen"? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Øh.. hva med Peking and? Type stekt? 8959496[/snapback] Den kan godkjennes. Det egentlige svaret var "en død fugl". Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 haha! fugleinfluensa! *got it* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå