ekwathne Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg skal snart gå til innkjøp av en ny 500gb harddisk og har satt opp to alternativ. Hvilken av disse to harddiskene er best med tanke på ytelse og støy? Jeg har en WD fra før og er fornøyd med den, men Samsung skal vistnok være mer stillegående? Western Digital Caviar SE16 500 GB VS Samsung SpinPoint T166 500GB S-ATA Lenke til kommentar
KAS Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Jeg har begge to. Synes Samsung-disken er hakket mer stillegående, og blir en tanke mindre varm. Den er noe raskere på ren overføring, og noe tregere på aksesstid. Men som du ser av ordbruken min - store forskjeller er det ikke. Samsung-disken har ikke parkering av lesehodene utenfor platene slik som Hitachi og WD (den nye *AAKS-serien) og tåler derfor ikke et hastemøte med en hard flate like godt. Uhell kan skje, og når ikke Samsung tar høyde for slikt, kommer jeg ikke til å kjøpe flere av disse. Endret 24. juni 2007 av KAS Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Flere som har noe å si? Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg har en Western og en Samsung disk. Ingen er de modellene du lenker til, men begge er mindre enn ett år gamle. Westerndisken bråker mye og blir mye varmere enn Samsung disken. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Da blir det nok Samsung. Egentlig den jeg var mest sikker på. Bestiller en slik til uka. Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Bare merk deg at selv om westerndisken bråker mer enn samsungen betyr det ikke at samsungen er stille! Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Jeg har en wd disk fra før som bråker en del også. Blir til at jeg kjøper med o ringer til de for å slippe litt støy. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Samsung er bedre på flere måter syns jeg, iforhold til WD. Ytelse, støy, ++ Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Hvordan er Seagate i forhold til WD og Samsung? Tenker da mest på Barracuda 7200.10. Endret 25. juni 2007 av sindrejibb Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Hvordan er Seagate i forhold til WD og Samsung? Tenker da mest på Barracuda 7200.10. 8942986[/snapback] Seagate og Samsung ligger kant i kant. Jeg personlig går for Samsung, deretter seagate. Det store plusset med seagate er 5 år garanti.! Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Ok, magen min sier Seagate Har best inntrykk av dem også er det 5 års garanti ja. Har forresten en Fujitsu Siemens-PC nå som jeg skrudde opp her om dagen for å fjerne litt støv osv. og fant ut at jeg har en Seagate. Og den har det ihvertfall ikke vært noe kluss med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå