Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange med veldig peiling her, det liker vi :thumbup:

 

Trenger et lite tips etter at jeg dreit meg ut i høst. Fikk en svær måkeklatt på bakluka, mens bilen sto i sola, så den herdet godt i noen timer eller dager.

Var stressa og skulle ha den bort, så jeg brukte hageslange med kaldtvann og kjøkkenpapir(gjør vondt å høre, jeg vet). Dette satte selvsagt spor, langt fra dype, men irriterende. Ingen "ripefarge", bare matt-aktige striper.

 

Bare å kjøre en kraftig rubbing før vårpolishen?

Lenke til kommentar
Driver bilxtra å selger meguiars polish/cutting pads ? Vis ikke de har det. Tar de det i såfall inn?

 

Vi har :cool:

 

Men ja, noen BilXtra-avdelinger har pads i butikken, eller så kan de bestille fra importøren :)

 

Mange med veldig peiling her, det liker vi :thumbup:

 

Trenger et lite tips etter at jeg dreit meg ut i høst. Fikk en svær måkeklatt på bakluka, mens bilen sto i sola, så den herdet godt i noen timer eller dager.

Var stressa og skulle ha den bort, så jeg brukte hageslange med kaldtvann og kjøkkenpapir(gjør vondt å høre, jeg vet). Dette satte selvsagt spor, langt fra dype, men irriterende. Ingen "ripefarge", bare matt-aktige striper.

 

Bare å kjøre en kraftig rubbing før vårpolishen?

 

Hvis det er riper får du bort noe med lakkrens, men jeg ville testet f.eks Scratch-X :)

Lenke til kommentar

ScratchX (gamle typen i hvert fall) er mild rubbing, som tas for hånd. Fungerer ofte veldig fint på enkle saker som måkeskitt osv. Nye ScratchX har vel en litt annen sammensetning, men fungerer vel på samme prinsippet. Her vet nok kazzper litt mer.

 

Vel verdt en test. Hva slags bil er det, og hvilken farge?

Endret av fredrik
Lenke til kommentar
ScratchX (gamle typen i hvert fall) er mild rubbing, som tas for hånd. Fungerer ofte veldig fint på enkle saker som måkeskitt osv. Nye ScratchX har vel en litt annen sammensetning, men fungerer vel på samme prinsippet. Her vet nok kazzper litt mer.

 

Vel verdt en test. Hva slags bil er det, og hvilken farge?

Takk, begge to :)

 

Er en A4 sedan dyp blå, eller "ming-blau" som spesifikasjonene sier..

post-68079-1238440976_thumb.jpg

:love:

Lenke til kommentar
Jeg har også Ming Blau på min A3. Må si at det er en av de finere fargene. Selvom jeg faktisk ikke likte den før.

Nypolert i sola kan den jo nesten se litt lilla ut. Eller, noen av metallic-flakene kan se litt lilla ut. Nesten som candylakk. I like it :)

 

Rimelig hard lakk på den der så du skal ha litt tøffe saker for å bli kvitt ripene helt ;)

..selv nå når lakken er 9 år gammel?

Lenke til kommentar
Tøft :D

 

Nå sitter jeg å bestiller diverse puter og CG Citrus Wash and Gloss,

også blei det jaggu en voks til på meg gitt, Poorboys Nattys Paste Wax Blue :)

 

Den har jeg brukt en boks av og var en av de første voksene jeg prøvde, knallfin voks til en rimelig penge som gir flott beading, glans og wetlook, bra valg!! :D

 

Gleder meg til å prøve den ja :D

 

Meguiars #26 Paste wax perla også godt gitt må jeg si,

prøvde den på en bil jeg tok for noen bekjente i dag..

 

365 kroner for en pad er jo helt sinnsykt spør du meg :O

Lenke til kommentar

Meg`s både rens og polish på Bilxtra :o

 

 

Edit: Vanlige pads, ala de dere har :)

 

Bare for å ta det med mens jeg er inne og retter litt,

den bilen jeg prøvde MG #26 på, var en Renault Scenic,

sølv. med noe metallic og fargeskjær i blått, mulig 2-sjikt el.l?

Blei i hvertfall blank som fy, og tørr på kort tid :D

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar

Siden den hvite guffa på bakken begynner å bli borte, og temperaturen snart kan beskrives som t-skjortevær, er det på tide å begynne på Vårpussen!

 

Siden det virker som det generelle nivået har økt endel, har jeg nå begynt å oppdatere tråden litt!

 

Følg med!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...