Gå til innhold

Ultraportabel 12-13" med bra design.

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en liten og lett ultraportabel som erstatter min nåværende laptop som er en Aopen 1557. Den kommer til å brukes til surfing, mail, litt film, litt musikkmekking, lydredigering og annet småtteri on the move. Har en stasjonær jeg bruker til spilling og litt tyngre oppgaver, så det er ikke snakk om noen monstermaskin.

Når det gjelder krav til specs er ikke det like viktig som prisen bortsett fra at skjermen må være god, vekta må være så lite som mulig (under 2kg), maskinen må ha en cd/dvd-rom og designet må være pent.

Har sett på noen forskjellige maskiner til nå, og er på jakt etter kommentarer/erfaringer på det jeg har tittet litt på eller evnt. flere forslag. Her er de jeg har sett litt på...

LG Z1

Så langt er det denne maskinen jeg heller mest mot, den har et pent design, grei pris, veier lite og har innebygd DVD-Rom. Har ikke funnet så mange reviews eller kommentarer på denne maskinen på nettet, så har veldig lite å gå på her bortsett fra specs.

Apple Macbook

Dette er kanskje den maskinen jeg har sett på med det peneste designet så langt, men jeg har planer om å bruke XP og er ikke helt sikker på hvordan det blir uten høyreklikk på mousepaden, pluss at denne er nesten en halv kg tyngre enn LG Z1. Ellers har denne maskinen en veldig fin pris :D

Dell Latitude 420

Har prøvd denne maskinen hands-on, men er ikke så glad i designet til Dell her, pluss at den mangler en innebygd CD/DVD-rom. Ellers er maskinen veldig tynn og lett :thumbup:

Kunne tenkt meg å betale et sted mellom 10-13k, jo billigere jo bedre, men er klar over at kvalitet koster. Tar imot alt av kommentarer og andre forslag med åpne armer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om folk skal komme med forlslag er det en god ide å faktisk si hvorfor akkurat den pc-en er god. Å skrive navnet på en pc, og ikke noe mer, er svært unødvendig og er nærmest å regne som spam. Retningslinjene sier også at å skrive et ord i et innlegg regnes som spam. Jeg har slettet fire innlegg som ikke var noe særlig til hjelp. Dersom folk ønsker å foreslå andre alternativer må de også komme med begrunnelser.

Snorre :)

Reaksjoner på moderering føres som vanlig over PM.

Edit:

Forslagene som ble postet er for ordens skyld:

Dell XPS M1330.

Multicoms Asus Z37S og

ferrari 1000

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...