kazzper Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Så vidt jeg husker stod det 90F (32C) som anbefalt vasketemperatur på en av mikrofiberklutene fra Meguiar's, så jeg holder meg til den temperaturen på de finere klutene. Alt annet vasker jeg på 40C. De tåler opptil 90, selv vasker jeg de på 60 Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Måtte koke washmitten min og full sentrifuge (1400) for å få vekk masse oljerester. Utrolig nok ble den ganske ren! Men må nok kjøpe en ny snart, begynner å bli litt puslete stakkars. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Er fin å bruke på felger, i dørkarmer osv da Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Noen som tror at ScratcX 2.0 er mye bedre enn forrige versjon?! Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Den burde hvertfall ikke være dårligere, brukte den til å fjerne lakkflekker på den ene speilen på bilen, den var svært effektiv. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Helt ny teknologi, mer agressiv og kan brukes med DA... Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Takk for svar Dewil. Ståa er slik at jeg er garantert siste eier av bilen. Skal kjøre den på skroten når jeg er ferdig. Iløpet av årene har tidligere eiere forsøkt å fjerna steinsprut med dårlige resultat pluss noe overflate rust hist og pist. Når det kommer til sandpapir: Kjøpe ett fint sandpapir og bare "grove" til og jevne ut lakken som er nå? Du kan kjøre litt grovt papir først, rundt 240 på rustflekker o.l. matt ned bilen med 400 korning. der du sliper til stålet bør det grunnes med syregrunning, den tar vel du som smak og behag, på en bil som holder 2 år til er det vel ikke akkurat noe must Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Neh. Men er det virkelig vits i å pusse helt ned til stålet? Holder det ikke bare med å grove ut og fikse rusta som er der nå? Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Ikke noe poeng å pusse helt ned hvis du skal male den med rulle og i tillegg skrote den om et par år. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg lurer på en ting, hva bruker dere til å pusse vinduene innvendig med? Selv har jeg bare brukt vanlig Jif vindus-spray, nal og papir. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Meguair's glassrens er genial til både utsiden og innsiden. Helst med mikrofiberklut, men det meste funker. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Trodde jeg svarte her istad jeg.. Hmm Jeg bruker / har brukt Meguiar's og Autoglym sin. Fungerer kjempebra begge to. Bruker billig-MF til å påføre og tørke av. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Torshov har vaskevotter til 19kr, tilbud nå! Ser ut som Meguiars sine! Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Ikke noe poeng å pusse helt ned hvis du skal male den med rulle og i tillegg skrote den om et par år. ingen som har sagt at bilen skal slipes helt ned. Med å matte ned mener jeg at man skal pusse på bilen slik at lakken blir matt og malingen fester seg. Er jo faktisk en dritt hvordan man gjør detta på en bil som skal skrotes. Mikkel spurte og fikk svar. Anbefaler deg jo å slipe bort rusta slik at du får malingen til å feste. Kjedelig om den ramler av etter en uke Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Hadde en leiebil noen dager i fjor høst, som tydeligvis hadde truffet en søyle i et parkeringshus el.l.Jeg klør i fingrene når jeg ser slikt, så da fikk Quick Clay'en min kjørt seg... FØR: ETTER: Kom et par dype riper til syne, de fikk jeg ikke gjort noe med Men jeg kjørte på et par runder med ScratchX, og det ble i alle fall adskillig bedre Unnskyld meg, men bilen til familien min har fått en lignende skade. En eller annen som kjørte borti bilen mens den sto parkert i byen, som bare hadde stukket av. Han traff både front fangeren og litt på siden av hjulbua. Hvordan kan det fikses med slikt middel og ikke nye deler på over 10 000,- ? Legger ved et bilde her jeg: Lenke til kommentar
Paddo Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 hei, har kjøpt meg en DA maskin og gikk over en kamert sin bil i går og blei rimelig fornøyd, men leste igjenom første post der står det at det er umulig å brenne lakken med en DA maskin? stemmer dette? er det ingenting å vere redd for med å prøve å fikse dype riper? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Du skal være god for å brenne lakken med en DA. Greia er at siden den ikke fokuserer på samme området hele tiden, så rekker det ikke bygge seg opp nok varme. Skal du brenne gjennom med en roterende maskin må du holde den stille på samme sted lenge nok, eventuelt tilte maskinen for mye, som fokuserer kraften på et lite sted langs kanten av puten. Men om du skal korrigere dype riper, så vil du ikke kunne stå i en evighet på samme sted uansett. Midlene vil jo til slutt brytes ned til et refining stadie, og du vil ikke få noe særlig cut ut av de uansett. Derfor må du bare fortsette å jobbe og prøve mer etterhvert som midlene brytes ned. Hva slags DA og middel bruker du, og hvor dype er egentlig ripene? Kjenner du de med neglen er det vanskelig å få bort. Du kan polere slik at kantene jevnes ut og ikke reflekterer lys på samme måte, men de vil aldri bli helt borte. Lenke til kommentar
Paddo Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Du skal være god for å brenne lakken med en DA. Greia er at siden den ikke fokuserer på samme området hele tiden, så rekker det ikke bygge seg opp nok varme. Skal du brenne gjennom med en roterende maskin må du holde den stille på samme sted lenge nok, eventuelt tilte maskinen for mye, som fokuserer kraften på et lite sted langs kanten av puten. Men om du skal korrigere dype riper, så vil du ikke kunne stå i en evighet på samme sted uansett. Midlene vil jo til slutt brytes ned til et refining stadie, og du vil ikke få noe særlig cut ut av de uansett. Derfor må du bare fortsette å jobbe og prøve mer etterhvert som midlene brytes ned. Hva slags DA og middel bruker du, og hvor dype er egentlig ripene? Kjenner du de med neglen er det vanskelig å få bort. Du kan polere slik at kantene jevnes ut og ikke reflekterer lys på samme måte, men de vil aldri bli helt borte. bruker en billig DA kjøpt på clas ohlson, cotech tror eg den heter, så for å fjerne\utbedre dype riper så må eg jobbe i omganger med påføring av nytt stoff av og til? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 I teorien så må du nok det ja. Er det den to-hodede Cotechen du har? Hvorvidt du får fjernet noe riper eller ei avhenger av styrken på maskinen, kombinasjonen av poleringsputer og middel (cut de gir sammen) og ikke minst lakken på bilen. Jeg tror nok ikke du kan forvente de altfor store resultatene av Cotechen, men det er avhengig av faktorene jeg nevnte. Kjenner du ripen med neglen? Hva slags bil? Og hvilket poleringsmiddel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå