Gå til innhold

Prossesor flaskehals i dette systemet?

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg lurte på om prosessoren min kunne være en flaskehals i systemet mitt.

Jeg spiller Colin McRae Dirt endel om dagen, å merker det lagger mye mer når jeg kjører samtidig mot motstandere. Det lagger hele tiden selv om jeg ikke ser de på skjermen. Så virker egentlig ikke som grafikkortet sliter.

Jeg har dette oppsettet:

CPU:

AMD Opteron 165, 1.8GHz, Socket 939, 2MB, BOXED m/vifte

GPU:

Gainward GeForce 8600GTS 256MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDCP, 675/2000Mhz

HK:

MSI K8N NEO4-F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16

Minne:

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB CL2.5 KIT , w/two matched PC3200 512MB DDR DIMM's

OCZ 1024MB Premier Dual Channel

Jeg har kanskje ikke den mest oppdaterte pc'n men hadde håpet det ville hjelpe endel med en bedre prosessor. Hva tror dere?

Med f.eks en slik? AMD Opteron 185, 2.6GHz

Håper noen kan hjelpe meg litt så jeg kanskje kan få spilt spillet litt glattere :) Takk for all hjelp.

Mvh Drunken_Master

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, den er ikke lenger den kjappeste, men forsåvidt ikke heller en treg CPU. Det er jo en dual-core.

Men realiteten er jo at du har en meget klokkevennlig CPU, så om du tar utfordringen, så har den en god del å gå på. Du burde vel med letthet få den opp i f.eks 2.6 GHz.

Lenke til kommentar
Vel, den er ikke lenger den kjappeste, men forsåvidt ikke heller en treg CPU. Det er jo en dual-core. 

Men realiteten er jo at du har en meget klokkevennlig CPU, så om du tar utfordringen, så har den en god del å gå på.  Du burde vel med letthet få den opp i f.eks 2.6 GHz.

8927411[/snapback]

Ja, det er jo sant. Har prøvd å overklokke den litt. Men jeg sliter litt med ustabilt selv om jeg setter opp Vcore. Men kan jo prøve nå, skal prøve å få den opp i 2.6Ghz ;)

Men om jeg hadde oppgradert til den andre 2.6Ghz CPUen hadde jeg tjent mye på det? Tenker også på å overklokke den seinere.

Lenke til kommentar

Ok, har nå klart å klokke den til 2.4Ghz. Colin fungerer faktisk mye bedre når jeg spiller samtidig med computeren. Lagger mye mindre nå når jeg visuelt ikke ser de andre bilene, og lagger bare litt når jeg ser de.

Men er det vært penga å oppgradere til en Opteron 2.6Ghz?

Brodern skal kanskje få en maskin av meg, å den CPUen kan være en betaling for den. Så er vel kanskje grei oppdatering hvis jeg får den av han?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...