StaBBer Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Hva er folkets formening om lampeolje til bruk på bil? Har merket at washing mitt og Meguiar's NXT vask ikke strekker helt til nå om vinteren på min sølvgrå 95-modell Civic. Etter 2 vasker i dag, er det fortsatt en del brune flekker ute å går, som krever seriøst arbeid å få bort. Lampeolje fikser biffen. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Vet noen bruker diesel også, men blir vel en film på bilen da? Clay og lubricant er vel det tryggeste, evt prøve Prick Bort først? Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Vet at mange bruker lampeolje, men med mindre man jobber med den (og lager riper) tar den ikke i nærheten så godt som f.eks Prickbort. Clay kan du selvfølgelig bruke etter, men da må man legge på voks etterpå! Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Prickbort har jeg ikke hørt om før nå. Takker for tipset, det skal noteres. Voks og clay tror jeg ligger noen måneder inn i fremtiden for min sin del. Endret 25. januar 2009 av StaBBer Lenke til kommentar
phax Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Prickbort er vel bare en type avfetting? Så ikke noe vidundermiddel sånn sett, men skal være en av de mest effektive ifølge folket.. Lampeolje har jeg aldri prøvd, og kommer neppe til å teste det heller. Syns det er tryggest å holde meg til produkter som faktisk er ment til å bruke på bilen. Lenke til kommentar
maggi224 Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) vet du hvor de seller bra pads di padsene som følger med maskin er ikke så bra. tenkte og ta moren min sin bil brukte først biltema metalic cleaner men swirlsene ble ikke fjernet tenkte kanskje og kjøpe tw nano cleaner trenger bare en god clener som jeg kan kjøpe i butikk og som fjerner swirls voks har jeg fra før av det er en to hodet bil tema maskin. er ganske ny på det Endret 1. februar 2009 av maggi224 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Jeg nekter å tro at noe fra Turtle eller Biltema faktisk FJERNER swirls. De dekker nok over det med filler, men noe mer enn det tviler jeg på. Det er nok ikke no cut i de. Scandicshine.no har både pads (Sonus) og poleringsmiddel. Lenke til kommentar
maggi224 Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 jeg tenkte nå mer på pads jeg kan kjøpe i butikk pga jeg ikke har kreditt kort er da bare 16år det jeg trenger er en cleaner som fjerner swirls. og pads med litt cutting i bor i stavnger vet ikke om det er noen butikker som selger pads til en to hodet poler maskin fra biltema. trenger kjapt svar. skal kansje utføre jobber fra naboer og kjente Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Enkelte BilXtra fører puter fra Meguiar's. Men jeg vil anbefale deg å være særdeles forsiktig med hva du prøver på om du skal begynne å ta andres biler. Det er mange måter å tråkke feil på her. Det er riktignok ikke all verdens kraft i maskinen din. BilXtra kan også skaffe deg for eksempel Meguiar's sin Mirror Glaze #83, som er en allsidig polish med middels cut. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) forslag til hvordan jeg skånsomt kan fjerne asfalt fra felger? kan ikke risikere at noe går galt med felgen, har ikke råd til å kjøpe ny. har hørt Prick Bort er bra, men hvor kan jeg få tak i det? Endret 3. februar 2009 av aklla Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) godkjemi.com ingen fare for at det ødelegger lakken? 5L er litt drøyt for en felg, men ser at de ikke har mindre enn det Endret 3. februar 2009 av aklla Lenke til kommentar
phax Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Det er beregnet for bruk på lakk så tviler på det. Kan hende Bilxtra har 1l inne, du får ta en titt. Finnes andre alternativer og da. edit: men nå er jo avfetting veldig kjekt å ha uansett så 5 liter er ikke så drøyt å kjøpe hvis du pleier bilen din litt. Endret 3. februar 2009 av phax Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Prickbort er fantastisk. Kjøp 5L når du først skal ha. 1 liter går fort. Lenke til kommentar
maggi224 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 noen som vet om en bra swirls remover på bil extra til bruk i maskin med oransje cyclo pad Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 MG83 Dual Action Cleaner Polish Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Den funker fint ja Støtter Fredrik og Kazzper der. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 I faen; noen dævelunger, fyllefanter eller tilsvarende grautnisser rappa stjerna mi i dag. Kronen på verket er borte *haste over til BoS og sjekke hva en ny koster før jeg finner ut at de ikke har døgnåpent* Noen som vet om noen steder de er billige på slike mærsjestjerner til en 190E? Skal ikke ha noe kopi-kake om det finnes Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Originalt er vel ikke sååå dyrt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå