Marius Wallin Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Hvor mye har det å si om grafikkminnet er på 128 mb eller 512, er det noen spesielle oprasjonen som avgjør det evnt? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 kommer ann på textur størrelsen i spill, frem til nå legges all textur graffikk i skjermkortet, mens den kommende graffikk motoren fra ID software, blir dette lagt på harddisken. Crysis er vel egentlig det første spillet som du vil kunne merke stort skille på 256 og 512 MB skjermkort. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Det kommer også mye ann på framebuffer størrelsen, hvilken oppløsning, fargedybde og AA du kjører på. Med 1600x1200 6xMSAA og FP16 HDR går man tom for minne med et 256MB kort før man engang kommer til grafikk data som vertex data og teksturer. MegaTexture teknologien til ID software trenger også vram, men i langt mindre grad enn andre løsninger. Forøvrig vil dette allerede bli brukt med Doom3 motoren med Enemy Territory Quake Wars. Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 YAY! Kjøpte for ikke lenge siden sapphire 1950Pro med 512mb istedenfor 256mb... YAY! Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 YAY! Kjøpte for ikke lenge siden sapphire 1950Pro med 512mb istedenfor 256mb... YAY! 8927673[/snapback] Det vil mest sannsynlig slite sterkt i Crysis fordetom... Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Med moderat oppløsning uten AA vil nok 1950Pro 512MB klare Crysis med nokså høyt detaljnivå (så fremst resten av systemet henger med). Teksture oppløsning/detaljer går ikke mye utover ytelsen så fremst man har nok video minne. Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 YAY! Kjøpte for ikke lenge siden sapphire 1950Pro med 512mb istedenfor 256mb... YAY! 8927673[/snapback] Det vil mest sannsynlig slite sterkt i Crysis fordetom... 8927684[/snapback] nah... tror jeg kan ha en helt grei framerate Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg hadde heller valgt skjermkort med 256 MB minne med 256-bits minnebuss istedet for 512 MB minne med 128-bits minnebuss siden det er tull å ha masse minne når man får under halvparten av den teoretiske ytelsen pga. minnebussbredden. For å si det slik: Jeg velger heller en Athlon64 4000+ med 100 gigabyte HDD istedet for en 80286 med 100 terabyte HDD. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) For det første er det mer til minnebåndbredde enn minnebussbredden. For det andre er det ikke en forbindelse mellom båndbredde og minnemengde (isåfall er det i en høyt relativt forstand) og for det tredje har minnemengde mer med muliggjørelse av grafikk enn hva det har med ytelse. GeForce 8600 vil f.eks fint kunne dra utbytte av 512MB vram. Endret 24. juni 2007 av MistaPi Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) For det andre er det ikke en forbindelse mellom båndbredde og minnemengde (isåfall er det i en høyt relativt forstand)8932987[/snapback] Hvor sier jeg det? Jeg bare sier jeg heller velger mindre mengde med større buss om alternativet var dette og stor mengde og smal buss. Jeg formaliserer ikke en påstand om at båndbredden er relativ med mengden på noen måte. Men på tidligere modeller har trenden vært å bruke 512MB 128-bit DDR2 mot 256MB 256-bit GDDR3. Det jeg prøver å si er at mengde != ytelse når man tar i betraktning minnetype, klokkefrekvenser, synkronisering/forsinkelse, bussbredder, osv. Endret 24. juni 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Marius Wallin Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 På macbook pro er det 128 bit med 128 mb minne. De spillene jeg i hovedsak kommer til å spille er CS, CSSource, C&C 3 og nye starcraft når dette kommer.. Dette vil vel da fungere mer enn bra nok? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 YAY! Kjøpte for ikke lenge siden sapphire 1950Pro med 512mb istedenfor 256mb... YAY! 8927673[/snapback] Det vil mest sannsynlig slite sterkt i Crysis fordetom... 8927684[/snapback] nah... tror jeg kan ha en helt grei framerate 8927971[/snapback] Ikke med en helt grei oppløsning og en helt grei bildekvalitet (snakker om middels/høye detaljer) Pluss du får ikke DX10 greiene, men det er nok ikke så mye å bekymre seg over. Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) YAY! Kjøpte for ikke lenge siden sapphire 1950Pro med 512mb istedenfor 256mb... YAY! 8927673[/snapback] Det vil mest sannsynlig slite sterkt i Crysis fordetom... 8927684[/snapback] nah... tror jeg kan ha en helt grei framerate 8927971[/snapback] Ikke med en helt grei oppløsning og en helt grei bildekvalitet (snakker om middels/høye detaljer) Pluss du får ikke DX10 greiene, men det er nok ikke så mye å bekymre seg over. 8940772[/snapback] Når jeg spiller Far Cry med absolutt alt på fullt med 70-80fps tror jeg medium Crysis med 40-50fps bør funke. Endret 25. juni 2007 av Krissern_ Lenke til kommentar
Taurshaz Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Far Cry er jo ganske gammelt da og Crysis blir utrolig grafikk heavy, så jeg tror ikke det beste ATi DX9 kortet (eller Nvidia) klarer Crysis på medium med 40-50 FPS da må du nok kjøpe de nye DX10 kortene til ATi eller Nvidia. Det KAN være mulig hvis du overklokker det nokså mye. Endret 26. juni 2007 av Taurshaz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå