Fredrik Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Generelt sett, ja. Men det spørs jo hvor mye vits det er med enkelte produkter, om overflaten ikke er "optimal". Men har du en lakkert flate, så kan du bruke det samme som du ville gjort på bilen. Er det noen spesielle ting du lurer på? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Hva med disse oppdateringene du holder på med Rs125? Jeg hadde litt planer.... Jeg har jo faktisk gjort litt, skrevet om første del av guiden med en del produktanbefalninger og lagt til videoer på slutten. Men skulle egentlig legge ut step-by-step bilder osv også, men det har blitt påskeferie på den siden også. Men kommer iallefall til å skrive om litt etter litt, men det kommer ikke til å gå fort Har sett den, men kunne tenkt meg og kjøpe en litt større. Føler også at dem skrur prisen litt for mye opp. Du trenger egentlig ikke større. Bruker ca 5 spray i en bil;) Skal du rette skrivefeilen i trådtittelen òg? Ser ingen skrivefeil. Ser orddelingsfeil men.... Lenke til kommentar
Alkaw Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Ikke noe sånn egentlig, men har planer om å kjøpe en motorhispania RX og den skal skinne så mye som mulig, så da er det jo om å gjøre å bruke det optimale. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Stemmer. Du kan i hvert fall kjøpe deg utstyr til vask og beskyttelse. Kjøp deg en vaskehanske, såpe og en ålreit voks, så er du nok langt på vei. Og ikke kjøp deg noe tire dressing og klin det på hjulet. Du bruker ganske mye av hjulet på en sykkel, og har ikke lyst til å grise til dekkbanen med noe glatt. Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Da har jeg fått den billige clay baren jeg bestillte på eBay, fem dager tok det før den lå i postkassa så det må jeg si va raskt levert. Tar jo like lang tid om jeg skulle bestillt fra Norge.. God klump på 200 gram, fikk også med en kjekk oppbevaringsboks i plast. Noe som kommer godt med. Så da gjenstår det bare å se om den gjør jobben, ser ut til å bli pent vær i helgen så skal nok få testet den da. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Oi! Hvor mye kostet den? Lenke til kommentar
phax Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 140,- inkludert frakt, se to sider bak for link. Har også kommet over denne engelske butikken som har sykt lave fraktpriser: http://www.carnaubawaxshop.co.uk/index.php Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Fin butikk det der phax! Blir helt sikkert vårpuss for min del snart også, merker at jeg trenger påfyll av diverse midler etter en hard vinter Shipping to Norway £3.06 Det er jo sykt billig! Endret 18. april 2009 av Mompen Lenke til kommentar
phax Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Jepp, det er ingenting annet enn genialt. Ikke mange norske nettbutikker som matche 30,- i frakt, og i tillegg er jo produktene billigere og der! Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Kansje dumt spørsmål, men kan alle biler rubbes? tenker på der en sliper av øverste lag lakk, og på de bilene med klarlakk, som rød. eller har alle biler klarlakk? vil ikke lakken bli svekket hvis den ikke har klarlakk utenpå lenger? Hvilke andre farger enn rød falmer og blir dårlig? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Jepp, det er ingenting annet enn genialt. Ikke mange norske nettbutikker som matche 30,- i frakt, og i tillegg er jo produktene billigere og der! Kommer vel 25% moms i tillegg? Men det er jo billig uansett! Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Kansje dumt spørsmål, men kan alle biler rubbes? tenker på der en sliper av øverste lag lakk, og på de bilene med klarlakk, som rød. eller har alle biler klarlakk? vil ikke lakken bli svekket hvis den ikke har klarlakk utenpå lenger?Hvilke andre farger enn rød falmer og blir dårlig? Profesjonelle bilpleiere har oftest en my-måler som sjekker lakkdybden for å forsikre seg om at det er "trygt" å kjøre med sterke korrigerende midler. Man sliper ikke av øverste lag klarlakk når man korrigerer, man tar bare veldig lite. Det er mange biler som ikke har klarlakk. Dersom lakken falmer er ofte dette et tegn på at den ikke har klarlakk. (finnes unntak) Rød lakk uten klarlakk oksiderer mest, men også gulfarger, noen blå osv kan oksidere. Men selv om lakken er oksidert og falmet er det skjelden noe problem å få det helt bra igjen, av og til er det nok med håndpolering. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Profesjonelle bilpleiere har oftest en my-måler som sjekker lakkdybden for å forsikre seg om at det er "trygt" å kjøre med sterke korrigerende midler.Man sliper ikke av øverste lag klarlakk når man korrigerer, man tar bare veldig lite. Det er mange biler som ikke har klarlakk. Dersom lakken falmer er ofte dette et tegn på at den ikke har klarlakk. (finnes unntak) Rød lakk uten klarlakk oksiderer mest, men også gulfarger, noen blå osv kan oksidere. Men selv om lakken er oksidert og falmet er det skjelden noe problem å få det helt bra igjen, av og til er det nok med håndpolering. Oki, husker jeg lakkerte en stripe på pappa sin bil når jeg var ca 12 år. srayet bare på med en sprayboks, ingen klarlakk over, ser ut til å holde enda, mn vet ikke om pappa har gjort noe i ettertid. Tenkte jeg skulle ta noen rustflekker og stensprut på panseret. har kjøpt meg en liten airbrush. slik chip fooze bruker. noen spes typer lakk jeg burde kjøpe? bør jeg klarlakke da? bilen er svart. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Hvis bilen har klarlakk fra før, burde du definitivt legge klarlakk på ja. Lakkforhandlere har ofte forskjellig typer klarlakk, og det lønner seg å finne en med ca samme hardhet som den du har på bilen fra før. Dette hjelper de deg med hos forhandleren. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Hvis bilen har klarlakk fra før, burde du definitivt legge klarlakk på ja. Lakkforhandlere har ofte forskjellig typer klarlakk, og det lønner seg å finne en med ca samme hardhet som den du har på bilen fra før. Dette hjelper de deg med hos forhandleren. Oki, men hovedlakken da? (fargen) finnes det flere å velge mellom der? har snakket med "lakkspesialisten" i bergen, men der møter jeg bare verdens sløveste kundebehandler, han virker så sykt demotivert og når jeg kjøper der føler jeg meg ikke helt velkommen når jeg kjøper 2 dl lakk. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Hvis bilen har klarlakk fra før, burde du definitivt legge klarlakk på ja. Lakkforhandlere har ofte forskjellig typer klarlakk, og det lønner seg å finne en med ca samme hardhet som den du har på bilen fra før. Dette hjelper de deg med hos forhandleren. Oki, men hovedlakken da? (fargen) finnes det flere å velge mellom der? har snakket med "lakkspesialisten" i bergen, men der møter jeg bare verdens sløveste kundebehandler, han virker så sykt demotivert og når jeg kjøper der føler jeg meg ikke helt velkommen når jeg kjøper 2 dl lakk. Flere å velge mellom er det (produsenter) men så lenge du skal ha klarlakk på er det vel bare at fargen er blandet riktig som er viktig. Men spør på lakkforumet på bilforumet, mange lakkerere der. http://www.bilforumet.no/forum/lakk-karosseri/ Lenke til kommentar
plaskedamm Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 har fått en del riper på bilen ! hvordan fjernes de enklest noen av kjenner man m neglene,noen ikke ! tips ? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Lakkrens er nok tingen om ripene er mer enn vaskeriper/swirls.. ScratchX kan kanskje hjelpe deg med de værste uten at jeg har sett de Edit: Jippi, maskina med all mf`n er klar, så brb.. *Henger opp mf* Endret 23. april 2009 av Pluggen Lenke til kommentar
phax Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) Fikk tatt en kjapp runde med clay i dag, bilen så ikke ut etter vinteren.. Etter vask (ja jeg har faktisk vasket den) Etter en runde med clay Alltid like gøy å se hvor effektivt dette er! edit: ser jeg har blingsa litt med før og nå bildene, de er ikke fra samme del av bilen. Men hele bilen så like ille ut før clay uansett da. Metallstøv som har festa seg og rustet på speilet: Etter en runde clay: (de sorte prikkene er steinsprang) Endret 25. april 2009 av phax Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Du prøver å lure oss du! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå