DalaiLaban Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Heisann! Fant plutselig ut at jeg vil ha ps3 og ny tv Har vært å tittet litt på tv og fant en LG 50pc1r (50tommer) Prislappen på tven skal være max 20.000kr og den bør være 42" eller større. Tven skal kunne vise ps3 sitt fulle potensiale, det er igrunn mitt krav. Hva bør jeg da se etter? Takk takk for all hjelp =) Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Noe sånt kanskje ? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=325560 Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 annbefaller Sony W2000/X2000 serien. de har fallt enormt i pris siste månedene. www.prisjakt.nu for og sjekke. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Ikke kjøp samsung F71, M86-serien er vesentlig bedre! Til ditt budsjett ville jeg sett på LG sin 42LY95, den er akkurat under 20000,- - klin ny tv, 1080p-oppløsning selvfølgelig, fint design og bra bilde. Finnes på nett og hos vanlige tvforhandlere. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Og i tillegg støtter den HDMI 1.3 og 24fps@1080p (kinoformatet) Om du vil gjøre det litt billigere kan du gå får LF65. Alastor: Om du henger på AVforum med samme nick? EDIT: Billige TVer på Elkjip om dagen http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...T8AAAEOEOI03xiL http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...T8AAAEOEOI03xiL Om du kjenner noen fra Elkjop kan du få vennepris, senker prisen 4-5tusen tenker jeg =) Endret 26. juni 2007 av Lil-H Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Tja, det er vel et litt drøyt estimat, vil overhodet ikke si man kan få så stort avslag bare ved å kjenne noen på elkjøp . Om folk vil diskutere slike priser med meg, send gjerne en pm - jeg ønsker ikke at vi skal diskutere elkjøps vennerabatt i en slik tråd som det her. Jeg er samme fyr på avforum ja - ganske nybegynner over there . Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 En Samsung Q97-skjerm (42" eller 50") er et meget godt valg. Koster 16-17 000 fullpris. Har selv nylig gått til innkjøp av denne + PS3 og er megafornøyd. Kanskje den skjermen akkurat nå hvor du får mest for pengene? Har 3 HDMI i tillegg til alle andre mer eller mindre nødvendige tilkoblinger. Støtter riktignok "bare" 720p, men så er det i tillegg en fantastisk kontrast og sortnivået er "beyond everything else". 1080p er vel og bra det, men to aspekter ved det: 1) husk at skjermen ikke automatisk blir kanon fordi den har 1080p, kontrast og sortnivå spiller også en stor rolle her, 2) er det nødvendig for ditt behov? Det sies jo (uten at jeg har prøvd det selv, nå bare "videreinformerer" jeg etter hva jeg har hørt) at man knapt merker forskjell på 720p og 1080p med mindre man sitter en viss avstand fra skjermen og lignende. Og når du får i hus HD-skjerm og PS3 - benytt deg for all del flittig av Blu-Ray-spilleren. Fantastiske saker. Lenke til kommentar
Kennet_H Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) En Samsung Q97-skjerm (42" eller 50") er et meget godt valg. Koster 16-17 000 fullpris. Har selv nylig gått til innkjøp av denne + PS3 og er megafornøyd. Kanskje den skjermen akkurat nå hvor du får mest for pengene? Har 3 HDMI i tillegg til alle andre mer eller mindre nødvendige tilkoblinger. Støtter riktignok "bare" 720p, men så er det i tillegg en fantastisk kontrast og sortnivået er "beyond everything else". 1080p er vel og bra det, men to aspekter ved det: 1) husk at skjermen ikke automatisk blir kanon fordi den har 1080p, kontrast og sortnivå spiller også en stor rolle her, 2) er det nødvendig for ditt behov? Det sies jo (uten at jeg har prøvd det selv, nå bare "videreinformerer" jeg etter hva jeg har hørt) at man knapt merker forskjell på 720p og 1080p med mindre man sitter en viss avstand fra skjermen og lignende. Og når du får i hus HD-skjerm og PS3 - benytt deg for all del flittig av Blu-Ray-spilleren. Fantastiske saker. 8953190[/snapback] Bra og annbefale en plasma med dorlig oppløsning når hoved prioriteten er at den skal funke godt til ps3? M86 FTW! Endret 27. juni 2007 av Kennet_H Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Som jeg sa - den støtter bare 720p. Er det for dårlig for deg, så kjøper du en som støtter 1080p. Men så bør man hvorvidt dette er nødvendig ut ifra egne premisser, samt se mer på helheten. Som jeg sa - 1080p alene gjør ikke nødvendigvis en skjerm om til en kanonskjerm, kontrast og sortnivå spiller også like stor trille. Forskjellen på 720p og 1080p er såpass liten for det blotte øye, at en skjerm med 720p og bra kontrast/sortnivå ser bedre ut enn en skjerm med 1080p og halvgrei kontrast/sortnivå. M86 er en knallskjerm det, jeg var ganske nær ved å kjøpe den. Men jeg tok en litt mer nøye vurdering når jeg kjøpte skjermen - jeg fant ut at 1080p ikke ville ha noen hensikt for meg og veide dermed ikke det punktet så høyt, og i tillegg er M-serien relativt svak på sortnivå og fargedetaljer. Så jeg føler jeg får mer ut av Q97. Jeg er hvert fall storfornøyd med Q97 sammen med PS3. Men jeg er ikke så besatt på å anbefale skjermen jeg falt for hele tiden, da TV-behov er individuelle. Anbefaler deg egentlig å ta deg en tur til nærmeste elektrokjede og se og prøve ut noen forskjellige TV-er, det er da du best finner ut hva du liker og ikke liker. Lenke til kommentar
Kennet_H Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Som jeg sa - den støtter bare 720p. Er det for dårlig for deg, så kjøper du en som støtter 1080p. Men så bør man hvorvidt dette er nødvendig ut ifra egne premisser, samt se mer på helheten. Som jeg sa - 1080p alene gjør ikke nødvendigvis en skjerm om til en kanonskjerm, kontrast og sortnivå spiller også like stor trille. Forskjellen på 720p og 1080p er såpass liten for det blotte øye, at en skjerm med 720p og bra kontrast/sortnivå ser bedre ut enn en skjerm med 1080p og halvgrei kontrast/sortnivå. M86 er en knallskjerm det, jeg var ganske nær ved å kjøpe den. Men jeg tok en litt mer nøye vurdering når jeg kjøpte skjermen - jeg fant ut at 1080p ikke ville ha noen hensikt for meg og veide dermed ikke det punktet så høyt, og i tillegg er M-serien relativt svak på sortnivå og fargedetaljer. Så jeg føler jeg får mer ut av Q97. Jeg er hvert fall storfornøyd med Q97 sammen med PS3. Men jeg er ikke så besatt på å anbefale skjermen jeg falt for hele tiden, da TV-behov er individuelle. Anbefaler deg egentlig å ta deg en tur til nærmeste elektrokjede og se og prøve ut noen forskjellige TV-er, det er da du best finner ut hva du liker og ikke liker. 8956300[/snapback] Så du har sett begge tvne koblet til PS3, og mener M-serien relativt svak på sortnivå og fargedetaljer? Jeg har sett begge 2 koblet til PS3 og mener M86 gir et klart bedere bilde! og med plasmaen er det fare for innbrenning, Og ikke kom og si at på dagens plasma tvèr er det så og si umulig og få innbrenninger. Selv om det er blitt bedere er det fortsatt ikke allverden som skal til. Spiller du mye ps3 bruker den til pc skjerm osv så skal du ikke se bort fra at du plutselig får innbrenninger som ikke vil bort! Men det er som du sier... det varierer fra persjon til persjon hva de syntes ser best ut. Men jeg er i allefall ikkei tvil om hva jeg ville valgt til ps3. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) 1. En plasma har bedre sortnivå enn en lcd, any day, any way. Det kommer man ikke utenom. 2. Innbrenning er et ikke-problem på plasmatver nå lengre, med mindre du er glad i å se på prøvebilder, eller driver med pcbruk. Hva som er best får trådstarter holder ejg meg unna, ejg har allerede anbefalt lg sin 42ly95 jeg, regner den som bedre enn samsung m86. Endret 27. juni 2007 av Alastor Lenke til kommentar
hean Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 1. En plasma har bedre sortnivå enn en lcd, any day, any way. Det kommer man ikke utenom. 2. Innbrenning er et ikke-problem på plasmatver nå lengre, med mindre du er glad i å se på prøvebilder, eller driver med pcbruk. Hva som er best får trådstarter holder ejg meg unna, ejg har allerede anbefalt lg sin 42ly95 jeg, regner den som bedre enn samsung m86. 8958420[/snapback] Innbrenning er fortsatt ett stort problem, særlig blant billigmodellene. At det er et ikke-problem er bare noe selgerne liker å si. Største problemet får man med logoen til enkelte tv-kanaler, har n venn som fikk det for ett par måneder siden når tv-en sto på over natten ca 7-8 timer. Det ble ikke noe bedre med "programvare" for å fjerne det Hvis du skal ha skjermen på ett rom uten vinduer bak eller noe annet som kan reflektere vil jeg anbefale M86 serien til samsung. Sinnsykt bra bilde og ett ekstra plastbelegg på selve skjermen som øker kontrasten og beskytter skjermen Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hvem lar tven sin stå på om natten egentlig? Da ber du jo om det. Det er ikke et STORT problem, det er et Ikke-problem, da man har minimal risiko for å gjøre noe sånt. Ergo har jeg rett. Og her er det jo ikke snakk om en billig-tv, jeg mener jo selvfølgelig at man skal kjøpe skikkelige varer. Lenke til kommentar
Kennet_H Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hvem lar tven sin stå på om natten egentlig? Da ber du jo om det. Det er ikke et STORT problem, det er et Ikke-problem, da man har minimal risiko for å gjøre noe sånt. Ergo har jeg rett. Og her er det jo ikke snakk om en billig-tv, jeg mener jo selvfølgelig at man skal kjøpe skikkelige varer. 8958543[/snapback] Når du ikke kan sovne fra tvèn en eneste gang uten og risikere og få konstante innbrenninger så er det jo et problem! og du trenger ikke en gang og sovne fra tvèn for og få det Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Høres utrolig rart ut at det ikke gikk bort i etterkant. Innbrenning forsvinner på alle pioneer, panasonic og samsung-plasmaene vi har sett på der jeg jobber seneste 2 år... Billig-plasma dette eller? Lenke til kommentar
hean Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Høres utrolig rart ut at det ikke gikk bort i etterkant. Innbrenning forsvinner på alle pioneer, panasonic og samsung-plasmaene vi har sett på der jeg jobber seneste 2 år... Billig-plasma dette eller? 8958676[/snapback] Ikke av de billigste nei.... uansett er det jo mye de samme panelene i billige og mer kostbare modeller, men toppmodellene vil jeg tro har noe annet. Selve bildekvaliteten får man ved elektronikken i selve apparatet og ikke panelet i seg selv. Man kan selvsagt få til litt intelligent styring av panelene slik at man kan forebygge innbrenning, ellers er nok de fleste plasmaene mer eller mindre likt utsatt for innbrenning. Tror kanskje de aller aller billigste har en tidligere generasjon av panel som er mer utsatt, så ikke kjøp slike hvis du er redd for innbrenning. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Det er ikke riktig at det er samme panel i billigemodeller vs middelklasse/merkevarer.Det er som du sier nederst, ikke det du sier øverst . De billigste har gjerne forrige generasjon eller generasjonen før der igjen plasmapanel, som er langt mer utsatt for innbrenning. Lenke til kommentar
hean Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Det er ikke riktig at det er samme panel i billigemodeller vs middelklasse/merkevarer.Det er som du sier nederst, ikke det du sier øverst . De billigste har gjerne forrige generasjon eller generasjonen før der igjen plasmapanel, som er langt mer utsatt for innbrenning. 8958798[/snapback] Det er sikkert sant, uansett...... med prisene på LCD mener jeg de aller aller fleste vil gjøre rett valg ved kjøp av LCD. Kontrastforskjellene mellom LCD og Plasma er ett enda mindre ikke-problem enn innbrenning i plasma. Skal man ha store skjermer med full HD blir kankje LCD til og med billigere. Eneste fordelen Plasma har da er reaksjonstiden, om det er noe fordel er jeg usikker på. Sjekket en rekke Plasmaskjermer på en fotballkamp for en stund side og de lugget som bare det, alle sammen. Sjekket de ikke direkte opp mot en LCD men hadde jeg gjort det tror jeg ikke jeg ville sett så stor forskjell faktisk. Så mitt råd er klokkeklart, skal man velge mellom disse teknologiene er det LCD som gjelder.... Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Så du har sett begge tvne koblet til PS3, og mener M-serien relativt svak på sortnivå og fargedetaljer? 8958409[/snapback] Det har jeg. En kamerat av meg har M-serien (mener det er M86), og i tillegg er dette en daglig del av jobben min, så jeg har hatt nok av tid og forskjellige situasjoner til å bedømme de forskjellige TV-ene. M86/87 er en fantastisk bra skjerm, misforstå meg rett nå, men jeg synes den har langt dårligere kontrast og sortnivå enn Q97. Men til gjengjeld så mangler jo Q97 1080p, så det går på en måte opp-i-opp. Da blir det egentlig å vurdere hva du trenger, og jeg kom frem til at 1080p ville ha svært liten innvirkning på meg (i forhold til hvordan jeg sitter i forhold til TV-en og lignende). Jeg har ikke hatt problemer med innbrenning på Q97, og er ikke videre bekymret over det egentlig. Det er ikke så stort problem lenger, spesielt ikke på litt nyere skjermer fra de beste produsentene. Men klart - risikoen er der, selv om det skal mye til. Jeg sover ikke fra TV-en min, så jeg har ikke testet det, men en kollega av meg har også Q97, og han sovner fra den nesten hver kveld, uten at han har opplevd noen problemer med innbrenning på skjermen av den grunn. Har hvert fall aldri opplevd problemer selv om jeg har spilt lenge, sett film (med de sorte strekene oppe og nede) lenge eller sett på samme TV-kanal lenge. Jeg hadde for øvrig en LCD-skjerm tidligere. Riktig nok halvannet år gammel nå, så helt sammenlignbart med dagens modeller er det jo ikke, men jeg var veldig fornøyd med den, jeg. Også den hadde 720p/1080i, men jeg syntes kontrasten og sortnivået ble litt svakt, og valgte derfor å fokusere mye på dette når jeg oppgraderte til større skjerm nylig. Men kanskje vi heller burde opprette en egen tråd for en slik diskusjon? Trådstarter har hvert fall mange alternativer å velge mellom. Ta deg en tur og test det personlig, mye bedre det. Lenke til kommentar
hean Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Så du har sett begge tvne koblet til PS3, og mener M-serien relativt svak på sortnivå og fargedetaljer? 8958409[/snapback] Det har jeg. En kamerat av meg har M-serien (mener det er M86), og i tillegg er dette en daglig del av jobben min, så jeg har hatt nok av tid og forskjellige situasjoner til å bedømme de forskjellige TV-ene. M86/87 er en fantastisk bra skjerm, misforstå meg rett nå, men jeg synes den har langt dårligere kontrast og sortnivå enn Q97. Men til gjengjeld så mangler jo Q97 1080p, så det går på en måte opp-i-opp. Da blir det egentlig å vurdere hva du trenger, og jeg kom frem til at 1080p ville ha svært liten innvirkning på meg (i forhold til hvordan jeg sitter i forhold til TV-en og lignende). Jeg har ikke hatt problemer med innbrenning på Q97, og er ikke videre bekymret over det egentlig. Det er ikke så stort problem lenger, spesielt ikke på litt nyere skjermer fra de beste produsentene. Men klart - risikoen er der, selv om det skal mye til. Jeg sover ikke fra TV-en min, så jeg har ikke testet det, men en kollega av meg har også Q97, og han sovner fra den nesten hver kveld, uten at han har opplevd noen problemer med innbrenning på skjermen av den grunn. Har hvert fall aldri opplevd problemer selv om jeg har spilt lenge, sett film (med de sorte strekene oppe og nede) lenge eller sett på samme TV-kanal lenge. Jeg hadde for øvrig en LCD-skjerm tidligere. Riktig nok halvannet år gammel nå, så helt sammenlignbart med dagens modeller er det jo ikke, men jeg var veldig fornøyd med den, jeg. Også den hadde 720p/1080i, men jeg syntes kontrasten og sortnivået ble litt svakt, og valgte derfor å fokusere mye på dette når jeg oppgraderte til større skjerm nylig. Men kanskje vi heller burde opprette en egen tråd for en slik diskusjon? Trådstarter har hvert fall mange alternativer å velge mellom. Ta deg en tur og test det personlig, mye bedre det. 8958994[/snapback] Tror du tar feil nå.... sort nivået til M86 (42") er sykt bra synes jeg noe ett eget kontrastbelegg sørger for. Tror nok det er en annen modell du har sett.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå