Medisinmannen Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Hvilke produkter bør jeg kjøpe til bilen min? Er en mørk grønn/nesten svart bil som ikke har fått så godt behandling i det siste ... Har avfettningsmiddel, vaske middel og microfiber kluter. Vil helst ikke polere og styre flere ganger i år, men 2-3 ganger kansje. Vaskes ukentlig. Vil dette være noe bra? Vask, avfetting mm. Megs clay kit Megs scratch x 2.0 Duragloss 101 Duragloss 111 Vil det holde en stund? Skal påføres for hånd. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 (endret) Trenger kun en god voks i tillegg De Duraglossproduktene er vel bare for polering? Endret 9. april 2009 av Mompen Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 "Duragloss Clear Coat Polish is what we would call a paint sealant." http://www.autogeek.net/duragloss-clear-coat-polish.html Så den duragloss 111 er vistnok en sealer. Hvilken voks er bra da? Skal den på etter duragloss 111? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Voks tas helt til slutt. Lakkforsegling før voks Har hatt gode erfaringer med Pinnacle, Chemical Guys, Poorboys, Meguiars etc. Det meste funker svært bra! Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Hvilke produkter bør jeg kjøpe til bilen min? Er en mørk grønn/nesten svart bil som ikke har fått så godt behandling i det siste ... Har avfettningsmiddel, vaske middel og microfiber kluter. Vil helst ikke polere og styre flere ganger i år, men 2-3 ganger kansje. Vaskes ukentlig. Vil dette være noe bra? Vask, avfetting mm. Megs clay kit Megs scratch x 2.0 Duragloss 101 Duragloss 111 Vil det holde en stund? Skal påføres for hånd. Duragloss'en har faktisk veldig bra holdbarhet som stand-alone LSP, men det blir jo både bedre holdbarhet og utseende dersom du topper med en god carnaubavoks. Men husk at Duragloss'en skal etterherde 12-24 timer etter at du har polert den av, og i denne tiden skal den ikke utsettes for fuktighet. Etter denne etterherdingen kan du toppe med voks Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 Idag har jeg vasket felger i 2 timer! Imorgen blir det clay, polering og voks! Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Idag har jeg vasket felger i 2 timer! Felgvask er kos.. finne seg en stol, godt verktøy og kald pils.. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Har vasket to sett felger idag, jeg. Fint å se igjen sommerfelgene :--) Ikke fullt like hjertelig gjensyn med 17" M5-replikaene. De er jeg ikke noe glad i, og det er vel derfor jeg skal selge de tenker jeg. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 (endret) Huff, helligdager gjør ventetiden lang når man har bestilt noe. Endeleg har det blitt varmt nok til å vurdere å vaske bilen og gå over den skikkelig. Skal prøve lakkrens + scratchx, har endel swirls som skal bort. Er og spent på nanolotus vindu og felgforsegling. Utrolig hva noen fine felger gjør med en bil Fikk 4 stykk hjul i posten for en uke siden. Orginal Opel 16" Endret 10. april 2009 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Kan bli morsomt å prøve å få bort swirls med scratchx. ^^ Hele bilen eller? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Nei uff Mulig jeg kommer til å prøve ScratchX på noe drittskader på panseret på en kundebil.. Fikk ikke tatt det med G220`n og Meg`s #83 :/ Betraktelig mye bedre, men ikke strøkent Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Nesten - panseret og støtfangeren er nesten fritt for alt av riper siden det ble byttet i høst. Går det greit ender jeg vel opp med å ta enda en bil og. DA-maskin ble for dyrt, må prøve om scratchx fungerer først. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Meguiars G220 Begynner å kjenne den nå, og du å deilig Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 (endret) Idag har jeg vasket felger i 2 timer! Felgvask er kos.. finne seg en stol, godt verktøy og kald pils.. Se for deg å sitte og bli full i en ørelappstol med en felg på fanget Endret 10. april 2009 av Rs125 Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Se for deg å sitte og bli full i en ørelappstol med en felg på fanget Hahah, skadelig Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Jeg hadde blitt raskt nervøs av å ha sett dere sitte der med en dyr felg, drita fulle... Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Se for deg å sitte og bli full i en ørelappstol med en felg på fanget Hahah, skadelig Eller som en reklame for Mastercard ville sagt: Øl: 150 kroner Fin felg: 5000 kroner Ørelappstol: 50 kroner på nærmeste "garasjesalg" Gleden av felgpussen: Ubetalelig Hva med dagen derpå når du ser felgene? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 11. april 2009 Forfatter Del Skrevet 11. april 2009 Hva med dagen derpå når du ser felgene? Det blir antakelig klein, spesielt fordi man prøvde å få med det den siste, skitne felgen til sengs! Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 We like it dirty you and me, cause then we can clean it afterwards Nei, hva skulle vi gjort om ikke bilene blei skitne da? Gnikka i stykker parkettgulvene til pappa og vinduene til mamma? Nei, gi oss den driten som trengs for å få bilen til å se ut som et takras så det blir moro å starte på vårpussen Etter det kan vi få slippe med en liten bikiniwash før helga Hva med disse oppdateringene du holder på med Rs125? Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 (endret) 200g clay bar, fin/medium cut til kun 140,- inkl. porto er vel ikke ille. Noen som har testet? Jeg har hvertfall bestillt meg en pakke. Endret 11. april 2009 av phax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå