Gå til innhold

Blir du sur om noen avbryter deg musikken din?


Anbefalte innlegg

Det kommer vel egentlig ann på hva jeg hører på, om det er noe jeg ikke liker så godt, som jeg bare hører på bare for å høre, blir jeg ikke så sur. Men om det er Stonegard eller Metallica, da kan jeg bli litt sur.

Men om jeg er på klassetur å har med meg iPod-høytalere og noen kommer å skrur av, da blir jeg sur da!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fredrik: Jeg er nok en av de (sinnsyke) som ikke rett frem kan si "menensker" hvis jeg blir spurt hva som er viktigst av dem og musikk. Rent praktisk kommer det ann på personen. Men noe av det som alltid har gjort at jeg har høre på musikk er at den er til å stole på, den er forutsigbar og den svikter deg ikke, og den lyver ikke til deg. (I motsetning til mennesker.)

8930452[/snapback]

Du tenker ikke på at det er "mennesker" som faktisk lager musikken du hører på? Å si at musikk kommer framfor venner blir jo helt absurd. Man kan ikke ha noe forhold til musikk. Klart kan man føle seg knyttet til musikk på en eller annen måte, men musikken bryr seg tross alt ikke om deg. Dessuten vil jeg ikke si at musikk er mer ekte enn noe annet. Omtrent all musikk går gjennom en form for produksjon som forandrer den, som å fjerne støy eller feil, eller å gi den et annet bilde. Den er jo tross alt laget av mennesker som ikke er mer perfekte enn oss andre.

Jeg vet å sette pris på god musikk, men å gå så langt som å forholde seg til den på samme måte som deg, kunne aldri falle meg inn.

 

Edit: Hvis jeg virkelig konsentrerer meg om musikken jeg hører på og noen plutselig skal ha kontakt med meg på en forstyrrende måte, kan jeg kanskje bli litt irritert..

 

Edit2: Takk for et bra svar på et spørsmål i tråden om jazz. Følte meg nesten litt slem nå :blush:

Endret av galskapen
Lenke til kommentar

Når jeg blir avbrutt må jeg alltid starte sangen på nytt etterpå igjen :hrm: Jeg blir ikke så irritert av å snakke med noen, men er ikke ofte jeg hører på headset når jeg er sammen med venner

Lenke til kommentar
Når jeg blir avbrutt må jeg alltid starte sangen på nytt etterpå igjen :hrm: Jeg blir ikke så irritert av å snakke med noen, men er ikke ofte jeg hører på headset når jeg er sammen med venner

8931599[/snapback]

 

Det tror jeg ikke det er så mange som gjør, men hvis du er på vei et sted og hører på MP3-spilleren også plutselig møter du et kjent fjes

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Det kommer veldig an på situasjonen. Hvis en bekjent kommer bort mens jeg hører på musikk, blir jeg selvsagt ikke sur. Dersom noen i familien tvinger meg til å avbryte musikken på grunn av et spørsmål, kan jeg bli rimelig irritert.

Lenke til kommentar
Men noe av det som alltid har gjort at jeg har høre på musikk er at den er til å stole på, den er forutsigbar og den svikter deg ikke, og den lyver ikke til deg. (I motsetning til mennesker.)

8930452[/snapback]

Hallo?? Jeg har alltid hørt på musikk fordi det er behagelig å lytte til, ikke fordi den ikke "svikter meg" eller "lyver til meg". Om jeg faktisk forventet at en sekvens med lyder (eller andre døde ting) hadde disse egenskapene ville jeg blitt en smule bekymret over meg selv!!

Lenke til kommentar

Om jeg møter på noen venner så er det greit, men uheldgvis kjenner jeg også noen totalt random folk jeg ikke liker i det hele tatt som av en eller annen merkelig grunn liker meg, hvis de avbryter meg DA blir jeg irritert, men jeg blir egentlig irritert uansett hva de sier til meg for de snakker bare om random kjedelige ting uansett. huff

Lenke til kommentar

Jeg blir irritert, men tar aldri musikken av vis det feks er i busskøa eller noe, kommer aldri noe viktig ut folk der uansett. Og om jeg måtte velge mellom kompisene mine og musikk svarer jeg slik; Uten musikk hadde jeg ikke hatt 90% av kompisene mine, siden det var slik jeg ble kjent med dem. :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke det problemet. Hører stort sett bare på musikk i bilen. Men feks om det er midt i en rå solo eller en sang jeg liker spesielt godt, og noen av passasjerene får en telefon eller noe sånt, så blir jeg litt sint inni meg. Ender som regel opp at jeg spoler tilbake for og få høre sangen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...