EmiL_S Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Hei igjen. Har nå satt inn 2 stk maxtor 300gb'ere ( som var eksterne men jeg tok dem ut og kobla i ide port ). Men den ene er bare 31.49GB av en eller annen merkelig grunn. Hvorfor og hva kan jeg gjøre ?.. Er den skadet ? Et lite bildevedlegg her Endret 23. juni 2007 av EmiL_S Lenke til kommentar
Mr. Floppy Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Har du dobbelsjekket jumperne på baksiden av harddisken? Mange harddisker kan, av kompabilitetshensyn, "begrense seg" til f.eks. 32GB ved å sette en jumper. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Les stickyen under lagringsmedier forumet. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=165302 Lenke til kommentar
EmiL_S Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Har du dobbelsjekket jumperne på baksiden av harddisken? Mange harddisker kan, av kompabilitetshensyn, "begrense seg" til f.eks. 32GB ved å sette en jumper. 8925938[/snapback] Aha... da skjønner jeg hvorfor den bare er 31.49 eller 32. men hvor skal den stå på slike maxtorer da ?. ( på den ene står den helt til venstre, på den andre står den ved siden av den.. Er det forskjell på type jumpere ?. husker ikke om den hadde jumpere eller om jeg fant en fra en annen disk Tusen takk for veldig kjapt svar ! Endret 23. juni 2007 av EmiL_S Lenke til kommentar
Mr. Floppy Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg har ikke så inngående detaljkunnskap om Maxtordisker, dessverre... Se om det ikke står en tegning på toppen av disken. Hvis ikke, så bør det i hvert fall finnes tegninger på Maxtors nettsider. Husk også at jumpere benyttes for å angi om disken er master eller slave (eller benytter cable select), og at det derfor blir galt å sette jumperne likt på de to diskene hvis de står på samme IDE-kabel. Det er forøvrig ikke noen forskjeller på den lille "hetta" som du setter på pinnene. Alt den skal gjøre, er å opprette en elektrisk kontakt mellom pinnene. Lenke til kommentar
EmiL_S Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Jeg har ikke så inngående detaljkunnskap om Maxtordisker, dessverre... Se om det ikke står en tegning på toppen av disken. Hvis ikke, så bør det i hvert fall finnes tegninger på Maxtors nettsider. Husk også at jumpere benyttes for å angi om disken er master eller slave (eller benytter cable select), og at det derfor blir galt å sette jumperne likt på de to diskene hvis de står på samme IDE-kabel. Det er forøvrig ikke noen forskjeller på den lille "hetta" som du setter på pinnene. Alt den skal gjøre, er å opprette en elektrisk kontakt mellom pinnene. 8925946[/snapback] De står på to forskjellige kabler, jeg bare prøver meg fram jeg Kommer tilbake om det går bra Tusen takk for svar Mr.Floppy, du gav meg en pangstart på dagen, drittlei harddisk trøbbel nå Endret 23. juni 2007 av EmiL_S Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Ikke ha jumper på noen merket XXX CLJ (CLJ = Capacity Limitation Jumper til 32GB) Lenke til kommentar
EmiL_S Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Ikke ha jumper på noen merket XXX CLJ (CLJ = Capacity Limitation Jumper til 32GB) 8925958[/snapback] Der var den jeg hadde sett ett sted. Printer ut den jeg. Tusen Takk alle for alle svar, nå funker det fett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå