Gå til innhold

Gåtekonkurransen - Er du en Gollum?


Goscinny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den har jeg lest på skola. Moren var på en båt og fikk veer. Pål ble født rett over midnatt, men båten beveget seg i en annen tidssone så peter ble født rett før midnatt, dagen før.

 

Tror jeg.

 

men jeg legger meg så noen andre tar over, okilol?

8953043[/snapback]

Du har riktig som vanleg. Eg kan ta over :D :

 

Ein profesjonell fiskar fanga 30 fiskar under ei 5 dagers turnering.

Kvar dag fekk han tre fleire fiskar enn den forrige dagen.

Kor mange fiskar fanga fiskaren den første dagen?

Lenke til kommentar

Siste før jeg legger meg jeg og

 

En hest går en viss lengde hver dag. Underlig nok, to av dens bein går 30 kilometer hver dag mens de andre to beina går nesten 31 kilometer. Det synes som om hestens bein må stå en kilometer foran de andre beina, men det er ikke tilfellet. Hesten er helt normal, men hvordan kan dette være mulig?

Lenke til kommentar
Siste før jeg legger meg jeg og

 

En hest går en viss lengde hver dag. Underlig nok, to av dens bein går 30 kilometer hver dag mens de andre to beina går nesten 31 kilometer. Det synes som om hestens bein må stå en kilometer foran de andre beina, men det er ikke tilfellet. Hesten er helt normal, men hvordan kan dette være mulig?

8953096[/snapback]

Den går rundt og rundt.

 

Ny gåte:

To fyrer kjøper et glass limonade hver. De vet ikke at limonaden er forgiftet. Den første fyren heller alt nedpå med en gang. Så får han vondt i magen, men står det over.

Den andre fyren drikker limonaden sakte over flere timer. Senere den dagen dør han.

Hvorfor døde ikke den første fyren?

(Innholdet av glassene var helt likt og begge hadde like god helse.)

Endret av tsg1zzn
Lenke til kommentar
Det satt en jomfru på en bar og drakk. Hadde hun hatt det hun drakk, hadde hun ikke vært det hun var. Hva drakk hun?

8944558[/snapback]

 

Sex on the beach!

8945001[/snapback]

 

Du sikter til drinken, ja? Det svaret jeg har hørt på den gåten er melk, men begge deler er vel like riktig.

 

Ny gåte: En vinhsamler har dødd og de tre sønnene hans får farens vinsamling i arv. Faren hadde 7 hele tønner vin, 7 tønner nøyaktig halve av vin og 7 tomme tønner. Tønnene har like stort volum, og i testamentet står det at hver sønn skal ha like mange hele, halve og tomme tønner! Går det an? Hvordan skal de gjøre det for å følge farens ønske?

 

Goscinny ;)

8949504[/snapback]

 

Hvordan kan melk være rett?

 

Hadde hun hatt sex on the beach (Drikken hun drakk) så hadde hun ikke vært jomfru.

 

Melk er jo like feil som vann og juice.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Siste før jeg legger meg jeg og

 

En hest går en viss lengde hver dag. Underlig nok, to av dens bein går 30 kilometer hver dag mens de andre to beina går nesten 31 kilometer. Det synes som om hestens bein må stå en kilometer foran de andre beina, men det er ikke tilfellet. Hesten er helt normal, men hvordan kan dette være mulig?

8953096[/snapback]

Den går rundt og rundt.

 

Ny gåte:

To fyrer kjøper et glass limonade hver. De vet ikke at limonaden er forgiftet. Den første fyren heller alt nedpå med en gang. Så får han vondt i magen, men står det over.

Den andre fyren drikker limonaden sakte over flere timer. Senere den dagen dør han.

Hvorfor døde ikke den første fyren?

(Innholdet av glassene var helt likt og begge hadde like god helse.)

8954153[/snapback]

 

Om svaret er en logisk grunn, på grunn av å måtte pisse eller at det fordøyes eller noe slikt så var den ikke artig. kan ikke se noe spesiel godt svar på den.

Lenke til kommentar

To fyrer kjøper et glass limonade hver. De vet ikke at limonaden er forgiftet. Den første fyren heller alt nedpå med en gang. Så får han vondt i magen, men står det over.

Den andre fyren drikker limonaden sakte over flere timer. Senere den dagen dør han.

Hvorfor døde ikke den første fyren?

(Innholdet av glassene var helt likt og begge hadde like god helse.)

8954153[/snapback]

 

Om svaret er en logisk grunn, på grunn av å måtte pisse eller at det fordøyes eller noe slikt så var den ikke artig. kan ikke se noe spesiel godt svar på den.

8955640[/snapback]

Det er nok ikke så enkelt.

Lenke til kommentar
Ny gåte: En vinhsamler har dødd og de tre sønnene hans får farens vinsamling i arv.  Faren hadde 7 hele tønner vin, 7 tønner nøyaktig halve av vin og 7 tomme tønner. Tønnene har like stort volum, og i testamentet står det at hver sønn skal ha like mange hele, halve og tomme tønner! Går det an? Hvordan skal de gjøre det for å følge farens ønske?

 

De drikker opp alt, så tar de med seg seg 7 tomme tønner hver.

 

Edit: nvm, feil svar.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

De tømmer halvparten av vinen i 4 fulle tønner oppi 4 tomme. Da får de:

3 fulle

7 + 4 + 4 = 15 halvtomme tønner

3 tomme tønner.

 

De får altså: 1 full, 5 halvtomme og 1 tom tønne hver.

Dette kan de også redistribuere internt slik at de får 3 fulle, 1 halvfull og 3 tomme.

Endret av Fluesoppen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...