Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nice, Pluggen. Farge og fra hva slags bil?

 

Kommer hjem den 25., så vi tar en dag der jeg tar med Hitachien.

 

 

Lys blå Kadett :p

 

Bare å plinge, du har nummeret mitt ;)

 

Har det ikke nå lengre. Hehe. Jeg tok meg vann over hodet (bokstavelig talt) og la ut på svømmetur mens jeg snakket i telefonen. Så nå er den død.

 

Send meg nummeret på PM eller noe da :p

Lenke til kommentar
Tipper paden var fin etterpå. Godt jobbet!

 

Har den bilen faktisk så svart soting? Hva er den sotet med, svarte søppelsekker?

Trur det er biltema film av noe slag.. Kan nok defineres som sorte søppelsekker. faller av rundt hele.

 

Pad'n fikk ny farge.. hehe.. den blir vel aldri brukt på en bil i en annen farge igjen. Mulig jeg tar bobla mi en dag. Men den har klarlakk så den er litt lettere å få blank

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

Siden dette er tråden for dumme spørsmål kan jeg stille mitt:

Jeg har en 23 år gammel mazda som sikkert er på sine siste 2/3 år. I ett desperat forsøk på å få bilen til å se bedre ut tenkte jeg at jeg skulle lakke den selv. Noen som har noe tips om hvordan jeg burde gå fram? En på jobb pussa ned golfen sin selv og lakka opp igjen med malingsruller og fikk ett ganske så fint resultat. Er dette noe jeg burde tenke på? Burde være "billigst" mulig.

Lenke til kommentar

slipe og rullemale fungerer fint det. Ikke alltid det blir veldig vakkert men det funker. du matter ned lakken med slipepapir og kjøper en rulle som er "fin" (altså tynt med stoff på) tynn gjerne ut malingen med det som malingen anbefales å tynnes med og rull i vei. Pass på å maskere og ta av eventuelle deler du ikke ønsker å ha maling på.

 

Selv hadde jeg aldri gjort noe sånt med en bil. Da polerer jeg heller, og hvis ikke det går så hadde jeg lakkert den. Men bilens verdi og stand vil jo være en vurderings sak om det er verdt det.

Lenke til kommentar

Takk for svar Dewil. Ståa er slik at jeg er garantert siste eier av bilen. Skal kjøre den på skroten når jeg er ferdig. Iløpet av årene har tidligere eiere forsøkt å fjerna steinsprut med dårlige resultat pluss noe overflate rust hist og pist.

 

Når det kommer til sandpapir: Kjøpe ett fint sandpapir og bare "grove" til og jevne ut lakken som er nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...