Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Har et spm, om motor vask fordi har på vei en nylig kjøpt 90mod bmw. Så regner med at motorrommet er herpa med møkk og at røra er brune og rustete med sand og alt dritt. Så hvordan får man alt dette rustet bort? Eller må jeg bare leve med og aldri få se sølv blanke rør i motoren? Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Tror nok Meguiar's-pakken skal fungere greit på bilen din. Audi har som regel ganske hard lakk. Try it out Da prøver jeg meg på den iløpet av uka Håper det gjør susen på smånuppene. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Har et spm, om motor vask fordi har på vei en nylig kjøpt 90mod bmw. Så regner med at motorrommet er herpa med møkk og at røra er brune og rustete med sand og alt dritt. Så hvordan får man alt dette rustet bort? Eller må jeg bare leve med og aldri få se sølv blanke rør i motoren? Sjekk tråden jeg lagde på kjapp shine av motorrom.. Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Kjøpte to poleringspad'er for påføring. Men så å si alt blei jo sugd opp. Fryktlig skuffa:( Noen andre bra tips for påføring? Har ikke maskin. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Kjøpte to poleringspad'er for påføring. Men så å si alt blei jo sugd opp. Fryktlig skuffa:( Noen andre bra tips for påføring? Har ikke maskin. Hva slags pad'er? De jeg bruker (meguiar's gule + microfiber) blir mettet omtrent med en gang. Men noe skal de trekke til seg, slik at det blir lett å legge jevne, og veldig tynne lag. Kan være et triks å spraye litt QD på pad'en for å "for-mette" den litt. Lenke til kommentar
Aleksander-yo Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Akkurat ferdig med vårshine 2009! Dette er gjort til nå på min BMW 320 (E46) : - Dekkdag, satt på sommerdekk og vasket hjulbuer og bak felgene på vinterdekkene og sommerdekkene. - Avfettingsdag, fjerne alt drit som kan fjernes med avfetting og sterkt blandet bilshampo. - Clay-dag, clayet blien og fikk fjerner ALT som heter smuss og drit i lakken. Glatt som et glass nå! La på et lag med Chemical Guys Pete's '53 voks for å beskytte. - Vaskevokseuke, Neste uken vasket/vokset jeg til sammen 3 ganger. Tenker det ligger et greit beskyttende lag nå! Vannet preller av og bilen skinner som en skjøge sprikende i måneskinn. Påførte gummifornyer på alt av utvendig gummi/plast. Påførte dekkfornyer på sommerdekk - Interiørdag, Støvsuging. Gikk over alle stoffseter og tepper i bilen med Chemical Guys Green Clean (RÅTT rengjøringsmiddel for interiør, ble tipset av en kompis) - Interiørdag 2, Gikk over med Green Clean på alt av dashbord, gummi, vinyl og paneler i bilen for å fjerne tidligere produkter påført. Påførte Optimum Protectant på sort gummi/plast/vinyl. Luftet så bilen over natta da det stinket gammal hore etter alt rengjøringsmiddelet. - Interiørdag 3, sprayet og gnidde inn Chemical Guys Odor Eliminator (Leather Scent), i stoffseter og på tepper for å få digg "nybil lukt" og for å få vekk ekkel vinterlukt. Kjørte en tur med vinduene åpne for å lufte ut og lot den stå over natta. - Interiørdag 4, gikk igjen over alt sort plast/gummi/vinyl med Optimum Protectant en gang og støvsugde. - Motorvaskdag, jess. Vasket motoren med litt engine clean og la på dressing på alt av plastikk og gummi der. Ikke helt rent, men greit. Det er ikke motoren man vil vise frem! Påførte også Rain Repellent på alle ruter. Videre fremover regner jeg med voksing ca hver måned og vask to ganger i uken med Meguiars sin helt syke Ultimate Quik Detailer som er lett og enkel å påføre/tørke av etter vask. Snakker om "spray-voks". Digg for å opprettholde glansen og få en enkel voksing etter vask. Veldig bra sheeting/beading også, anbefales! Sprayer Leather Scent under teppene i bilen fra tid til annen for å ha nybil-lukten hele tiden! Takk for meg.. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Bra writeup det der! Slik skal det gjøres Husk bilder!! Har enda ikke fått tid til å ta vårpussen på min enda, men ser nå at vaskevott virkelig lønner seg, det som er av swirls på bilen er så lite at det knapt syntes, vasket minst en gang per uke i vinter for hånd! Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Kjøpte to poleringspad'er for påføring. Men så å si alt blei jo sugd opp. Fryktlig skuffa:( Noen andre bra tips for påføring? Har ikke maskin. Hva slags pad'er? De jeg bruker (meguiar's gule + microfiber) blir mettet omtrent med en gang. Men noe skal de trekke til seg, slik at det blir lett å legge jevne, og veldig tynne lag. Kan være et triks å spraye litt QD på pad'en for å "for-mette" den litt. Det var autoglym sine, en type fra dem ihvertfall. For det var kjipt at de sugde til seg alt med en gang. Får sjekke ut i morgen da om jeg finner noen fine fra Meguiars. Er jo også litt vanskelig å vite om de blir fort mettet eller ei av å bare se i butikken...? Det ble VELDIG tynne lag liksom, hvis du skjønner. Spruta på rimelig store "dærter" med polish. Så var ingen vits Alt forsvant. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Det ble VELDIG tynne lag liksom, hvis du skjønner. Det er nettopp det som er riktig mengde Når du nesten tror du ikke legger noe voks igjen, kommer det som regel akkurat passe. Etter at du har polert av voksen, får du plass til det som ligger igjen på bilen i en spiseskje... Dersom du er ute etter et solid lag voks på bilen, må du legge tynt i flere omganger, og la voksen herde skikkelig på i monst 12-24 timer. Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Det ble VELDIG tynne lag liksom, hvis du skjønner. Det er nettopp det som er riktig mengde Når du nesten tror du ikke legger noe voks igjen, kommer det som regel akkurat passe. Etter at du har polert av voksen, får du plass til det som ligger igjen på bilen i en spiseskje... Dersom du er ute etter et solid lag voks på bilen, må du legge tynt i flere omganger, og la voksen herde skikkelig på i monst 12-24 timer. Hm, sier du det altså. Er bare litt kjipt at så mye forsvinner i ingenting da. Men får teste det ut litt mer også gå over flere ganger som du sier Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Bestilte nettopp "Wolfgang Polishn`Pal Clay Kit" his AutoGeek.net Tror de er plassert i USA, ble værtfall overrasket over fraktprisene deres... kr 0,- Topp. Aldri prøvd clay før, blir morsomt å prøve... Noen erfaringer å dele med meg ? Ser at mange bruker utvannet shampo eller en form for smøremiddel mens dem påfører leira ? -Anders- Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Kjøpte faktisk Wolfgang som mitt første clay-kit, og det var helt supert Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Bestilte nettopp "Wolfgang Polishn`Pal Clay Kit" his AutoGeek.netTror de er plassert i USA, ble værtfall overrasket over fraktprisene deres... kr 0,- Topp. Aldri prøvd clay før, blir morsomt å prøve... Noen erfaringer å dele med meg ? Ser at mange bruker utvannet shampo eller en form for smøremiddel mens dem påfører leira ? -Anders- ALLE bruker smøremiddel (clay lube), og gjør du ikke det vil lakken din se ut som et helvete etterpå. Men ikke gå for løsningen med utvannet shampoo. Bruk en egnet quick detailer. Jeg vet noen bruker NoRinse-shampoo, men det er vel det eneste jeg har hørt om som brukes til lube. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 åja, er veldig ny på området, så ikke lett å få med seg alt da vet du ! da får man se om det kanskje er med en quick detalier i pakken jeg bestilte da, evt noen som kan anbefale en ? Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 åja, er veldig ny på området, så ikke lett å få med seg alt da vet du ! da får man se om det kanskje er med en quick detalier i pakken jeg bestilte da, evt noen som kan anbefale en ? Er ikke Quik Detailer'n til Meguiars ganske bra da? Snakker ikke av erfaring, bare lest det.. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Forresten, noen som har peiling på motorvask av Saab 93 2000mod ? Er det ok med avfetting og høytrykk eller må man ty til svamp og tålmodighet ? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Quick detaileren til Meg's er vel helt kurant den. Det viktigste når du clayer er ikke hvorvidt quick detaileren gjør så bilen ser slick ut, men at den gir nok glid til å unngå å skade lakken. Kan kjøpes på godkjemi.com Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 "16 oz. Wolfgang™ Clay Lubricant When applied on a freshly washed surface Clay Lubricant creates an ultra-fine, slick protective layer between the paint and the clay. This allows the clay to glide across the surface, acting as a magnet for any foreign particles left behind after the wash. When this step is complete, your car’s surface will actually be exfoliated, “purified” and free of contamination." Høres jo lovende ut Har hørt litt forskjellig om hva leira egentlig gjør med lakken... Fjerner den støv/skitt eller fyller den riper/sår i lakken ? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Den river med seg ting som sitter fast i lakken din, slik som små biter av stål fra piggene i piggdekk osv. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Jeg lurer på en ting. Lønner deg seg å kjøre på med sterk avfetting for å fjerne all voks og bilpleieprodukter før man går igang med vårpolishen? Eller funker det med å bare kline på med lakkrens? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå