Pluggen Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Synd det ikke er noe middel for å polere bort rusta da Kjipt med den gitt Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Blir den matte lakken klar og blank igjen bare av litt polish? xD Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Blir den matte lakken klar og blank igjen bare av litt polish? xD Ja faktisk! Bruker maskin med gode midler og poleringsputer så blir det svært bra! Krever litt trening men er ikke så vanskelig! Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Alt får en så blass bil til å se bedre ut, men forskjellen er faktisk stor på TW og produktene Mompen har brukt her Edit: Det er forskjell på for og får Endret 17. juni 2009 av Pluggen Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 SINNSYK forskjell! Jeg trodde faktisk ikke du skulle få det til å bli så rødt igjen på den falmede siden der. Nice! Men synd med kreften som spiser seg oppover der da.. Har ikke bilen skvettlapper eller? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Nei, har dessverre ikke, det kunne jo laget til no grove gummilapper og bolta dom fast.. har planer om å tette rusthullet nederst til venstre ved førerdøra, har handlet inn det som trengs samt at jeg fra før har Brunox (ruststopper) sparkel, grunning og klarlakk (har ikke orig Audi-lakk men får nok tak i), har også noe understellsmasse som kan males på for å beskytte mot steinsprut o.l på kanaler etc. Blir nok til at jeg sliper ned \ sandblåser vekk det som er av rust og behandler det videre med diverse.. Endret 17. juni 2009 av Mompen Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Jepp, ta alt av rusta før den trenger igjennom. For etter hva jeg kan se, så er den på god vei! Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Sant sant, er mest overflaterust, så er absolutt greit å få tatt det! Rusthullet ved førersida er nødt til å blir tetta snart før det blir for ille. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 ÅHHH!!! Det er så gøy å jobbe med godt falma biler (naturlig nok) uten klarlakk Ullputa er vel bra rød nå eller? hehe Man trenger ikke klarlakk for å få glans i bilen? Bare metallic-lakk? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Klarlakken er vel hovedsaklig et beskyttelseslag etter hva jeg har skjønt. Polerer man opp lakken (uten klarlakk) så blir jo denne blank også.. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Klarlakken gjør at ikke bilen falmer på langt nær så mye Blå og røde biler spesielt, blir jo nærmere hvite etter noen år uten stell.. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Kan få glans i alle typer lakk. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Ok ikke halshugg meg nå! Jeg skal lakkere mazdaen med (antagligvis) bengalakk. Ja jeg sa det! Den burde holde i ca ett år. Kan jeg få denne blank med polering eller vil jeg rett ogslett bare slite den av om jeg prøver ? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Tynn den ut en god del for at den skal kunne flyte ordentlig ut, evt. så kan du matte den ned i etterkant av herding (for det tåler den) og polere opp etterpå Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Så jeg skal tynne ut den med hva? og matte ned den hvordan? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Tynner og 800våtslip burde gjøre susen for deg Hør med de i malerforretningen, så kan de si litt om blandingsforhold.. Bruk Quick emaljelakk, så får du en enda mer robust maling forresten Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Quick Emaljelakk, got it. Får jeg den i literspann? Skal bruke maleruller for å få det utover. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Den får du i litersspann ja Bruk en rull til å løfte opp malinga å spre den, gå så over med en skumgummirulle for å jevnet det ut Husk at bilen må være kald, hvis ikke tørker malinga for fort til at den rekker å flyte ut skikkelig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå