Stigy Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Hei! Jeg jobber med å starte et medieverksted i Lillehammer, og lurer på hvilke HD kameraer jeg skal kjøpe. Planen er å kjøpe 2 stk. Jeg har maks 80.000kr å handle for - Noen som har noen gode anbefalninger? Jeg har sett litt på dette: JVC GY-HD110U - $4,640.94 http://catalog2.panasonic.com/webapp/wcs/s...Model=AG-HVX200 Og dette: Panasonic AG-HVX200 - $5,995.00 http://catalog2.panasonic.com/webapp/wcs/s...Model=AG-HVX200 Veldig takknemlig for tilbakemeldinger! :] Mvh Stig Olav Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hei. Tror ikke det er mange på dette forumet som har så dyre videokameraer. Du kan jo heller prøve dette forumet? Tror det er fler i kategorien halv/helproff her. Lenke til kommentar
wo0ly Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Begge linkene dine fører til samme sted HVX200 er godt kamera, men 1/3" bildesensoren gjør at du ikke kan få levert bilder til f. eks Discovery. Får ikke sett noe speccs på det andre kameraet. HVXen krever jo litt ekstra utstyr, dyre p2 kort etc., men disse faller sikkert i pris snart. Så blir det jo litt annen workflow med p2 enn med dv-tape, men forandringen er vist til det bedre. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Begge linkene dine fører til samme sted http://pro.jvc.com/prof/attributes/feature...el_id=MDL101642men 1/3" bildesensoren gjør at du ikke kan få levert bilder til f. eks Discovery.Det høyrdes litt rart ut. Kor har du fått høyre det? Stigy: Som Olav sa er det nok fleire på Amatørfilm.no som har god greie på slike kamera, men eg vil tru at Canon XH-A1 ogso kan vurderast (eventuelt XH G1, men det vert kanskje litt dyrt). Det skal visstnok vere ganske bra. Elles er jo dette tre litt forskjellige kamera. JVC sitt er skulderbasert, har utskiftbar optikk og tek opp i JVC sin HDV-utgåve. HVX200 er, som XH A1, ikkje skulderbasert, og bruker, som Wo0ly sa, P2 -kort for lagring av HD-video, i DVCPro HD, noko som gjev ein litt annan arbeidsflyt. XH-A1 bruker «vanleg» HDV. Endret 29. juni 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
chma Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Nr1. IKKE kjøp utstyr du skal leve av fra utlandet og forvent service her på berget. Nr2. Hva som er best avhenger av bruksområde, hdv har sine svakheter på samme måte som hvx200 som kamera har sine svakheter. En stor forskjell er Tape Vs. Flashminne, sistnevnte har ett hav av fordeler bortsett fra ett par ting feks. PRIS...det koster pr. idag mer enn det smaker for mange fordi du trenger en backupløsning for å ta vare på råstoff og prosjekter, tapen sleger man i hylla P2 kort koster for mye til det. En annen er lett skulder kamera vs tungt håndholdt. HVX200 er godt kamera, men 1/3" bildesensoren gjør at du ikke kan få levert bilder til f. eks Discovery 8970735[/snapback] Tja, har du lest specs? Hvx'n havner i samme kategori som hdv, dvs at ut over spesialavtale skal det kun brukes i intill 15% av programmet. Det er flere faktorer som gjør at dem velger å putte hvx i samme kategori. Hele Deadliest Catch skytes enten på Dv(det som sendes nå,pd170) + at HD utgaven som kommer er gjort på HDV pga. kostnader, de ødelegger stort sett alt utstyret 20-30 Sony Z1 kameraer gikk i stykker under innspilling av siste serien så å følge Discovery HD sine specs med Xdcam som laveste "codec" var økonomisk uaktuellt...opplagt nok Lenke til kommentar
wo0ly Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Sry for litt sent svar, men ang. det at du ikke kan levere bilder til Discovery har jeg ikke kilder på, er slikt jeg har fått høre mens jeg er ute å filmer med folk. De sa hvertfall at hvxén hadde for liten bildesensor til at de tok imot materialet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå