Stein-M Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Jeg Ditec behandlet bilen for en måned siden. Jeg lurer derfor på hvilke produkter er det jeg skal bruke / kjøpe inn for å bevare bilen best mulig. Bruk av Clay ser spennende ut, men vil denne ødelegge Ditec behandlingen? Hvis det er noen som kan sette sammen en pakke hvilke produkter som er anbefalt til en Ditec behandlet bil hadde jeg blitt veldig glad samt hvor jeg kan få kjøpt dette. Ellers står det at jeg ikke behøver å polere bilen men kun spraye denne med avfettningsmiddel når den begynner å se forferdelig ut og som vanlig vask ikke greier å ta. Har ikke testet dette siden det som har kommet på bilen ikke har satt seg fast og vanlig vask har hitill tatt alt som har kommet på uten noe problem. Stein M Endret 28. juli 2008 av Stein-M Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Det irriterer ræva av meg: Det blir stadig flere riper, spesielt på bagasjelokk og rundt omkring. Jeg kan garantere at jeg ikke lager dem, spesielt ikke de på bagasjelokket. Legger aldri fra meg ting der, ei heller gnir jeg meg opp etter sidene på bilen. Det er ikke snakk om lette swirls, det er snakk om halvdype "dra stein over bilen" riper, men ikke så dype at de har gått helt gjennom heller. Er det rett og slett bare randoms som parkerer ved siden av meg på kjøpesentre som skaper slike riper? Tror ikke jeg lager de under vask heller, er meget forsiktig med vaskevott osv. Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Mompen: Så akkurat 318i tråden din. Pent! Hvilke produkter anbefaler du til motorvask? Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Det ble ikke vaske og polering denne helga heller. Posten har klart å rote bort pakken fra scandic shine Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Testet såvidt Scholl sitt Discoverykit i dag! Maken så enkelt det var å bruke, padsene var helt fenomenale, og middelet støvet \ sprutet ikke i det hele tatt (litt støv var det). Veldig enkelt og dosere middel fra de to flaskene! Backinplata var jo et kapittel for seg selv, helt utrolig bra, myk og fin som gjør at den følger former og slikt når man polerer, perfekt passform til de medfølgene padsene! Lar bare det dårlige mobilbildet si sitt jeg.. Uhell da jeg skulle flytte bilen.. :!: Ja.. det er vaskebøtta! Og til Stabber - brukte selv noe som het CRC Motorvask jeg kjøpte på Biltema. Fungerte helt greit! Finnes sikkert mye bedre alternativer, spør på forumet til Scandicshine - www.scandicshine.no, mener både DP (Detailers Pride) og CG (Chemical Guys) har noen gode alternativer! -Teddy- Alltid selv brukt vaskevott og har aldri hatt trøbbel med dype riper etter vask selv.. Hvordan rengjør du forøvrig vaskevotten? De få gangene jeg er ved kjøpesentre parkerer jeg bestandig langt unna andre biler Endret 26. juli 2008 av Mompen Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Noen her som har prøvd Chemical Guys Total Interior cleaner/APC/GreenCLEAN? (Mange navn ) Har akkurat kommet inn i litt hendig størrelse på scandicshine og lurte på om noen har erfaring med denne. Trenger en interior cleaner som kan brukes til alt, og da virker denne både passende og billig, men produktet er jo nødt til å levere resultater! Noen som vet? Lenke til kommentar
Proxes Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Er vel samme greia som Meguiar's APC, og kan brukes på alt: felger, hjulbuer, generell vask, interiør etc. Ved riktig utblanding Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Noen her som har prøvd Chemical Guys Total Interior cleaner/APC/GreenCLEAN? (Mange navn ) Har akkurat kommet inn i litt hendig størrelse på scandicshine og lurte på om noen har erfaring med denne. Trenger en interior cleaner som kan brukes til alt, og da virker denne både passende og billig, men produktet er jo nødt til å levere resultater! Noen som vet? Hørte en artig historie angående denne. En kar hadde vasket huset med dette, og moren han fikk greie på det. Endte med at moren kjøpte en gallon! Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Hehehe, da kliner () jeg til med en slik en! Er greit å ha til vask av interiøret og lett flekkfjerning. Syns DP Total Interior Cleaner var god, men luktet veldig og er langt dyrer. Så denne gangen blir det CG som skal testes ut Har forresten fått et tilbud fra en bekjent av min mor om å ta en shine av bilen. Snakker grundig vask av bilen, inkludert felger, hjulbuer og hjul. Hjul og hjulbuer skal selvfølgelig behandles med et eller annet stoff! Bilen skal også tas inni, er en relativt stor flekk på det ene setet og bilen bærer preg av at den har vært brukt i litt over 1 år. Hva bør jeg ta for en slik jobb? Regner med at jeg kommer til å bruke relativt mye "rens" til interiøret samt Optimum Protectant. Ellers er det kun det vanlige Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Selvom "sjappa på hjørnet" tar 300kr, syns jeg du burde ta minst 500-600kr for en slik jobb. Hvis jeg forstod deg riktig, så var det komplett vask ute og inne, og ingen lakkkorreksjon? Endret 2. august 2008 av Rs125 Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Stemmer det Tror jeg kommer til å legge meg på rundt 500,- da "kunden" er en god bekjent Takk Noen som har noen erfaringer med Duragloss #501 forresten? Leter etter en sealer som skal ligge under EZ-Cream glaze og petes 53 Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Husk EZ Cream Glaze før sealer \ voks. EZ Cream Glaze brukes etter polering Forøvrig godt tips til dere som vasker mikrofiber \ vaskevotter i vaskemaskin, bruk litt Chemical Guys Citrus Wash and Gloss i maskinen v\ vask, pads \ mikrofiber \ vaskevott blir som nye! Endret 2. august 2008 av Mompen Lenke til kommentar
tanngarden Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) om noen her bor i drammensområdet eller i nærheten av bauhaus, så tok jeg bilde av prisene de har på meguairs-produkter, noe er billigere og noe er dyrere enn hos jegard, men stort sett snakk om 10kr pluss .. også har de nxt tech wax 2.0 så vet hvor jeg skal handle neste gang jeg har behov for meguairs produkter Endret 3. august 2008 av tanngarden Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Det var jaggu ei fin hylle Her på Mekonomen på bydga selger de kun Turtle Wax og Autoglym, AG er jo ganske ålreit, men fy så dyrt Lenke til kommentar
tanngarden Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Det var jaggu ei fin hylle Her på Mekonomen på bydga selger de kun Turtle Wax og Autoglym, AG er jo ganske ålreit, men fy så dyrt ja ble svært så overaska sjøl, en her inne som nevte de hadde interiør cleaner fra meguairs til en åleit penge der, så tenkte jeg kunne sjekke det ut i forbindelse med innkjøp av litt materialer, var masse turtle der og, men tok bare bilde av mg hylla.. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Herlig! Nå slipper jeg jo å lure på om det er dyrere/billigere et annet sted Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Irriterer meg litt at det er vanskelig å finne Meguiars Gold Class Car Wash i 2 literbeholder. NXT har de aller fleste derimot. Lønner seg ikke å kjøpe den 0,5 liters varianten i lengden. Importerte nylig selv fra England, og det lønner seg ikke uten at man bestiller en del om gangen. Kjøpte en stor flaske med Gold Class, men den var så fabelaktig at jeg angrer på jeg ikke kjøpte mer. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Kan jo like greit prøve ut noe annet, da. Såpen er sikker bra, men det er masse annet bra der ute òg. Du kan jo høre med godkjemi.com om de kan skaffe deg Gold Class i stor størrelse. Eieren er i hvert fall en ålreit kar med riktig serviceinnstilling, så da får du i allefall et svar på om importøren i det hele tatt tar den inn til Norge. Lenke til kommentar
Nordlandsbjoernen Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hei! Så denne tråden og fikk lyst å prøve noe på min egen bil. Har en utslitt Mercedes 300D 1983-model, spurte fader'n om det var mulig å gjøre noe med den, men han sa lakken er så tynnslitt at det nesten ikke er noe igjen. Er også noen små (2 cm diameter) på taket. Er det noe å gjøre med en bil som er så brukt at det nesten ikke er lakk igjen? Har lyst å ha den enda en stund, men den er ikke blitt stelt med noe særlig. Ny lakkering er uaktuelt. Beklager om jeg virker useriøs, men kan lite om bil. Takker for svar! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Man klarer jo å friske opp fargen, stort sett. Sleng ut et par bilder! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå