Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!

Anbefalte innlegg

Jeg har en Turtlewax TW200 som er batteridrevet DA. Det følger med noen pads, (lammeull, skomgummi, og en hard variant av skomgummi)

Jeg planlegger å ta vårrunden med lakkpleie snart, og skal prøve ut maskinen. Da er det avfetting for å få av all gammel wax, clay, ripefjerner(scratchx), lakkrens, polish og tech wax som står for tur. Hva skal jeg ta med maskinen, og med hvilke pads?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror jeg bør investere i ett par bøtter med gritguard.

Husker jeg rett så var heller ikke panseret heeelt perfekt ved levering. (Nytt i fjor-høst)

Er det rett å være skeptisk til diverse sterke avfettingsmidler når det gjelder bruk på lakk?

Hvor mye må jeg ut med for en ok DA-maskin? Skal gjøre noe med lakken når været blir litt varmere.

Har et tips til god avfetting, MAC24 Prickbort skal være utrolig bra, har kommet til topps i en test jeg leste en plass. Søk litt rundt ;)

Mener de har den på godkjemi.no eller scandicshine.no

Lenke til kommentar
Noen som gidder å svare på posten min øverst eller? :)

Har aldri testet maskinen, og Turtle pads kommer aldri nær lakken min i alle fall..

Men det er mulig den er sterk nok til å kjøre lakkrens og Scratch-X med en fin poleringspad.

Lenke til kommentar
Så jeg bør kjøpe nye pads? Jeg vil selvfølgelig ikke messe opp lakken min selv, så jeg researcher før jeg setter den mot lakken min.

Hvilke pads anbefales til hva, isåfall? Og bør ikke polish brukes med maskinen?

Du kan bruke en finishing pad til polish. Pad'er finnes i alle kvaliteter og prisklasser, selv bruker jeg bare Meguiar's. Scholl har rimeligere pads som er ganske bra, disse har f.eks Scandicshine.

Voks er egentlig best å legge for hånd, uansett hvor bra maskin man har.

Lenke til kommentar
Tror jeg bør investere i ett par bøtter med gritguard.

Husker jeg rett så var heller ikke panseret heeelt perfekt ved levering. (Nytt i fjor-høst)

Er det rett å være skeptisk til diverse sterke avfettingsmidler når det gjelder bruk på lakk?

Hvor mye må jeg ut med for en ok DA-maskin? Skal gjøre noe med lakken når været blir litt varmere.

Har et tips til god avfetting, MAC24 Prickbort skal være utrolig bra, har kommet til topps i en test jeg leste en plass. Søk litt rundt ;)

Mener de har den på godkjemi.no eller scandicshine.no

Den skal være veldig effektiv, samtidig som den sparer voksen,

så vil tro den er bra :D

Skal kjøpe den inn selv nå, så gleder meg til å prøve den..

De har den også på BilXtra :)

Lenke til kommentar

Heisann

Jeg vurderer å kjøpe meg en Meguiars G220EU poleringsmaskin etter litt lesing her inne. Bestiller jeg fra England får jeg denne for ca 2100,- NOK med frakt, moms og det hele, da er det også med ett par pads, og da er det bare å bytte kontakten på ledningen. Synes dere expertene her inne at det er en grei pris for en slik maskin??

Jeg ser at Meguiars sin webbutikk tar 3000,- for denne uten pads, og det samme gjør Bilextra. Da blir det rimelig saftig pris her hjemme når man legger til 2 pads oppå maskinprisen. Vet dere om andre steder i Norge hvor man kan få tak i en G220EU med att par pads for mindre enn disse 3000,- som jeg antar er veiledende pris her på berget?

Er det noen butikker som har tilbud på denne maskinen med Pads her hjemme?

PS: er det noen som har erfaring med å handle fra engleske nettbutikker, og dette med toll og forsendelsen?, har dere noen preferanser på hvilke butikker som er greie å handle fra?

MVH

Svein

Endret av svpett
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett denne billigere noe sted her hjemme dessverre..

Men det er jo av og til rabatter å hente på prisen, f.eks har medlemmer i detailersclub 10% rabatt i nettbutikken vår og da kommer denne maskinen på 2700. (Og i og med at det er "norsk" maskin er det norsk garanti og kjkøpslov som gjelder ;) )

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sett denne billigere noe sted her hjemme dessverre..

Men det er jo av og til rabatter å hente på prisen, f.eks har medlemmer i detailersclub 10% rabatt i nettbutikken vår og da kommer denne maskinen på 2700. (Og i og med at det er "norsk" maskin er det norsk garanti og kjkøpslov som gjelder ;) )

Heisann Kazzper

Takk for svar

Når du sier "nettbutikken vår" hvilken butikk er det??

Og den prisen som medlemskap i detailersclub gir(2700,-) er det da med 2 stk pads, eller er det bare selve maskinen man kan få for 2700,-??

Og du sier "eks" detailersclub med 10%, er det andre som har mer enn det??(er lov å spørre...:-))

Må kanskje stikke innom Bilxtra og prute litt med dem..:-))

MVH

Svein

Lenke til kommentar
Om du ser i signaturen til Kazzper så ser du fort hvilken butikk han driver.

Heisann AnaXyd

Takk for tipset...:-)), det som stod i signaturen til Kazzper gikk meg hus forbi, men takk for at du gjorde meg oppmerksom på det...:-))

MVH

Svein

Lenke til kommentar
Heisann Kazzper

Takk for svar

Når du sier "nettbutikken vår" hvilken butikk er det??

Og den prisen som medlemskap i detailersclub gir(2700,-) er det da med 2 stk pads, eller er det bare selve maskinen man kan få for 2700,-??

Og du sier "eks" detailersclub med 10%, er det andre som har mer enn det??(er lov å spørre...:-))

Må kanskje stikke innom Bilxtra og prute litt med dem..:-))

MVH

Svein

Hei Svein,

nei det er dessverre kun maskinen som følger med i pakka.. skulle gjerne hatt en slik pakke, men de norske importørene har ikke laget noe slikt :(

Ingen som har mer rabatt enn 10% nei.

Sjekk med BilXtra ja, kan hende de kan gi deg en god pris ;)

Øivind

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...