Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De bildene var jo over et år gamle :!:

9580328[/snapback]

den datoen stemmer ikke. Får ikke stilt riktig dato på kameraet :( Har prøvd 100 ganger, men går ikke. Disse bildene er tatt i går ;) så er ikke noe juks :)

Monterte forresten X-tårnstag i dag:

Tok seg bra ut syns jeg. :)

Synes selv at jeg merker litt forskjell. Spess i svinger med litt høy hastighet. Men jeg er helt sikker på at den krenger mindre

her er noen bilder:

s2010038fp2.jpg

s2010039rj4.jpg

Lenke til kommentar
Har vært oppe å knippset noen bilder av bilen nå etter 2 dager siden jeg polerte den med NXT wax(NXT Tech wax - Med ESP(Engineered Synthetic Polymers), fremtidens lakkbeskyttelse.

Nice! :)

Nå er det bare å bruke DuraGloss #951 AquaWax, så vedlikeholder du akkurat den looken :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du kommer til å elsker Cobra Mitten! Du skulle ha byttet ut Water Magnet med Guzzler.

Ellers så det er veldig bra ut! Wolfgang clayet er jeg meget spent på å høre om!

Nå er det ikke så mye annet enn vinterprepping av diverse biler, og ikkenoe særlig annet spennende.

Men jeg stopper ikke å vaske før det blir -20C, og det blir det aldri her:)

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

har nå behandlet bilen med vokssjampo (bilsjampo som vokser og vasker i en behandling) Og ressultatet ble meget bra :)

Tok noen "refleks" bilder i også ;):p

Var også innom toyota her hvor jeg bor og de spurte faktisk om jeg hadde hellakkert den :D hehe Morro å høre slikt ;)

mr2pturtilb001oo1.jpg

mr2pturtilb005vg2.jpg

mr2pturtilb006gp9.jpg

mr2pturtilb007sc1.jpg

mr2pturtilb008pv4.jpg

mr2pturtilb009nd1.jpg

mr2pturtilb011on6.jpg

mr2pturtilb010xr9.jpg

mr2pturtilb015xs7.jpg

mr2pturtilb016po6.jpg

mr2pturtilb020wl8.jpg

mr2pturtilb021va3.jpg

mr2pturtilb022ug5.jpg

der kom visst jeg med også ;)

mr2pturtilb023eo4.jpg

Lenke til kommentar
Jeg begynner å like Shampoo og Wax mer og mer. Veldig kjekt å bruke når bilen er litt møkkete og man netopp har vokset.

ja helt enig. Gir en meget bra glans og finish på bilen etter behandling med polering ;) Har nå også gått i innkjøp av en microfibersvamp som jeg skal bruke istedenfor vanlige vaskesvamper. Da disse har lettere for å ripe..

Lenke til kommentar
Andre fordeler med Microfiber votter/svamper er at de skummer mer og gir mere gli. Også kan man bruke det om igjen.

De har 3 fordeler slik som jeg ser det. Tilnærmet swirlsfri vasking, mindre fare for å miste svampen på bakken, siden du har hånda inni den. Kan brukes maaaaaange ganger.

Fikk pakke fra autogeek igår.

IMG_0351.jpg

DSC00311.jpg

Og et av 325en etter at jeg hadde testa ut alle shampoene mine en etter en.

DSC00312.jpg

Lenke til kommentar

da har jeg tatt dette med microfibersvamp på alvor og kjøpt meg en slik ;) Brukte den i dag og må si at den falt i smak ;) Kan brukes til både til vasking og tørking og det beste er vel at den kan/burde vaskes etter bruk. Jeg har tatt den på vask så den er 100% ren neste gang jeg skal bruke den.

Legger ut noen bilder etter vask i dag. På bildene ser man hvor lett vannet preller av også etter poleringen ;)

mr2ettervask001jx9.jpg

mr2ettervask002vh1.jpg

mr2ettervask003tp7.jpg

mr2ettervask004nw2.jpg

mr2ettervask006si0.jpg

mr2ettervask005qs9.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...