Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lakkrens er slitsomt...

 

Prøvde scratchx også, men kom ingen vei, ikke engang swirls klarte jeg å ta med den. Bruker Opel såpass hard klarlakk at det er vanskelig å få gjort noe for hånd? ('98 Astra G)

 

Lakkrens er kos. :p

 

Vet ikke helt med hardheten på ScratchX, men det er ingen hemmelighet at det er vrient å ta swirls på en bil med det. ScratchX er kjekt å ta der en maskin ikke kommer til. Skal du ta en hel bil med det, så pådrar du deg senebetennelse og arbeidsskyhet før den er fin :p

Lenke til kommentar

Har tatt mange hele biler med ScX, og ja den er tung å jobbe med, men ikke like ille som gamle grønne turtle ;)

 

Scratch-X er mye teknikk; den skal jobbes inn "hardt og lenge," tørkes av, og prosessen kan med fordel gjentas 3-4 ganger...

 

..og husk å riste tuben/flaska!!

Lenke til kommentar

Endte opp med å droppe ScratchX og gå rett på Tech Wax istedet. Lakkrensen gjorde mye for swirlsene, og bare de værste områdene ble spesielt synlige etter voksen. Panser + front er 99% fri for swirls og da får jeg heller leve med litt swirls bakover bilen.

 

Nanolotus felgforsegling lukter forferdelig og er vanskelig å få av hendene, men verdt bryet for vannavstøtende felger :D

 

Prickbort var bedre enn jeg hadde forventet, skryten den får er fortjent :) Avfettingsmiddel + lavtrykssprøyte er en trivelig kombinasjon, litt smådyrt, men utrolig snedig: http://godkjemi.com/index.php?page=shop.pr...rt&Itemid=1

 

Traff 100% med været. Mye sol tidlig på dagen, akkurat nok skyer til at jeg rakk en vask mens det var overskyet, og en fin mellomting til etterarbeidet. Desverre forsvant solen før jeg fant fram kameraet, men litt bilder ble det alikevel.

 

Kunne tenkt meg en skikkelig inspeksjonslampe. Lurer på om en enkel selvbygd konstruksjon med 12V-transformator, mr16-sokkel og solux-halogenspot kunne vært brukbart. Verdens beste dagslyspære, burde vel passe til slikt bruk?

 

post-58847-1240683354_thumb.jpg

post-58847-1240683359_thumb.jpg

post-58847-1240683366_thumb.jpg

post-58847-1240683372_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Får litt lyst til å drikke Prickbort jeg. Lurer på om det gjør underverker med tarmene også.

 

Det smaker i alle fall noe helt sinnsykt forferdelig, hva det gjør med tarmene vil jeg ikke vite :p

 

Du har faktisk smakt på det? Det kaller jeg en forhanddler som er opptatt av kunnskap om det man selger!

 

Pluggen, jo, må nesten få til en kosestund på verkstedet. Haha. Kose på bilene, altså.

Lenke til kommentar
Du har faktisk smakt på det? Det kaller jeg en forhanddler som er opptatt av kunnskap om det man selger!

 

Urfrivillig kunnskap vel å merke.. vi forhandlere får kun kjøpt PB i dyre litersflasker, 200L fat eller 1000L tank, og sist hadde importøren glemt å sende med pumpe. Så da måtte jeg mekke hevert... phøy! Spytta et par timer etterpå, og leppene ble skrekkelig tørre (og rene!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...