black_sheep Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Bare vask over så det ikke ligger støv/pollen/fuglebæsj/små buskerog lignende på bilen så går nok det bra Okey, takker og bukker Endret 26. april 2009 av black_sheep Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Tok vårrunden med clay på fredag, og jeg må virkelig bøye meg i støvet for denne herlige leireklumpen! Jeg dreiv sikkert i flere timer med å vasket bilen med høyttrykk, wash mitt og hele pakka. Så, når bilen egentlig så ut som den ikke kunne bli reinere så fant clayen masse groms! Deilig med glatt lakk igjen! Snart er det full runde med polish tenker jeg.. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Kan ikke få fullrost clay nok. Helt sykt gøy. ^^ Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Ja! Er bare vanvittig å se hvor mye den faktisk klarer å renske opp. Til og med på Pappa sin nye Tiguan (3mnd gammel) så klarte den å rive til seg ganske mye grums. Gøy! Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Hvordan er det det egentlig funker? Som en lakkrens? - Clay altså. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Clayen er en leireklump som er eksepsjonell til å plukke opp "nupper" som du har i lakken din. Nupper kan være alt fra asfalt, salt, inngrodd møkk sov. Clayen klarer å ta tak i dette veldig enkelt, og resultatet er en speilblank overflate. Anbefales! Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Og clay er noe av det enkleste bilpleie produktet man får.. spray på noe lube og gnikk i vei. Selv en femåring klarer bruke dette! Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Clayen er en leireklump som er eksepsjonell til å plukke opp "nupper" som du har i lakken din. Nupper kan være alt fra asfalt, salt, inngrodd møkk sov. Clayen klarer å ta tak i dette veldig enkelt, og resultatet er en speilblank overflate. Anbefales! Okei. Høres jo genialt ut det da. Får kjøpe det. Ble ikke helt fornøyd med poleringa av den ene bilen. Kjenner de små nuppene ja. Så bare dra over med clay og de forsvinner? Men, må polere på nytt etterpå? Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Ved nærmere ettertanke var kanskje ikke bruken av "lube, gnikking og femåring" den mest heldige sammensetningen. *gjemme seg for Kripos* Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Clayen er en leireklump som er eksepsjonell til å plukke opp "nupper" som du har i lakken din. Nupper kan være alt fra asfalt, salt, inngrodd møkk sov. Clayen klarer å ta tak i dette veldig enkelt, og resultatet er en speilblank overflate. Anbefales! Okei. Høres jo genialt ut det da. Får kjøpe det. Ble ikke helt fornøyd med poleringa av den ene bilen. Kjenner de små nuppene ja. Så bare dra over med clay og de forsvinner? Men, må polere på nytt etterpå? Bare å dra over med clay ja, og de blir borte! Tror ikke man må polere på nytt etterpå, men pleier som regel å være et av grovarbeidet man gjør, dette med clay før man begynner å hive på lakkrens og det der. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Det er ofte bare å dra over med clay, ja, men litt avhengig av hvor aggressiv clayen er, og hvor myk lakken er. Enkelte lakktyper er veldig myke (ofte japanske) og får merker etter clay. Min lakk, på BMW, har jegi kke merket noe til merker på, men den har ganske hard lakk. Derfor er det litt viktig hvilken clay du kjøper, og til hvilken bil. Hva slags bil skal du bruke den på? Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Det er ofte bare å dra over med clay, ja, men litt avhengig av hvor aggressiv clayen er, og hvor myk lakken er. Enkelte lakktyper er veldig myke (ofte japanske) og får merker etter clay. Min lakk, på BMW, har jegi kke merket noe til merker på, men den har ganske hard lakk. Derfor er det litt viktig hvilken clay du kjøper, og til hvilken bil. Hva slags bil skal du bruke den på? Okei, skjønner. Det er en Audi. AnaXyd: Da får jeg se det litt an etter clay'ing da. Om det trengs en runde til med polering Dette med clay er fullstendig nytt for meg, så må bare spørre edit: er denne noe for meg da? Meguiars quik clay Endret 26. april 2009 av black_sheep Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Audi går vel for å være ganske harde de også. Har aldri vært borti noen merker på golfen min. Men clayet en volvo forrige sommer og den ble tydelig mattet litt ned. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Tror nok Meguiar's-pakken skal fungere greit på bilen din. Audi har som regel ganske hard lakk. Try it out Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Audi går vel for å være ganske harde de også. Har aldri vært borti noen merker på golfen min. Men clayet en volvo forrige sommer og den ble tydelig mattet litt ned. Mattet ned av clay? Brukte du rikelig med smøremiddel da? Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Nei var tom for quick detailer så jeg brukte sand istedet. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Ja, smører jo godt det også har jeg hørt. Hadde du litt bensin i sanda, eller bare tok du den tørr? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 For å fortsette litt på svaret til phax, det er ikke slik at clay nødvendigvis er harmløst for lakken. Det river jo tross alt med seg forurensning som sitter i lakken, så det har en viss agressivitet over seg, og det varierer fra type til type. Noen biler, med veldig bløt lakk, tar skade av clay, og trenger å bli polert opp igjen etter clay, da clayen skader lakken samtidig som den fjerner forurensningen. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Alltid voks etter Clay sier nå jeg.. "nuppene" er ofte piggstøv, og når du fjerner disse er lakken både perforert og ubeskyttet under. Kan ofte være en stor fordel å polere også, som flere her nevner, ettersom det er fort gjort å lage striper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå