Klovlid Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Hei. Skal kjøpe ny pc i august pga prisen på diverse deler, vil falle dramatisk til da. Som for eksempel Quad 6600 fra intel, som visst nok skal dette fra 4000 -> 2000kr. Men trenger litt tips til ting som kanskje kan byttes ut osv. Er ikkje sikker komplett blir brukt som butikk, siden den har blitt en del dyrere i senere tid. Prisen skal ikkje overstige det den er til nå, siden budsjettet hemmer dette, men gjerne kom med tips. Deler som ikkje skal skiftes er fastsatt er prosessor, skjerm, kabinett og psu. Kan gjerne få et tips om hovedkort om det fins et bedre i samme prisklasse. Her er iallefall handlelisten: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...D4-8698A41FBB71 Pft Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg ville byttet ut ram brikkene til noen som er 2x1 gb ram i steden for 2x1x2, det blir bedre for systemet ditt+at du kan oppgardere til 4 gb ram når det passer deg fordi det er 4 ram plasser på HK. Videre har du masse små ting som JEG ville spart meg og heller kjøpt når jeg trengte det i en nær butikk.....uten frakt kostanader og sikkert billigere Lenke til kommentar
SebastianS Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Syns det ble i dyreste laget! Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Du har ikke forklart om du skal overklokke dette systemet ditt. For min del ser jeg ikke poenget med å overklokke en quad-prosessor med det skjermkortet.(og antar derfor at du ikke skal overklokke) Jeg har selv samme kabinett, og det har en vifte i døren og en i bakkant, så kabinettet er kjølig.(kan absolutt anbefales) Hvis du ser på MITT oppsett(som også skal oppgraderes i august), ser et oppsett som er praktisk talt lydløst. Jeg vil også anbefale deg å kjøpe Vista Ultimate som en kan laste ned norsk språkpakke til. 2x2GB minne er dyrere, men mer fremtidsrettet. Ellers ser oppsettet greit ut for meg. Lenke til kommentar
heanriik Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Ikke kjøp vista ..kjøp xp heller Lenke til kommentar
Klovlid Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Ikke kjøp vista ..kjøp xp heller 8932928[/snapback] Slipper faktisk å kjøpe Vista, fikk lisenser med UiB gjennom MSDN. Så du som nemnte at du hadde heller spart penger og kjøpt i senere tid, kva deler tenker du da spesifikt på? Ellers skal ikkje systemet overklokkes, det skal kjøpes 4 pcer av denne typen. 3 med vista, 1 uten, 1 med vannkjøling og 3 uten vannkjøling. Satser på at der er litt rabatt å skaffe, så tenker en pris rundt 15-16000 for den med vannkjøling og en 13500 - 14500 for de uten vannkjøling. Frakt og diverse gebyr kjem då sjølvsagt i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå