SebastianS Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Kan noen gi meg en lite guide i hva forskjellen på rated fsb, bus speed, timings og v core eller volt? Hvilke sammenhenger har de? Om rammen min er på 266 mhz, og jeg har en cpu E6400, hva må jeg da gjøre for å kunne klokke denne til 3.0 GHZ? Tåler rammen det eller trenger jeg ny? Eller trenger jeg bare mer strøm til rammen og cpun? På forhånd takk! Lenke til kommentar
haalo Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg gidder ikke å forklare alle begrepene du hev ut der, men en ting vil jeg si: ikke overklokk med mindre du vet hva du driver med. Les noen guider. HW.nos er en fin introduksjon. Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Må si meg litt enig. Det finnes masse guider, tråder og stickyer om det. Det skal fint gå an å få din E6400 til 3 ghz, men det er en fordel om du vet hva du driver med, for å si det sånn. Les litt om emnet først, er mitt tips System bus = Busshastigheten (i ditt tilfelle 266 mhz) Rated FSB = Busshastigheten når den er quad-pumped (266x4=1066 mhz) Timings = Tilgangstider på minnet (hvor raskt minnet setter igang og avslutter en operasjon som det "får i oppdrag" om å utføre) Lavere er raskere. Vcore = Spenningen du gir til CPU. Når man overklokker kommer man gjerne til et punkt der man må gi litt ekstra spenning til CPU for å få den stabil. Volt = Spør en på elektrikerlinja VK1 Lenke til kommentar
SebastianS Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Må si meg litt enig. Det finnes masse guider, tråder og stickyer om det.Det skal fint gå an å få din E6400 til 3 ghz, men det er en fordel om du vet hva du driver med, for å si det sånn. Les litt om emnet først, er mitt tips System bus = Busshastigheten (i ditt tilfelle 266 mhz) Rated FSB = Busshastigheten når den er quad-pumped (266x4=1066 mhz) Timings = Tilgangstider på minnet (hvor raskt minnet setter igang og avslutter en operasjon som det "får i oppdrag" om å utføre) Lavere er raskere. Vcore = Spenningen du gir til CPU. Når man overklokker kommer man gjerne til et punkt der man må gi litt ekstra spenning til CPU for å få den stabil. Volt = Spør en på elektrikerlinja VK1 8926059[/snapback] Okei, takk! Det eneste jeg ikke skjønte var Rated FSB! Hvorfor ganger du med 4 og hvorfor? Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Quad-pumped Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 først og fremst må vi få vete kva slgs hk og ram du har. Lenke til kommentar
SebastianS Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 først og fremst må vi få vete kva slgs hk og ram du har. 8933665[/snapback] Hk er atm MSI p965 neo f, og rammen er crosair ellns.. kan hende jeg kjøper nytt HK! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå