Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lekte meg med clay på lørdag jeg. :omg: Pappas Daihatsu fikk gjennomgå, og clay overrasket meg veldig, det funket jo :D

Resultatet ble ikke perfekt, siden panseret er litt stripete, og lakken er slitt ned til grunningen enkelte steder på sidene, men alikevel fikk jeg gjort noe ut av det. Blank ble den, og voksen funker jo til beskyttelse selv om ikke finishen er 100%

Håndvasket Astraen min på fredag, det gikk kjapt og blank og fin ble den. Desverre var det til ingen nytte, møtte det værste styggværet jeg har sett på vei til Trondheim.

Lenke til kommentar
Hva slags polish er det snakk om? :D

Her går det i Meguiars! Har den 3-steps serien, men byttet ut carnuba waxen med tech wax 2.0.. :) Den er jo helt rå.. :D

Ikke dumt å legge step3 Carnauba over TechWax, får enda mer glans og beskyttelse da ;)

Men i og med at TechWax er syntetisk må man vente minst 24 timer før man legger noe over så den får kuret ferdig...

Lenke til kommentar

Joda, foretrekker jo en isfri bil - men på en fellesparkering skiller min seg ut alikevel. Mange vet jo ikke hva voks er, og ikke all voks reagerer på samme måte. Turtlewax, som hybelvertene mine bruker blir bare kjedelig når det fryser :/

Garasje er fint, men ikke spesielt realistisk som student :p Men når jeg er hjemme får den kose seg i garasjen der :)

Snø er jo ikke så ille. Faktisk liker jeg det bedre når det er litt snø, det blir liksom litt lysere.

Lenke til kommentar

Snø er greit nok det. Men når det ligger 5 cm med møkkete slaps på veiene er det lite kos å kjøre. Men det aller mest irriterende er jo å måtte koste å skrape bilen hver morgen. Og uansett hvor mye snø du fjerner rundt døra før du åpner så drysser det alltid noe snø inn i bilen. Så får man fukt og dugg inni bilen, som igjen fryser så du må skrape innsida av ruta! Gah, jeg savner garasje... :mad:

Lenke til kommentar

Nye Hakka 5 piggdekk, ny olje, to lag med JetSeal, et lag med Pinnacle Souveran og et par lag med sånn vannavviser på vinduene kom på plass her på søndagen. Ble ikke sånn aller værst egentlig, eneste var at jeg ble ganske støl i kroppen etter å ha gjort alt for hånd...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...