tolan Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Jeg lagde denne tråden for å få noen gode tips til hvordan jeg kan skyte ballen slik at den sikksakk flakker uten rotasjon.... Ronaldo klarer det en unik skuddteknikk, der skuddene skrur (de skrur egentlig ikke, ballen roterer jo ikke i det hele tatt, de flakker heller) både 2 og 3 veier i samme skudd, uten at ballen rotererer.. Bare se her: http://www.youtube.com/watch?v=M_tLV6bfg9U http://www.youtube.com/watch?v=xuWgSoADEvw...related&search= Ballen flakker ut fra side til side, uten at den roterer. Trenger gode tips til skuddteknikk for å klare dette. Så har noen noen forslag, så skriv Alt hjelper. Hvor man skal treffe på ballen, stiv ankel, fullføre skuddet helt ut, hvordan tilløp (grader, kort/langt, fart osv), armer, stamfot ? Endret 20. september 2007 av tolan Lenke til kommentar
fakey Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Bare så det er sagt: C. Ronaldo er ingen god frisparkskytter. Han skyter i muren 9 av 10 ganger, men ja, den ene gangen han ikke treffer muren blir det farlig. Uansett, jeg husker jeg prøvde lenge å finne ut denne måten å ballen til å svaie og rotere på en veldig rar måte for noen år siden. Det jeg til slutt kom frem til var at man måtte skyte ballen ned i bakken. Se for deg at du løper mot ballen og skal skyte den framover. Istede for å banke ballen fremover tar du heller å treffer den helt bakerst og banker den ned i bakken i stedet. Virker som ballen blir litt "usikker" på hva den da skal gjøre. Lenke til kommentar
TeggY Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Hos meg funker det hvis du løper rett mot ballen, slik Ronaldo gjør, og treffer midt på midten av ballen. Ikke under, over eller på siden. Midt i sentrum av ballen. På enkelte baller funker dette, mens på baller som f. eks Teamgeist flakker den stort sett slik hele tiden hvis du treffer rent. Lenke til kommentar
tolan Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Hos meg funker det hvis du løper rett mot ballen, slik Ronaldo gjør, og treffer midt på midten av ballen. Ikke under, over eller på siden. Midt i sentrum av ballen.På enkelte baller funker dette, mens på baller som f. eks Teamgeist flakker den stort sett slik hele tiden hvis du treffer rent. 8928789[/snapback] Jeg treffer rent hele tiden (dvs midt på ballen så ballen ligger stille og uten rotasjon i luften), men bare noen få ganger flakker ballen. Hvilke baller har dere fått det til med? Og hvilke sko bruker du/dere? Og hvilke sko bruker Ronaldo? Bare kom med fler forslag!!=) Endret 23. juni 2007 av tolan Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Tror greia er at han skyter på ventilen. Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Ronaldo bruker "spesial-lagde" nike vapor mercurial, om jeg ikke tar grundig feil her. Han bruker ihvertfall Nike Vapor av noe slag. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Ronaldo bruker "spesial-lagde" nike vapor mercurial, om jeg ikke tar grundig feil her.Han bruker ihvertfall Nike Vapor av noe slag. 8929645[/snapback] Tviler på at skoene har noe som helst å si for utførelsen av skuddet. C.Ronaldo er ikke akkurat et forbilde når det kommer til frispark. Han skyter storsett i muren på de fleste frisparkene. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Ronaldo bruker "spesial-lagde" nike vapor mercurial, om jeg ikke tar grundig feil her.Han bruker ihvertfall Nike Vapor av noe slag. 8929645[/snapback] Tviler på at skoene har noe som helst å si for utførelsen av skuddet. C.Ronaldo er ikke akkurat et forbilde når det kommer til frispark. Han skyter storsett i muren på de fleste frisparkene. 8930074[/snapback] Tror det var et svar på "hvilke sko bruker Ronaldo?".. Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Ja teamgeist ballen flakker noe utrolig, veldig artig å skyte med:) Se på teknikken til Juninho eller Pirlo så har du et forbilde på frispark Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 For ikke å glemme Ronaldinho og Beckham...... Og Marek Sapara og Gamsten, selvsagt hehe Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Som keeper er dette noen av de skuddene jeg hater mest av alt. Slik jeg forstår det, skjer det når du treffer rent på ballen (vristen), og bare klemmer til. Noen baller flakker mer enn andre, men det handler som oftest om treff på ball, og styrke.. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Jeg har lagt merke til dette selv, men da på volleyspark. Jeg treffer helt reint, trenger ikke å ta i så hardt eller, men ballen får en sinnsyk fart. Den ligger i luften utenom at den roterer. Det skjer når man treffer slik at ballen får 0 skru. Lenke til kommentar
tolan Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Jeg har lagt merke til dette selv, men da på volleyspark. Jeg treffer helt reint, trenger ikke å ta i så hardt eller, men ballen får en sinnsyk fart. Den ligger i luften utenom at den roterer. Det skjer når man treffer slik at ballen får 0 skru. 8943028[/snapback] Treffer helt rent hver gang jeg, skyter med 0 rotasjon. Men er det noe jeg kan gjøre for å få ballen til å flakke? kanskje som noen sa, skyte enda hardere? Lenke til kommentar
Mr. Ty Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) når jeg skyter midt på ballen så hardt jeg kan med vapor sko blir skuddene mine også slik.. så jeg tror det har noe med vapor skoene å gjøre.. edit: skuddene mine blir ikke slik med andre sko når jeg skyter på den samme måten.. Endret 25. juni 2007 av Tommy-T Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Selvfølgelig har det ingenting med skoene å gjøre. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Prøv å skyt med en lett ball. Lenke til kommentar
Mr. Ty Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Selvfølgelig har det ingenting med skoene å gjøre. 8943305[/snapback] Hvorfor ikke? Om du skyter med gummistøvler som er 5 størrelser for store, så tviler jeg på at du ville fått et slikt skudd. For meg er det slik vertfall.. Skuddene blir kun slik med vapor skoene. Lenke til kommentar
............... Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Hvorfor ikke? Om du skyter med gummistøvler som er 5 størrelser for store, så tviler jeg på at du ville fått et slikt skudd. For meg er det slik vertfall.. Skuddene blir kun slik med vapor skoene. 8944809[/snapback] Hvordan kan du si det? Ikke begynn å sammenlign gummistøvler med fotballsko. Du kan få til det skuddet om du har nike, adidas eller diadora. Kunsten er å treffe rikitg, nok kraft o.l. Ballen må selvsagt være av en spesiell type for å få den til å "flakke", er ikke alle som gjør det. Lenke til kommentar
TeggY Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Korrekt karlsen. Skoene har ikke så mye å si på akkurat dette, som det har blitt poengtert over. Det er nok heller teknikk og ball som spiller mest inn her. Lenke til kommentar
tolan Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Okei. Kan ikke noen skrive litt om teknikken her da, som det jeg spurte om i første posten min. Edit: Hvilke baller flakker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå