mX mann Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 hvem av disse systemene har best sub med best trøk. tenker ikke på kvalitet. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...11&GrpID=2&s=pl http://www.logitech.com/index.cfm?page=pro...13&languageid=1 Og hvem av de kan spille høyest. Lenke til kommentar
saphiens Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Jeg har Logitech Z-540 og er veldig fornøyd med det...mer enn nokk bass for mitt bruk.... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Trodde klipch var de beste..., sikkert god nok lyd i det. de er dyre, veldig dyre Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Altec Lansing Høyttaler 2100 har 2 bass høytalere på 4". men er det to på 21.5 watt eller er det 21,5 watt de to høytalerene deler på, så det blir ca 10,5 watt på hver. Lenke til kommentar
Bose Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Men Altecen går ned til 14HZ (hvis man skal tro på reklamen)M.A.O langt under det hørbare Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 hvor går grensen for det hørbare? kan noen svare på spørsmålene mine. Lenke til kommentar
n1tro Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 hvor går gensen for det hørbare?kan noen svare på spørsmålene mine. Den teoretiske grensen for det hørbare er 20Hz. Men du skal ha ganske gode ører for å kunne høre så lavt. Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 NiTro"]hvor går gensen for det hørbare?kan noen svare på spørsmålene mine. Den teoretiske grensen for det hørbare er 20Hz. Men du skal ha ganske gode ører for å kunne høre så lavt. Jeg sier bare som min vise bestefar i himmelen: "Hvorfor høre når man kan føle?" Jau. Fakta: Hvorfor oppleves LP som en bedre lydopplevelse enn CD? Fordi alle frekvensene som ikke er hørbare er fjernet fra CD'n for å spare plass. Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Men Altecen går ned til 14HZ (hvis man skal tro på reklamen)M.A.O langt under det hørbare Du er bra dum for å tro på det.... subwoofere som går så langt ned koster 20000kr+++++ Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Det kan jo hende at den faktisk gjør det da... Ved -10dB. Lenke til kommentar
frans Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 En forutsetning for dyp bass er stort kassevolum, lav egenresonans på basselement, kasseresonansen (avstemming og type avstemming) og equalizing. Skal små basser gå dypt må massen på membranen økes (lavere Fs=egenresonans) og kassen avstemmes med lav resonans. Det krever bla. lange bassreflesrør med liten diamenter i forhold til lengden eller kabinetter av "transmissionline" typen eller lignende. Equalizing innebærer forsterkning av deler av frekvensområdet. Hi-Fi normen krever at frekvensgangen skal være lineært rundt +/- 3db. Bassen kan kanskje gå så dypt som 20 hz innenfor -10 til - 30 db, men neppe innenfor Hi-Fi normen (fysisk vanskelig med mulige resultater som treg bass med dårlige dynamiske egenskaper, vindstøy fra bassrefleksporter og lavt lydnivå). Hvor høyt en bass kan spille avhenger i tillegg av driftseffekten på høyttalerelementet og maks effekt belastning som høyttalerelementet tåler. Skal du ha god subbas kan det være en ide å se på noen av byggsettene til Eltek , feks. AV-bass, CC Sub eller Tethis som har innebygd forsterker. Lenke til kommentar
TCK Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Vis du har god nok diskant fra før så kan du jo kjøpe deg ein [eller 2] Cerwin Vega 124 12" sub, bygge kasse og kjøpe ein god NAD effektforsterker. Vega subene er vanvittig gode, syns eg. Tror det er livstidsgaranti og du får nye vis du klarer å sprenge de! Er ikke helt sikker men eg tror det. De subene kan du både føle og høre.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå