Mompen Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Det så virkelig bra ut! Men ScratchX med maskin? Skal ikke den kun brukes for hånd? Tror jeg må ta en runde med maskinen snart selv, men alt i alt, jeg polerte bilen sist i fjor sommer, like etter at jeg kjøpte den i Juni. Har holdt seg utrolig bra syntes jeg, til å væra så gammal bil! Panseret. Endret 9. mai 2009 av Mompen Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Nye ScratchX er laget for å brukes for hånd og med DA. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Brukte ScratchX for første gang i sommern 2006 selv, ting har nok forandret seg Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Noen som har prøvd Vertua Bond 408 ? Jeg har skaffe meg en slik en, men vil gjerne høre tips(hvis noen har)? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 Vertua Bond er veldig fin, lett å jobbe med, og gir lakken fint utseende. Og skal jo øke levetiden til voks/sealer. Scratch X kan nå brukes med DA maskin nå ja.. Hvor nødvendig det er er jo en helt annen sak. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Ganske fornøyd.. Si gjerne ifra om jeg gjorde noe galt! Bare du bytter til noe mildere enn NXT for videre vask om du ikke vil bli voksfri i løpet av noen uker tror jeg alt skal gå bra Fin bil Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Takk! Tar den sjampoen voksen? Står jo spesifisert på frontetikketen at den sparer voksen da.. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Spørs veldig på blandingsforholdet og voksen, men for å være på den sikre siden så har Meg's en annen såpe som er skånsommere. Den rosa flasken. Den har jeg gode erfaringer med i allefall. Soft Wash Gel heter den. Endret 11. mai 2009 av fredrik Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Gold Class skal også være meget skånsom, bruker den selv. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Ah, jøsses, jeg som trodde den voksen var skånsom fra før av! Men da skal jeg blande litt løsere i tiden fremover.. Takk for tipset! Dumt å vaske vekk alt arbeidet åss.. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Kommer an på blanding, og hvor ofte man vasker. Jeg har brukt NXT-såpe ca en gang i uka i et halvt år uten at det fjernet TechWax'en helt Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Har nylig fått sansen for vask og stell av bilen. Må si jeg er godt fornøyd med produktene til Meguiars, de har holdt det de har lovet til nå. Har en 1993 modell Toyota Carina e, som jeg tror kan bli en utfordring å få shina skikkelig opp, er mye lakkskader, steinsprut og riper her og der. Noen som har en god metode for å flekke småhakk og riper på en penest mulig måte? Har hørt snakk om å bruke tannpirker? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Man bruker gjerne en tannpirker ja, siden denne tar til seg svært lite lakk, og det er akkurat det du er ute etter. Det skal utrolig lite til for å fylle opp steinsprut osv. En mulighet, om du er bevandret innenfor maskinpoleringens verden, er å fylle ripen som du skal, også våtslipe for å få det jevnt, og polere opp. Da blir det tilnærmet prikkfritt om du gjør alt riktig. Endret 11. mai 2009 av fredrik Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Spørs om jeg tør å prøve meg på sliping av lakken, måtte prøvd på et lite synlig sted først, i så fall. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Spørs om jeg tør å prøve meg på sliping av lakken, måtte prøvd på et lite synlig sted først, i så fall. Kan være greit å prøve på et "vrak" eller et testpanel først Nå skal det sies at det gadd ikke jeg; jeg hoppet rett på. Er man forsiktig og bruker hodet går det som regel veldig bra Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Tror jeg må en tur til huggeren i sommer og finne meg no panser eller no. Tipper mor blir glad når jeg kommer drassende med det, men det får bare stå til. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Brukte pensel for å fylle igjen steinsprut jeg! Er det feil? Nå snakker jeg ikke om sånn diger malerkost da, men sånn liten og søt en. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Nææ, ekke feil. Men det er et lite triks å bruke tannpirker, siden den tar til seg så lite lakk. Du kan få et bra resultat av pensel og. Trikset er at det ikke skal bli en forhøyning av lakk. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Bruker Soft Wash Gel og Gold Class på behandlede biler, NXT Gen kun før behandling siden den er såpass sterk og jeg ikke har noe å måle blandinga med Fredrik: Jeg har et mindre pent panser vi kan leke oss med Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Nice, Pluggen. Farge og fra hva slags bil? Kommer hjem den 25., så vi tar en dag der jeg tar med Hitachien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå