Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!

Anbefalte innlegg

Har nå lest de første 20+ sidene i denne tråden, å er meget imponert over hvilke resultater folk får etter litt arbeid.

Inspirert av dette, vurderer jeg nå å gå til innkjøp av litt bilpleie fra AG.

Så langt har jeg kommet på handlelisten:

post-95000-1218144080_thumb.jpg

Hvordan ser dette ut? Noe jeg mangler eller bør bytte ut?

I tillegg behøver jeg vel en del pads og MF kluter og kanskje noe for å friske opp utvendige plastdetaljer (eller duger "Optimum Leather Protection" til dette også?).

Forslag mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte å teste ut ScandiShine.no snart, da bestiller jeg sammen med min far som trenger noe til RAVen sin. Hva anbefaler dere til interiør og skinnseter? CG Stain Extractor er notert foreløbig, da jeg har en svær flekk på baksetet i min bil.

Ellers blir det nok noe clay (bør jeg ta den gule eller lilla?) samt microfiber og drying towel.

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar

German applicator pads går vel for å være ålreite, det samme med Meguiar's Even Coat Applicator Blablabla.

Av kluter er det greit å gå for noen litt "dyrere", litt fluffy og lange fibre. Orker ikke finne frem på AG nå, men dyrere MF har fibre som er fremstilt på en bedre måte enn billige, og dermed er mer skånsomme.

Du trenger ikke dyr MF til f.eks motorrom og ulakkerte flater, så velg ut etter bruken.

Lenke til kommentar

Kunne noen anbefalt en god klut til vindusvask? Kjøpte inn en mikrofiberklut fra Jordan som la igjen en særs stygg fetthinne på alle rutene mine innvendig, den hadde visst en polerende effekt som var beskrevet i pakka. Styr unna.

Lenke til kommentar

"glatte" microfiberkluter er prima. Men som med mye annet er ikke gode produkter ALT. Først og fremst er det teknikk og fremgangsmåte som gjelder når det kommer til rutevask ;) Jeg bruker CG Window Cleaner med en god glass mf og en billig glass mf. Spruter litt på ruta, gnir det utover med den gode mf-en, snur den og tar en runde til. Deretter går jeg over med den billige mf-en og kjører til slutt over med Dehydratortowel fra SS. Først da klarer jeg å få skjoldefrie ruter :)

Lenke til kommentar

Vasket bil i helgen jeg, skal egentlig polere denne uken.. Men får se ann været osv.

Ble antagelig ikke noe VW-Audi hovedtreff på meg til helgen eller, så da kan jeg vel heller gjøre det til helgen istedet.

(..må jo få testet ut produktene jeg akkurat har fått, har bare såvidt gått over et panel jo ;o )

Endret av espennyh
Lenke til kommentar

Husk at etter litt trening og man begynner å se sånt

post-53560-1218495050_thumb.jpg

, det er da man virkelig har lyst til å fortsette! Og når man da ender opp med noe sånt:

post-53560-1218495083_thumb.jpg

post-53560-1218495095_thumb.jpg

post-53560-1218495157_thumb.jpg

post-53560-1218495166_thumb.jpg

post-53560-1218495193_thumb.jpg

Ikke dårlig til å være en 91`mod med originallakk! :mrgreen:

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

Nå har det seg sånn at jeg har prøvd det meste av "tryllemidler" for å slippe bruk av vaskemidler på ruter, men ender opp med nevnte combo hver eneste gang!

Har også prøvd diverse nanomidler, men må opp i 60-80km/t i timen for at vannet blåser av, og fortsatt må mann vaske ruta innimellom fordi bugs og andre ting sitter..

Reklamering for eget firma er forøvrig forbudt her, og veldig uproft, så håper Fredrik ikke lar deg ødelegge tråden sin med tøvet ditt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...