nordemoniac Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Har nå skiftet støtdemper på begge hjul foran. Har hørt at man bør ta forstillingskontroll etter dette. Men jeg skjønner ikke hvorfor. Fordi det eneste man gjør er jo å løsne i topp og bunn, ta ut støtdemper, legge over fjæra på ny støtdemper, og putte den oppi igjen. Når man da skrur igjen nederst, så kan man jo ikke gjøre det på forskjellige måter? Hjulstillingen er jo og blir den samme? Man kan liksom ikke svinge hjulet helt ut og sette på støtdemperen. Så jeg kan ikke skjønne hvordan forstillingen kan bli feil etter dette? Lenke til kommentar
eab Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 På enkelte biler kan det være nødvendig med kontroll, da det kan være vanskelig å ende opp med rett cambervinkel når man skrur til fjærbeinet igjen. Men dersom det eneste som er mulig å justere i forstillinga på bilen din er spissingen så ser ikke jeg heller hensikten, hvis du ikke har skrudd på endeleddene Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 På enkelte biler kan det være nødvendig med kontroll, da det kan være vanskelig å ende opp med rett cambervinkel når man skrur til fjærbeinet igjen. Men dersom det eneste som er mulig å justere i forstillinga på bilen din er spissingen så ser ikke jeg heller hensikten, hvis du ikke har skrudd på endeleddene 8927367[/snapback] Har ikke skrudd på noe nei, men oppdaget at høyrehjulet har feil på spissingen. Når rattet er sentrert svinger høyre hjul litt til høyre. Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Det er ikke alle biler man må justere forstillingen på etter støtdemperbytte. Du kunne kanskje nevnt hvilken bil du har. Men hvis du ser at spissinga er feil: Ta en forstillingskontroll + sannsynligvis justering så fort som mulig. Det er billigere enn å måtte bytte dekk om et halvår. Endret 24. juni 2007 av perjohan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå