Dewil Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 i dag har vært flink. "hvit bil" Rød bil: Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Røde biler er morsomme. Satt dama inni bilen under hele jobben? Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 HAHA.. jah... er ikke min bil eller dame men.. må ha hvert kjedelig... xD Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Tipper paden var fin etterpå. Godt jobbet! Har den bilen faktisk så svart soting? Hva er den sotet med, svarte søppelsekker? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Hva er den sotet med, svarte søppelsekker? Ser mer ut som blylagt, svarmalet betong! Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Nice, Pluggen. Farge og fra hva slags bil? Kommer hjem den 25., så vi tar en dag der jeg tar med Hitachien. Lys blå Kadett Bare å plinge, du har nummeret mitt Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Nice, Pluggen. Farge og fra hva slags bil? Kommer hjem den 25., så vi tar en dag der jeg tar med Hitachien. Lys blå Kadett Bare å plinge, du har nummeret mitt Har det ikke nå lengre. Hehe. Jeg tok meg vann over hodet (bokstavelig talt) og la ut på svømmetur mens jeg snakket i telefonen. Så nå er den død. Send meg nummeret på PM eller noe da Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Tipper paden var fin etterpå. Godt jobbet! Har den bilen faktisk så svart soting? Hva er den sotet med, svarte søppelsekker? Trur det er biltema film av noe slag.. Kan nok defineres som sorte søppelsekker. faller av rundt hele. Pad'n fikk ny farge.. hehe.. den blir vel aldri brukt på en bil i en annen farge igjen. Mulig jeg tar bobla mi en dag. Men den har klarlakk så den er litt lettere å få blank Endret 15. mai 2009 av Dewil Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Siden dette er tråden for dumme spørsmål kan jeg stille mitt: Jeg har en 23 år gammel mazda som sikkert er på sine siste 2/3 år. I ett desperat forsøk på å få bilen til å se bedre ut tenkte jeg at jeg skulle lakke den selv. Noen som har noe tips om hvordan jeg burde gå fram? En på jobb pussa ned golfen sin selv og lakka opp igjen med malingsruller og fikk ett ganske så fint resultat. Er dette noe jeg burde tenke på? Burde være "billigst" mulig. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 slipe og rullemale fungerer fint det. Ikke alltid det blir veldig vakkert men det funker. du matter ned lakken med slipepapir og kjøper en rulle som er "fin" (altså tynt med stoff på) tynn gjerne ut malingen med det som malingen anbefales å tynnes med og rull i vei. Pass på å maskere og ta av eventuelle deler du ikke ønsker å ha maling på. Selv hadde jeg aldri gjort noe sånt med en bil. Da polerer jeg heller, og hvis ikke det går så hadde jeg lakkert den. Men bilens verdi og stand vil jo være en vurderings sak om det er verdt det. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Takk for svar Dewil. Ståa er slik at jeg er garantert siste eier av bilen. Skal kjøre den på skroten når jeg er ferdig. Iløpet av årene har tidligere eiere forsøkt å fjerna steinsprut med dårlige resultat pluss noe overflate rust hist og pist. Når det kommer til sandpapir: Kjøpe ett fint sandpapir og bare "grove" til og jevne ut lakken som er nå? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Jeg skal muligens selge bilen min (innbytte hos forhandler). Har en 2008-modell med utmerket lakk. Tror dere at det har noe å si om jeg bruker en hel dag shining på bilen? Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Næh, forhandleren kommer til å flå deg uansett. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Ikke sant! Men alvorlig talt, ser dem såpass grundig på bilen og kan de gi e høyere pris om bilen ser heelt strøkent ut? Det gjør jo det etter å bare å vasket den men polering etc. gir jo den ekstra touchen. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 (endret) Det skader ikke shine den litt tror jeg.. Mange som skal shine bilen for i morra her eller? 17. vøtt! Da må ting se tight og bra ut! Endret 16. mai 2009 av AnaXyd Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Jeg har et vaskerelatert spørsmål: Jeg har kjøpt en Meguiars microfiber vaskevott, skal denne vaskes på samme måte som microfiber håndklærne og klutene? Det står ingen vaskelapp på votten. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Vask den på 60 grader. Milo eller mikrofibervask. Ingen tøymykner. Pass på at den er tom for såperester, så ikke du ender opp med vaskemaskina full av skum. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Så vidt jeg husker stod det 90F (32C) som anbefalt vasketemperatur på en av mikrofiberklutene fra Meguiar's, så jeg holder meg til den temperaturen på de finere klutene. Alt annet vasker jeg på 40C. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Det var noe sånt jeg også tenkte, takk for tipsene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå