Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

Det blir vel litt oksideringer som en eventuell lakkrens klarer å fikse? Uansett er det vel smartest å ta skitten med en gang.

 

 

Finnes det noen produkter som er bra på glass forresten? Sliter med at det er sånne vannmerker på rutene mine som jeg ikke får vekk. Vil gjerne at glasset mitt skal være shina også!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig er jeg litt overrasket over hvor bra lakken har holdt seg, 11 år gammel bil, ser knapt forskjell på lakken på panser++ som ble byttet i høst og på resten. Er vel kun bak at det er stor forskjell, og der tipper jeg at maskinpolering kan gjøre mye. Så ihvertfall resultater med en gang når jeg gikk på med lakkrens for hånd.

 

AnaXyd: Meguiars glassrens er fin til sånt, tar det meste uten problemer.

Lenke til kommentar

Har tenkt til å polere bilen min men er helt grønn på det området... Prøvde å se etter pakker på diverse nettbutikker. Er det noen som har tips til hvilket produkter jeg burde ha, eventualt bytte de jeg har tatt?

 

Avfetting - Chemical Guys Grime Reaper

Såpe, mild - Optimum Car Wash

Felgrens, vannbasert - Chemical Guys Wheel Cleaner

Quick detailer - Trenger tips på denne

Clay - Riccardo Clay

Lakkrens - Trenger tips på denne

Polermiddel - Trenger tips på denne

Lakkforsegling - Chemical Guys M-Seal

 

Har også ingen "verktøy" untatt en høytrykkspyler og bøtter. Har tenkt til å kjøpe en poleringsmaskin

 

Bilen er en Mitshubishi Carisma med farge bugunder rød.

Lenke til kommentar

Ordnet nettopp vannkran på husveggen her. Igår når jeg skyllte av bilen prøvde jeg denne kranen til slik bruk for første gang, og jeg ble skuffet. Både trykk og mengde vann var jo helt elendig. Kan det ha sammenheng med at slangen er tynnere enn de jeg ellers har brukt? Eller er det noe annet galt med trykket som kan til det?

 

Ble ordnet slik fordi det er utrolig tungvindt å dra slange ut slange ifra langt inne i et fjøs og over gårdsplassen. Her brukes det sånn typisk litt tykk vannslange, mens på den nye kranen ble det kjøpt sånn tynn vrisikker sak. Slik slange skal vel fremdeles være så bra at det går ann å vaske bil med den?

Lenke til kommentar

!!!OBS!!! Wurth har en drøy felgrens !!!OBS!!!

 

Tok nylig noen felger som har stått i 2,5år med alskens dritt på (de var på grensa til svarte)

Lot det stå 2-3minutter (maks 30min sto cet på flaska) spyla av, og de var som nye (vanlig sølvgrå)

 

 

AnaXyd: Du får korrigert mer og større riper med en roterende enn en DA ja :)

Lenke til kommentar
!!!OBS!!! Wurth har en drøy felgrens !!!OBS!!!

 

Tok nylig noen felger som har stått i 2,5år med alskens dritt på (de var på grensa til svarte)

Lot det stå 2-3minutter (maks 30min sto cet på flaska) spyla av, og de var som nye (vanlig sølvgrå)

 

 

AnaXyd: Du får korrigert mer og større riper med en roterende enn en DA ja :)

Den rosa guffelura til Würth på sånn spray flaske?

 

 

Dessuten er lampeolje en jævel som er fantastisk å bruke på bilen. Tar asfalt til den store gullmedalje.

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

Lampeolje er j* billig og relativt bra (i forhold til jalla avfetting) så jeg skjønner at det er mange klargjørere som bruker det. Men nå er jeg i den heldige situasjonen at jeg har råd til å bruke noe som både er mer effektivt og adskillig "snillere" mot både lakk og lsp i det lange løp; Prickbort ;)

Lenke til kommentar
Noen som har testet Ferro Bet sin rustvask som felgrens? Fikk hemningsløs skryt i motormagasinet i finansavisen eller no.. selger den på Thorsov.

 

Har hørt mye bra om den. Men den må ikke stå for lenge på da. Er ganske sterk :p

 

Maskinpolering er gøy :D

 

Helt til man oppdager kjørespor etter litt nøyere inspeksjon mot riktig lys. :wee:

Lenke til kommentar

Ble så jeg mekket sammen en inspeksjonslampe av deler fra ebay + solux-pære på 35w. Totalpris på rundt 150,- og den fungerer utrolig bra, siden den avslører alt og kan tiltes for å få varmt lys ala solnedgang.

 

Oppdaget litt kjørespor underveis og klarte å kvitte meg med nesten alle. NXT tech wax tok seg av resten.

 

Det gikk faktisk ganske bra, 3m-produktene er lette å jobbe med, og jeg liker konstant slipeeffekt. Gjorde et par bommerter når jeg plukket opp striper i høy fart (1700-ish rpm) - ikke spesielt gøy å få frontruta full av slipemiddel :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...