Lauritz1 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Heisann! Jeg har et problem ved brenning av spill.. Det har seg slik at jeg har en orginal warcraft 3 cd, og jeg tenkte jeg skulle ta en kopi av den, slik at når dagen kommer og den takker for seg så har jeg tatt en kopi. Men problemet med den kopierte cd'en er at den ikke funger som en orginal cd, dvs. jeg får til å legge inn spillet med den, men ikke spille med den. "Please insert blabla..", den blir altså ikke gjennkjennt som en orginal cd. Noe som vet et program/eller vet hvordan jeg får tatt skikkelige kopier? Har prøvd med Nero. Takk på forhånd Endret 23. juni 2007 av Lauritz1 Lenke til kommentar
diosyria Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Heisann! Jeg har et problem ved brenning av spill.. Det har seg slik at jeg har en orginal warcraft 3 cd, og jeg tenkte jeg skulle ta en kopi av den, slik at når dagen kommer og den takker for seg så har jeg tatt en kopi. Men problemet med den kopierte cd'en er at den ikke funger som en orginal cd, dvs. jeg får til å legge inn spillet med den, men ikke spille med den. "Please insert blabla..", den blir altså ikke gjennkjennt som en orginal cd. Noe som vet et program/eller vet hvordan jeg får tatt skikkelige kopier? Har prøvd med Nero. Takk på forhånd 8925911[/snapback] Dette tror jeg neppe lar seg gjøre, pga kopisperra. Arrester meg gjerne noen om jeg tar feil. Du kan bare legge inn en nocd crack, men det egner seg vel ikke å ta her over forumet Lenke til kommentar
Lauritz1 Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Dette tror jeg neppe lar seg gjøre, pga kopisperra. Arrester meg gjerne noen om jeg tar feil. Du kan bare legge inn en nocd crack, men det egner seg vel ikke å ta her over forumet 8925926[/snapback] Jo, jeg vet at det går. Har en kompis som har en kopi av en orginal cd, og den funker akkurat som en orginal cd. (Ikke si; spør kompisen din.) edit: Og pga. man må ha orginal .exe fil for å kunne patche spilet, egener det seg bedre med cd enn nocd crack, ellers så må jeg installere spillet på nytt hver gang Endret 23. juni 2007 av Lauritz1 Lenke til kommentar
Lauritz1 Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Er det virkelig ingen som vet? Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Er det virkelig ingen som vet? 8933519[/snapback] Bruk (ikke nødvendigvis, finnes flere program til dette formålet) Alcohol til å lage en ISO-fil av CD-en din, for deretter å velge "Brenn image på plate" i Nero. Gjort riktig skal dette kunne fungere nøyaktig som den originale CD-en. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jo, jeg vet at det går. Har en kompis som har en kopi av en orginal cd, og den funker akkurat som en orginal cd. 8925934[/snapback] Er det eit anna spel han har kopi av? Det er ikkje alle spel (trur eg) som har kopisperre. Bruk (ikke nødvendigvis, finnes flere program til dette formålet) Alcohol til å lage en ISO-fil av CD-en din, for deretter å velge "Brenn image på plate" i Nero. Gjort riktig skal dette kunne fungere nøyaktig som den originale CD-en. 8933552[/snapback] Dette gjorde eg med Heroes V, men det funka ikkje fordi den oppdaga at det ikkje var DVD i. Men det går jo å sette DVDen i og starte spel og deretter ta ut DVDen, og fortsatt spele. Og her er ein liten guide til korleis du kan spele utan CD: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8898359 Lenke til kommentar
Nmcu Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Du kan bruke: CloneDVD - CloneCD - Nero - Roxio, det finnes mange programmer som klarer å kopiere en dvd som har en kopisperre. Søk på nettet etter brenne software. De fleste av disse programmene er gratis. Jeg ville prøvd CloneDVD eller CloneCD, de virker i de fleste tilfeller. Hva slags programmer har du prøvd, eller brukt ?? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Sist jeg lagte backup av mine spil brukte jeg CloneCD, dette infoen er sikkert noe utdatert da på den tiden satt jeg med en splitter ny 4x 4x 24x brenner fra Mitsumi, kosta 1700,- Mene uansett CloneCD burde kunne gjøre jobben. http://www.elby.ch/products/clone_cd/index.html Ser ut til at dem har sluttet å selge det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå