Gå til innhold

Bærbar PC med 17" HD oppløsning


Anbefalte innlegg

Takk for tipset, FreeedriK.

Det blir XPS M1710 på meg.

Jeg tror jeg kliner til med modellen til kr 15.990 (tilbud nå).

 

 

 

På min litt eldre laptop (i9300) klarer jeg å kjøre 720p x264 uten problemer - ligger da på 60-80 % CPU-bruk. Som dere skjønner, lagger 1080p noe hos meg. Jeg har dog kun enkeltkjerne-prosessor samt en noe lavere Hz.

 

Asfalt, HD vil fungerere bra på M1710 - har lest et par reviews om dette, samt at det faktum at Dell faktisk kan levere laptopen med Blu-Ray-disk, er jo en pekepinn.

8935489[/snapback]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger IKKE 4 GiB ram for og spille av hd filmer, går fett med 2 og til og med 1 GiB, den 9400 med 1920 x 1200 til 8k klarer det fett, har sett på det fra ekstern, treig harddisk uten problemer. hadde tatt den 8k pcen og instalert alle kodekene, og så hvis den mot formodning skulle vise seg og ikke være sterk nok kan du enten kjøpe mer minne løst eller bruke angreretten.

Lenke til kommentar
Du trenger IKKE 4 GiB ram for og spille av hd filmer, går fett med 2 og til og med 1 GiB, den 9400 med 1920 x 1200 til 8k klarer det fett, har sett på det fra ekstern, treig harddisk uten problemer. hadde tatt den 8k pcen og instalert alle kodekene, og så hvis den mot formodning skulle vise seg og ikke være sterk nok kan du enten kjøpe mer minne løst eller bruke angreretten.

8937364[/snapback]

 

 

Var jo snakk om filmredigering her, i HD oppløsning!

 

Nyere pc'er kjører fint HD filmer! Men å redigere film i HD er en annen operation!

Så muligheten for 4 gig bør nok være tilstede vil eg tro! Og den muligheten har vel ikke 9400 så vidt meg bekjent!

Lenke til kommentar

XPS M1710 har en mye mer lyssterk skjerm enn 9400 (se HW.no sin test). Ville ikke valgt 9400 viss jeg var deg.

 

PS! grunnen til at de er billige er at det kommer nye bedre maskiner i slutten av denne mnd. Siden du ikke skal spille, men trenger max cpu og ram fart ville jeg kjøpt en av de nye.

Lenke til kommentar

Ja du får Dx10, men det "gamle" 7900gtx er enn så lenge det raskeste kortet. Men du kan utnytte 800 ram vs 667 ram og hele systemet er 800 vs 667. Pluss Led skjerm og SSD enten som harddisk eller ekspresskort og da kan du bruke den som cache. Les mer her.Ville gått for en ny en som sagt.

Endret av DFLW
Lenke til kommentar

Er det blitt bekreftet at det ikke går? Trodde det sto i den danske testen at det gikk an å endre bios til å ut nytte 800. Men det kan være det er ønske tenking.....

 

Vi får vente å se, er vel ikke så lenge før Zepto sender ut maskiner.

 

 

Dansk test

 

"Igen er der sket en masse forbedringer på andre punkter også; der kan bl.a. nævnes fuld understøttelse for de 800MHz RAM (PC6400), som allerede har været på markedet længe. Nogle producenter som Zepto, har allerede i 3. Generations Centrino gjort det muligt at integrere 800 MHz RAM i maskinerne. Påstanden har lydt på en 15 % ydelsesforbedring 667MHz vs. 800MHz, men i vores tests har vi dog ikke kunnet nikke genkendende til dette, hvilket kommer sig af at det ”gamle” Calistoga chipsæt ikke har været i stand til at udnytte de hurtige ram med en FSB på kun 667 MHz. Da FSB’en er sat op fra 667 MHz effektivt, til 800 MHz effektivt, så kan 800MHz RAM udnyttes fuldt ud i Santa Rosa modellerne."

Endret av DFLW
Lenke til kommentar

Hallais folkens.

 

Jeg venter på en Fujitsu Siemens Amilo Xi1554 CD7200 som jeg har bestillt gjennom jobben, ting tar visst litt tid.

Jeg har ikke fuglt med i it verdenen på noen år, så jeg lurer på hva mine nye maskin duger til.

 

Kan den spilles på uten at den brenner opp? Film? det meste?

Sender noen specs, den har visst ikke kommet til norge ennå....ryktene sier neste uke. Har klippet og limt fra mpx.no

 

Mvh

UxoAlek

 

Spesifikasjoner:

 

 

 

 

Spesifikasjoner:

CPU : Core 2 DUO T7200 (2,0 GHz 4 MB 2LC, FSB 667MHz)

Skjerm : 17" WUXGA+ Crystal View TFT (1920x1200)

Minne : 2x1024 MB DDR-RAM - 2x1024MB (533MHz) dual DDR2, 2 SO-DIMM memory slots (no memory on board)

Harddisk : 2x160 GB SATA 5400 Harddisk

Grafikk : 256 MB ATI Mobility Radeon x1800 TV-Out

Optisk enhet : DVD+RW/DL (Dual Layer)

Lydkort : Azalia codec (7.1 via SPDIF),

2 built-in speakers + 1 Subwoofer, built-in microphone, microphone-in, stereo line-in, headphone-out shared with SPDIF support

1x volume regulator (per function key and volume wheel)

Batteri : 8 Cells ( ca 2 timers batteri tid avhengig av PC bruk)

Eksterne porter : 1x IEEE1394, 4x USB 2.0 ports, 1x S-Video out

1x DVI-I, 1x Modem, 1x LAN, 1x WLAN, 1x BT

1x ExpressCard slot (34/54mm)

1x headphone-out combined with SPDIF

1x microphone-in

1x line-in

1x power supply

1x 4-in-1 card reader SD/ MMC/MS/MS pro

 

Kommunikasjon : Integrert BlueTooth 2.0/ 1x4-1 Flash Card/ 1 Express Card Slot 34/35 mm

Nettverk : 10/100/1000 LAN/ IEEE 802.11 B/G WLAN/ 56K, V.92 International MODEM

Tastatur : Les data ark på Fujitsu-Siemens.com for spesifikasjoner på tastatur.

Vekt : 4.0 KG W/D/H:408 x 289 x ~25 – 41.6mm

Operativsystem : Windows Vista Home Premium

*

 

Medfølgende programvare : Microsoft® Works

Nero burning ROM

Adobe Acrobat Reader

Norman Anti-Virus Manual, Safety Guide, Warranty Guide and Quick Start Guide

*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...