Gå til innhold

Hvordan flakke ballen?

tolan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spørsmål til trådstarter;

Hvorfor har du lyst til å emulere teknikken til en fotballspiller som ikke er særskilt god på dødball?

Er det to teknikker man bør gå for så er det overskruen til Juninho samt det absurde treffpunktet til Marek Sapara.

9021237[/snapback]

Eller gode gamle Becks.

Lenke til kommentar
Spørsmål til trådstarter;

Hvorfor har du lyst til å emulere teknikken til en fotballspiller som ikke er særskilt god på dødball?

Er det to teknikker man bør gå for så er det overskruen til Juninho samt det absurde treffpunktet til Marek Sapara.

9021237[/snapback]

Eller gode gamle Becks.

9600338[/snapback]

la oss ikke glemme Snejder

Lenke til kommentar

Kan jo bringe litt innsikt fra volleyball, der flakkserver er ganske vanlige. Det vi gjør der er å stoppe hånden i det den treffer ballen og bruke mindre trefflate enn vanlig.

Men jeg vet jo ikke om dette lar seg overføre til fotball der ballen er tyngre.

Edit: Når ballen flakker, roterer den faktisk sakte, men ikke rundt senter av ballen. Det er dette som skaper "flakk"-effekten.

Endret av Torinogut
Lenke til kommentar
Kan jo bringe litt innsikt fra volleyball, der flakkserver er ganske vanlige. Det vi gjør der er å stoppe hånden i det den treffer ballen og bruke mindre trefflate enn vanlig.

Men jeg vet jo ikke om dette lar seg overføre til fotball der ballen er tyngre.

Edit: Når ballen flakker, roterer den faktisk sakte, men ikke rundt senter av ballen. Det er dette som skaper "flakk"-effekten.

9627235[/snapback]

Takk :)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

CL ballen flakker jo som bare det.

Løp midt på ballen, treff den litt under midten MIDT på ballen med den lille flata litt bak stortåa der. Da spinner ikke ballen i det hele tatt, og den går opp og dupper rett ned igjenn.

Har fått det til mange ganger, du må tenke at du skal vrenge ballen ned på en måte.. vanskelig og forklare :)

Lenke til kommentar
Bare så det er sagt: C. Ronaldo er ingen god frisparkskytter. Han skyter i muren 9 av 10 ganger, men ja, den ene gangen han ikke treffer muren blir det farlig.

LOL

Dette var sant da han skrev det. Han skøyt jo nesten bare i muren før det løsnet i år.

Lenke til kommentar
Bare så det er sagt: C. Ronaldo er ingen god frisparkskytter. Han skyter i muren 9 av 10 ganger, men ja, den ene gangen han ikke treffer muren blir det farlig.

Uansett, jeg husker jeg prøvde lenge å finne ut denne måten å ballen til å svaie og rotere på en veldig rar måte for noen år siden. Det jeg til slutt kom frem til var at man måtte skyte ballen ned i bakken. Se for deg at du løper mot ballen og skal skyte den framover. Istede for å banke ballen fremover tar du heller å treffer den helt bakerst og banker den ned i bakken i stedet. Virker som ballen blir litt "usikker" på hva den da skal gjøre.

rart han scorer flere enn de fleste på frispark da....

Lenke til kommentar

Et tips fra meg er å se mye på filmer på youtube/andre steder, der de viser Ronaldo som skyter. Jeg har sikkert sett flere timer med repitisjoner på youtube/andre filmer, og så har jeg prøvd å skyte slik som han uten å gi opp. Jeg er nå kjent på laget for å skyte baller med flakking og en enorm dupp :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...