Gå til innhold

Forlenge kabler i Creative sorruond anlegg.


Anbefalte innlegg

Hei! Lurer på 2 ting.

 

1.

Lengden på kabla til Creative T6060 sorround anlegget mitt har lenge irritert meg. Er det mulig å kjøpe sånn høyttaler kabler hos en elektrokjede til ca 6 kr/m og fortsatt få like bra lyd?

 

 

2.

Broren min skal ha noen neonlys i blien sin. Istedenfor å kjøpe NEON og betale mangehundrekroner så tenkte vi på å kjøpe noen kalde katoder til 29 kr og et sånn kitt fra microplex.no.

Er det mulig å bruke dette kittet i bilen? Er det 12v lysa bruker?

 

 

 

Håper noen kan hjelpe meg med problemet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Ja, så sant det ikke er snakk om flere hundre meter. Og viss du kjøper litt tykkere kabler enn det som er originalt mellom høytalerne og anlegget, så burde det gå fint. Viss det ikke skulle gjøre det, så er det jo bare til og koble det sammen sånn som det var før.

 

2. Ja, her også. Slike kald katoder går på 12V, ergo du kan fint bruke de i bilen. Men for sikkerhetskyld sjekk hvilken spenning de er på, før du kjøper de.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

2.

Broren min skal ha noen neonlys i blien sin. Istedenfor å kjøpe NEON og betale mangehundrekroner så tenkte vi på å kjøpe noen kalde katoder til 29 kr og et sånn kitt fra microplex.no.

Er det mulig å bruke dette kittet i bilen? Er det 12v lysa bruker?

 

8926262[/snapback]

 

Jeg ville vært forsiktig med og bruke de lysa i bilen med tanke på at det er ikke nøyaktig 12v som kommer ut av sigaretttenneren, den ligger ofte på nærmere 13-14v

 

Men det kan godt hende at det går, men jeg ville ha testet det først, for disse inverterne kan i værste fall eksplodere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...