lohelle Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Hei! Konstruktiv kritikk av dette portrettbildet ønskes. Liker lyset egentlig.. Syns bildet ble ganske bra! Muligens litt kjedelig, men.. Husk at jeg ikke er proff nå da. Gode råd mottar jeg med takk! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg likte lyset jeg også, men er ikke så sikker på den toppen hun har på, og uttrykket hennes var ikke passende. Hun ser litt stiv/skremt ut. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Jeg likte lyset jeg også, men er ikke så sikker på den toppen hun har på, og uttrykket hennes var ikke passende. Hun ser litt stiv/skremt ut. 8927490[/snapback] Joda, det med toppen kan jeg være enig med. Når det er sagt så var det ikke planlagt å ta bilder egentlig, så det ble liksom bare med det hun hadde på seg.. Jeg har dessverre ikke det privileget at masse modeller banker på døren og vil fotograferes.. :\ Takk for kritikk Endret 23. juni 2007 av lohelle Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg har dessverre ikke det privileget at masse modeller banker på døren og vil fotograferes.. :\ Takk for kritikk 8927508[/snapback] Til meg er dte utstyret det skorter på. Har mange pene jenter i klassen som ønsker å leke modell, men jeg mangler både ekstern blitz og bakgrunner. Og erfaring selfølgelig Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg har dessverre ikke det privileget at masse modeller banker på døren og vil fotograferes.. :\ Takk for kritikk 8927508[/snapback] Til meg er dte utstyret det skorter på. Har mange pene jenter i klassen som ønsker å leke modell, men jeg mangler både ekstern blitz og bakgrunner. Og erfaring selfølgelig 8927752[/snapback] Da anbefaler jeg å se på utstyr fra Kaffebrus. Fungerer helt fint! Jeg har 110W settet (ikke LITE-versjonen). Anbefales! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Ok, om man går helt til bunns så er det lommeboka det skorter på. Skal kjøpe kamera utstyr før jeg går til innkjøp av studioutstyr. Så mangler bare 30k nå, SÅ kan jeg begynne å spare til studiostuff... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Portrettet er helt greit utført, men hun som står modell virker litt uengasjert. Det er nok litt vanskelig å flørte med en nær slektning, men en god portrettfotograf har sine metoder til å få sitt objekt til å slappe skikkelig av, og vise seg fra en naturlig side. Ellers synes jeg du har gjort en god jobb, omstendighetene tatt i betraktning. Edit: Det koster nesten ingenting å lage noen reflektorer, f.eks. av en isopor-plate. Endret 23. juni 2007 av PMnormal Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Portrettet er helt greit utført, men hun som står modell virker litt uengasjert. Det er nok litt vanskelig å flørte med en nær slektning, men en god portrettfotograf har sine metoder til å få sitt objekt til å slappe skikkelig av, og vise seg fra en naturlig side.Ellers synes jeg du har gjort en god jobb, omstendighetene tatt i betraktning. Edit: Det koster nesten ingenting å lage noen reflektorer, f.eks. av en isopor-plate. 8928928[/snapback] takk for kritikk! Hun ser litt lite engasjert ut på det bildet ja. På andre er det lys osv som er feil og engasjement som var bra.. Sånn er det bare med meg tydeligvis. Jeg missunner enkelte som alltid klarer å finne/og eller lage gode situasjoner.. Så om noen vet om noen i Ålesundsområdet som vil fotograferes så gjør jeg gjerne det! GRATIS! *humre* Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Henger meg veldig opp i strekene i bakgrunnen? Hva er de gode for? Ellers liker jeg så absolutt ikke uttrykket på jenta. På en annen side er lyssettingen, utsnittet og skarpheten i en klasse for seg selv. Så, fiks bakgrunnen, og få jenta til å smile, så blir det virkelig gode saker. Lenke til kommentar
jakobls Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Karen har iallefall stått velvillig opp som modell! (Vet hvem det er) Synst det var ett fint bilde jeg, med ett skarpt blikk:) Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Karen har iallefall stått velvillig opp som modell! (Vet hvem det er)Synst det var ett fint bilde jeg, med ett skarpt blikk:) 8931671[/snapback] Hehe! Linselus både ho og søstra.. Takk for kritikk! Må si fra om du vet om andre som vil fotograferes! Gjør dette gratis for tiden. Kan være hvem som helst det, fra barn til voksne. Men ingen garanti for perfekt resultat selvsagt. Endret 24. juni 2007 av lohelle Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Henger meg veldig opp i strekene i bakgrunnen? Hva er de gode for? Ellers liker jeg så absolutt ikke uttrykket på jenta. På en annen side er lyssettingen, utsnittet og skarpheten i en klasse for seg selv. Så, fiks bakgrunnen, og få jenta til å smile, så blir det virkelig gode saker. 8931342[/snapback] Bakgrunnen er rett og slett slik fordi den ble pakket rett ut fra pakningen den kom i.. Må vel ta en runde med strykejernet... Det var mange bilder der hun smilte, men der var ikke lyset osv så bra.. :\ Takk for kritikk! Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Legger ved et bilde til. Her likte jeg uttrykket osv, men håret dekte for mye for det ene øyet slik at det ble altfor mørkt. (hadde ikke kraftig nok vifte / føne til å lage liv i håret, så det ble gjort ved at hun vred på hodet liksom..) Neste gang må jeg ha en kraftig vifte til dette slik at håret blir bedre... Husk at dette ble tatt "på sparket" da. Her er forresten bakgrunnen verre også.. Nå har jeg heldigvis mye mer erfaring til neste gang! Endret 24. juni 2007 av lohelle Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hvorfor i all verden viste du ikke det bildet først? Det er jo mye bedre. Det har både action og stil, og jenta fremstår som langt mer fotogen. Meget bra. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hvorfor i all verden viste du ikke det bildet først? Det er jo mye bedre. Det har både action og stil, og jenta fremstår som langt mer fotogen. Meget bra. 8933013[/snapback] Enig med PM her. Mye mer livlig og actionfylt bilde. Fin stemning, og du viser en helt annen side av jenta. Dumt med håret i ansiktet, men det er litt av sjarmen det også. Henger meg på PM og konkluderer med det samme: Meget bra bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå