Johnny Ointment Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Har nå lest de første 20+ sidene i denne tråden, å er meget imponert over hvilke resultater folk får etter litt arbeid. Inspirert av dette, vurderer jeg nå å gå til innkjøp av litt bilpleie fra AG. Så langt har jeg kommet på handlelisten: Hvordan ser dette ut? Noe jeg mangler eller bør bytte ut? I tillegg behøver jeg vel en del pads og MF kluter og kanskje noe for å friske opp utvendige plastdetaljer (eller duger "Optimum Leather Protection" til dette også?). Forslag mottas med takk. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Optimum er et knall produkt! Men det forsvinner nok litt fort hvis du bruker det utvendig. Black wow, CG New look trim gel, Black again og flere er gode "plastikkoppfriskere" for eksteriørbruk Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Black Wow sies å være en av de bedre, tror jeg har lagt ut et 50\50-bilde av den i tråden, du får lete litt Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Henta meg pakke Da er det bare å glede seg til man kommer hjem fra jobb Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Tenkte å teste ut ScandiShine.no snart, da bestiller jeg sammen med min far som trenger noe til RAVen sin. Hva anbefaler dere til interiør og skinnseter? CG Stain Extractor er notert foreløbig, da jeg har en svær flekk på baksetet i min bil. Ellers blir det nok noe clay (bør jeg ta den gule eller lilla?) samt microfiber og drying towel. Endret 8. august 2008 av StaBBer Lenke til kommentar
Johnny Ointment Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Oppdatert handleliste: Hvordan ser dette ut? Noen som har gode forslag til hvilke applicator pads og MF kluter jeg bør velge? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 German applicator pads går vel for å være ålreite, det samme med Meguiar's Even Coat Applicator Blablabla. Av kluter er det greit å gå for noen litt "dyrere", litt fluffy og lange fibre. Orker ikke finne frem på AG nå, men dyrere MF har fibre som er fremstilt på en bedre måte enn billige, og dermed er mer skånsomme. Du trenger ikke dyr MF til f.eks motorrom og ulakkerte flater, så velg ut etter bruken. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Kunne noen anbefalt en god klut til vindusvask? Kjøpte inn en mikrofiberklut fra Jordan som la igjen en særs stygg fetthinne på alle rutene mine innvendig, den hadde visst en polerende effekt som var beskrevet i pakka. Styr unna. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 "glatte" microfiberkluter er prima. Men som med mye annet er ikke gode produkter ALT. Først og fremst er det teknikk og fremgangsmåte som gjelder når det kommer til rutevask Jeg bruker CG Window Cleaner med en god glass mf og en billig glass mf. Spruter litt på ruta, gnir det utover med den gode mf-en, snur den og tar en runde til. Deretter går jeg over med den billige mf-en og kjører til slutt over med Dehydratortowel fra SS. Først da klarer jeg å få skjoldefrie ruter Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Selv sliter jeg ikke med skjoldete ruter, og jeg bruker en billig MF sammen med Autoglym Glass Cleaner. Lenke til kommentar
tanngarden Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Selv sliter jeg ikke med skjoldete ruter, og jeg bruker en billig MF sammen med Autoglym Glass Cleaner. jeg sliter heller ikke med det, jeg bruker også billige Mf kluter og meguairs glas cleaner, sprut på og tørk av, enklere blir det ikke,.. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Ruterknekt Glassrens og avispapir Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Kom igjen 'a, folkens! Post erfaringer på nettbutikker med bilpleie her. Så er dere noen engler, og kanskje noen får nytte av det. :--) Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 håper på fint vær til helgen så jeg får vasket bilen når jeg kommer hjem. fikk ikke tid til det dagen før jeg reiste nedover, og har verken utstyr eller annledning til å vaske bil her på hybelen. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Vasket bil i helgen jeg, skal egentlig polere denne uken.. Men får se ann været osv. Ble antagelig ikke noe VW-Audi hovedtreff på meg til helgen eller, så da kan jeg vel heller gjøre det til helgen istedet. (..må jo få testet ut produktene jeg akkurat har fått, har bare såvidt gått over et panel jo ;o ) Endret 11. august 2008 av espennyh Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Vi krever noen gromme 5050-bilder snart espennyh Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Ja, spør som det ikke blir noen fra testdøren i morgen kveld gitt! Men synes jeg aldri får teken på polering, tror jeg gir opp for fort Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Husk at etter litt trening og man begynner å se sånt , det er da man virkelig har lyst til å fortsette! Og når man da ender opp med noe sånt: Ikke dårlig til å være en 91`mod med originallakk! Endret 11. august 2008 av Mompen Lenke til kommentar
Nanolotus Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Ruterknekt Glassrens og avispapir Man kan også legge på en Nanolotus Bilglass forsegling på alle vinduer så slipper du at bruge glasrens, da holder det med vand og mf eller papir. Mvh Rasmus Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Nå har det seg sånn at jeg har prøvd det meste av "tryllemidler" for å slippe bruk av vaskemidler på ruter, men ender opp med nevnte combo hver eneste gang! Har også prøvd diverse nanomidler, men må opp i 60-80km/t i timen for at vannet blåser av, og fortsatt må mann vaske ruta innimellom fordi bugs og andre ting sitter.. Reklamering for eget firma er forøvrig forbudt her, og veldig uproft, så håper Fredrik ikke lar deg ødelegge tråden sin med tøvet ditt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå