Forumforumforum Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Når du legger til bilder som vedlegg kommer de på slutten av posten. Hadde du hatt de på en webserver og lagt inn bilde-linker kunne du plassert de som du ville Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Fikset det litt. Nå kan du flytte rundt på [attachmentid]-sakene som du vil i posten, og flytter da også bildene. For å få det til kan du bruke Administrere vedlegg, og trykke på den med pluss-tegn, for å legge til som tag i innlegget. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Takker Fredrik Skal prøve på egen hånd neste gang jeg Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Pen 5050 espennyh, ser resultater! Ble jaggu blank det.. den delen du polerte der Pluggen Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Det værste er at det er etter lakkrensen! Brukte polish med noe mild sliping for å få opp glansen litt mer etterpå, for så å legge på voks for dybde og enda mer glans etterpå Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Er det forresten Megs G220 DA-maskin du har der? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Det er det God maskin, absolutt Skulle hatt roterende for å ta de groveste ripene tror jeg, men, jeg prøvde maskina for første gang nå, så hjelper nok når jeg blir litt bedre kjent med den Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Håper det er noen her som kan hjelpe en komplett amatør når det kommer til bilpleie Kjøpte meg for en stund siden en Opel Vectra, bilen er i veldig god teknisk stand - men lakken har dessverre sett bedre dager. Jeg kan nevne alt fra bittesmå vaskeriper til enorme daler. Sistnevnte må jeg nesten ta med sandpapir og lakk, men er litt usikker på fremgangsmåte. Jeg hadde forøvrig tenkt å kombinere dette med en ordentlig "vaskeøkt", med både vask, lakkrens, voks og polering. Vil tro jeg får beste resultat om jeg først tar de dypeste ripene med sandpapir, og deretter vask? Takker på forhånd for svar. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Pen cab, Mompen Vaska bilen i dag selv, skrudde på en ny grill i går. Skal vokse og kose litt med den før høst og vinter setter inn nå etterhvert. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Håper det er noen her som kan hjelpe en komplett amatør når det kommer til bilpleie Kjøpte meg for en stund siden en Opel Vectra, bilen er i veldig god teknisk stand - men lakken har dessverre sett bedre dager. Jeg kan nevne alt fra bittesmå vaskeriper til enorme daler. Sistnevnte må jeg nesten ta med sandpapir og lakk, men er litt usikker på fremgangsmåte. Jeg hadde forøvrig tenkt å kombinere dette med en ordentlig "vaskeøkt", med både vask, lakkrens, voks og polering. Vil tro jeg får beste resultat om jeg først tar de dypeste ripene med sandpapir, og deretter vask? Takker på forhånd for svar. Anbefaler at du leser en av guidene på detailersclub.no , der kan du få masse tips på et og samme sted uten å vente i evigheter på svar Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 Håper det er noen her som kan hjelpe en komplett amatør når det kommer til bilpleie Kjøpte meg for en stund siden en Opel Vectra, bilen er i veldig god teknisk stand - men lakken har dessverre sett bedre dager. Jeg kan nevne alt fra bittesmå vaskeriper til enorme daler. Sistnevnte må jeg nesten ta med sandpapir og lakk, men er litt usikker på fremgangsmåte. Jeg hadde forøvrig tenkt å kombinere dette med en ordentlig "vaskeøkt", med både vask, lakkrens, voks og polering. Vil tro jeg får beste resultat om jeg først tar de dypeste ripene med sandpapir, og deretter vask? Takker på forhånd for svar. Først og fremst. Du må ikke gå i butikken å spørre etter fint sandpapir, spørr etter fint våtslip-papir. 2500 korn er fint å begynne med. Få fatt i en fin slipekloss også. Det lønner seg å vaske bilen skikkelig også gå videre med våtsliping av lakken. Skal du fylle lakk i riper, vask ripene med 50/50 vann/rødsprit. Så fyller du i lakk, også lar du den tørke. Så våtsliper du. Etterpå kan du lakkrense/rubbe. Tilslutt tar du poleringen og lakkforsegling og voks til sist. Denne vaskeøkten kan nok bli ganske lang;) Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Venter på svar om jeg får reprasjon på forsikringen eller om Astraen blir vraket. Kjørte på ett rådyr :/ 90-sone, E6 osv :/ Om det blir reprasjon, så blir det ny støtfanger, og kansje nytt panser - hva bør jeg gjøre for å få lakken på de nye delene til å holde seg best mulig? Forøvrig, noen som vet om de bruker å bytte panser når det kun er en liten bulk akkurat i framkant nede på det? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 De retter nok heller ut den bulken ja. Når du får de nylakkerte delene, så ville jeg ha vasket og lagt på naturlig voks med en gang. Ny lakk trenger å puste, og det gjør den gjennom voks. Når det har gått 1mnd eller mer, kan du maskinpolere, også beskytte. Lakkforsegling lønner seg nå som vinteren kommer snart. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Funker meguairs NXT? Har ikke spesielt lyst til å kjøpe så mye mer bilpleieutstyr nå - gøy med lang behandlingstid på lånekassen ja Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 NXT Wax er syntetisk, og har sterke bindiger i seg, dermed ville jeg ikke anbefale den. Da kan det hende at lakken under blir som babyhud (tåler ingenting) selv etter lang tid. Selvom den helt sikkert puster noe. Det er som regel "proff" lakkforsegling som er aller mest "tett" Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Bruk en naturlig voks som Rs125 sier, så får lakken herdet ferdig Han har helt sikkert en god voks å annbefale deg, så kjøp den. Du har vel et par forslag i forskjellige prisklasser Rs125? Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Er det så fryktelig farlig om man bare lar være å gjøre noe som helst den første måneden, forså og hive på beskyttelse? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Ville hatt på noe beskyttelse siden lakken er ganske myk den første tiden.. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Helt klart, en liten kvist eller barnefingre på støv er nok til å lage ganske bra riper. Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Kjekt å vite, har aldri gjort noe med mine nylakkerte deler tidligere. Endret 2. september 2008 av phax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå