Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det veldig lite igjen av lakken så er det å prøve en skikkelig runde med polish,

gjerne med litt fin korning :)

Du virket på ingen måte useriøs på meg bare for å si det og

vil ikke tro noen av de andre kjempe allrighte folka her synes det!

Bare moro å se at flere enn oss bryr seg om bilen sin :)

Lenke til kommentar

Hvordan vet du at lakken er tynnslitt? Med mindre det er målt lakktykkelse er det vanskelig å si noe om tykkelsen.

Tipper det skal gå bra å friske opp lakken din, jeg. Så spørs det hvor mye du vil legge i det, men en god vask, etterfulgt av clay og lakkrens for hånd, ved hjelp av f.eks Meguiar's sin Deep Crystal Paint Cleaner, eventuelt Duragloss #101 (fås på Scandicshine.no). Om du da topper det med en voks tror jeg du vil få en fin forskjell, uten at det koster skjorta.

Men, jeg stemmer i for bilder først. :)

Lenke til kommentar

Her er noen bilder (hvis jeg fikk til å legge dem opp da). Flekkene på panseret er skit og masse steinsprutskader.

Har snakket med en venn som har mer peiling, han foreslår:

Først sabulex flere ganger, så vanli vask, så lakkrens også polish. Skal kjøpe midlene på en bensinstasjon. For er det noen vits å bestille alle midlene som blir nevnt tidligere når lakken ikke er metalic?

Hva sier dere? :)

post-167972-1217951330_thumb.jpg

post-167972-1217951352_thumb.jpg

post-167972-1217951371_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ville nok spandert på meg litt allrighte produkter i hvertfall ;)

Bensinstasjon er forøvrig dyrere enn vanlig bilrekvisitaforretninger..Holder med en runde avfetting, så en ordentlig håndvask og claybehandling..

Vent til bilen er tørr før du går på med en runde med lakkrens (gjerne med maskin om du har) også en runde med polish ;)

Gå på med voks til slutt for å få noe som er mer værbestandig :)

Lenke til kommentar

Sjekk ut et par av Biltema`s maskiner hvis du ikke har noe allerede ;)

Har brukt en dobbel DA-maskin med trinnløs hastighet som jeg lurer

på om koster cirka 300, som funket fint til poleringa,

så har de sikkert en maskin som kan ta lakkrens til en billig penge der også ;)

Funker bra til hobbybruk vil jeg tro (lånte en av en kollega da jeg ikke hadde

med meg min MG220 når jeg skulle polere og vokse min på jobb en dag)

Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt inn litt mer i beholdningen.

Kjøpte Optimum Hyper Compound & Optimum Polish, samt div. pads fra SS i dag. Lurer på om det kanskje blir roterende også, men har egentlig ikke penger til den akkurat nå :/ Satser på at det ordner seg med DA-maskinen!

Satser på å få det jeg bestilte så jeg kan starte over helgen. Ta meg litt god tid, og prøve å shine bilen skikkelig til VACN-treff neste helg ;)

Satse på at det blir enda finere enn det det ble etter sist polering!

DSC01100.jpg

Endret av espennyh
Lenke til kommentar

Noen som har litt veiledning for DA-maskin? Jeg prøvde en for litt siden, men polishen bare sprutet rundt fra paden. Følte meg rimelig teit der jeg sto.. All polishen skal vel rett på paden med DA-maskin? Er vant med og bare legge litt polish på panseret for eksempel og dra det utover med håndpad.

Lenke til kommentar

Da jeg polerer med roterende tar jeg først fire kronesstørrelsesklatter på paden, for så å smøre det utover området (f.eks 40x40 cm område)

Deretter kjører jeg på laveste hastighet så alt blir fint lagt utover, deretter øker jeg hastigheten og polerer på området som polishen er lagt på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...