Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vask og Poorboys Nattys Blue :)

 

post-53560-1216740717_thumb.jpgpost-53560-1216740740_thumb.jpg

 

Chemical Guys stain extractor, 3 deler vann, 1 del middel :)

 

Før

post-53560-1216740595_thumb.jpg

Etter

post-53560-1216740603_thumb.jpg

 

Bra saker! Testet også Biltemas testvinner, Scratch Removing Wax! :!:

 

post-53560-1216740585_thumb.jpg

 

Dette ser kanskje lovendes ut, men den fjernet ikke så mye som en eneste ripe, men forskjell ble det! Brukte polergarn på gamlemåten. ;)

 

Ble overrasket av resultatet på de matte og fæle speila mine, brukte også Biltemagreia her :wow:

 

post-53560-1216740750_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Da har jeg vasket bilen, og resultatet ble bra det. :) Dessverre måtte jeg vaske bilen med kaldt vann, da den lokale selvvaskstasjonen her kun har vanlig springvann fra kran og høytrykkspyler. Premium-vaskevotten var helt genial, og merket at resultatet ble bedre hvis man vasker av møkket som votten etterhvert samler opp.

 

Dèt produktet som skilte seg mest ut, var Chemical Guys Silk Shine Dressing. Sidespeilene på bilen min er av svart plast og de var blitt veldig matte og kjedelige. Etter en liten påføring med Silk Shine, fordelt utover med mykt poleringspapir, så sidespeilene på bilen plutselig ut som nye! Gjorde det samme med interiøret, samme resultat. Fargen blir dypere, får en liten glans i seg og ser virkelig friskere ut. Anbefaler å la produktet tørke/trekke godt inn før man begynner å ta på det påførte området, la det stå som det er i en dag ca. Dra så over med en vanlig klut/poleringspapir for å få en bedre fordeling om man har brukt litt for mye (altså etter at produktet har fått stått en stund). 100% klissefri (som det står på flaska) er det nok ikke, men om det får stått litt, så blir det i nærheten av 100%. :)

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Får faktisk ikke nok mikrofiber. Har alltid med meg en ren en i bilen, sammen med en Quick Detailer.

 

Og skal dere kjøpe en ny Quick Detailer, så kjøp for guds skyld DENNE. Optimum Instant Detailer. Virkelig en fryd å bruke på utvendige lister og lakk, enten er det bare meg eller så syntes jeg faktisk at bilen ble blankere etter påføring, samt sinnsykt glatt lakk! Tar ca 5 minutter for hele bilen, genial til å fjerne støv \ pollen etc. KJØP! :D

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

Nå brukte jeg det papiret (husker ikke merke, tror det er Turtle), på sidespeilene og på dashbordet. Er egentlig ikke så farlig om det har blitt litt swirls på sidespeilene, ei heller det lille som er av plast inni bilen. Greit å få en liten headsup. Microfiberklut bestilte jeg, bør nok kanskje ha et par av disse, da Silk Shine etterlater seg litt kliss.

Lenke til kommentar
Optimumen? :p

 

Jaggu. ^^

 

Nå brukte jeg det papiret (husker ikke merke, tror det er Turtle), på sidespeilene og på dashbordet. Er egentlig ikke så farlig om det har blitt litt swirls på sidespeilene, ei heller det lille som er av plast inni bilen. Greit å få en liten headsup. Microfiberklut bestilte jeg, bør nok kanskje ha et par av disse, da Silk Shine etterlater seg litt kliss.

 

Det er nok ikke så farlig på interiør og ulakkerte flater, men du kan aldri få nok mikrofiber. Få deg en haug forskjellige kluter. Til utvendige, lakkerte flater bør du ha noen med høy kvalitet på fibrene, mens det til motorrom-detailing og lignende ikke nødvendigvis trengs dyr mikrofiber.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...