Gå til innhold

Gåtekonkurransen - Er du en Gollum?


Goscinny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe okey en ny en:

I en kjeller er det tre strømbrytere som brukes til å slå lyset av og på i tre rom i etasjen over.

Du kan bruke bryterne så mange ganger du vil, men bare EN om gangen og du får bare lov å gå opp og kontrollere EN gang. Hvordan skal du likevel greie å fastslå hvilken bryter som tenner lyset i hvilket rom?

Lenke til kommentar

Du setter på den brytar nr. 1 og venter nokre minuttar, deretter stenger brytaren, setter på ein brytar nr. 2 og løper opp. I rommet med den varme pera, er brytaren den første (nr. 1), i rommet med lyset på, er den brytaren du slo på sist (nr. 2) og den stengde brytaren (det blir nr. 3) er brytaren til rommet med lyset av.

Lenke til kommentar

Men du kan bare gå opp å sjekke en gang. Ikke en gang for hver lyspære

EDIT:

Du setter på den brytar nr. 1 og venter nokre minuttar, deretter stenger brytaren, setter på ein brytar nr. 2 og løper opp. I rommet med den varme pera, er brytaren den første (nr. 1), i rommet med lyset på, er den brytaren du slo på sist (nr. 2) og den stengde brytaren (det blir nr. 3) er brytaren til rommet med lyset av.

8952939[/snapback]

And a winner

Endret av Dernel
Lenke til kommentar

En gåte eg lærte på skulen ein gong:

 

Herr og fru Jensen var på veg heim frå ein handletur då herr Jensen klagde på at varane han bar på var altfor tunge.

 

Fru Jensen snudde seg mot mannen sin og sa: "Eg skjønner ikkje kva du klagar for. Viss du gjer meg ein pose, vil eg ha dobbelt so mange som deg, og viss eg gjer deg ein pose, vil me ha like mange."

 

Kor mange posar ber dei kvar?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...