Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, har et par spørsmål..

Skulle polere bil med maskin på onsdag, men det ble misslykket, så jeg avsluttet hele driten :p

Først, hva jeg brukte:

 

- DA Cyclo-kopi fra Clas Ohlson

- Sonax pads (veit det ikke er helt optimalt, men bedre enn poleringsgarn fra turtle wax :p )

- Autoglym Ultra Deep Shine

 

Det som skjedde var at det begynte å støve før jeg i det hele tatt fikk polert noe særlig. Altså det begynte å støve etter kort tid. Jeg sprutet på litt vann på padsene, men begynte å støve etter en liten stund igjen. Tok meg mer vann ble det bare for vått.

 

Hva var feilen? For høy hastighet? (..mener jeg ikke brukte for høy hastighet eller)

Lenke til kommentar

Skrev litt for kort om Ultra Deep Shine.

 

Jeg har prøvd denne med maskin, og opplever enten at den støver veldig, eller klumper seg og blir seig.

Støv er ikke akkurat noe veldig dårlig, man får nesten bare tåle litt støv.

 

Men Ultra Deep Shine er et produkt ment til å bruke for hånd, for de som er fornøyd med et ok resultat. Frisker opp lakken og fyller igjen noen riper. Det er jo en såkalt AllInOne, AIO, som også beskytter.

 

Til maskinbruk er det som regel alltid best å bruke enkeltstående produkter. Menzerna 106 er en fin polish til maskinbruk. Denne støver jo litt den også, men denne tåler å bli fuktet opp igjen.

Lenke til kommentar

Ok. Hadde igrunn vært greit med AIO-produkt.

Finnes det AIO-produkter beregnet for DA-bruk som gir et "helt greit" resultat? (altså litt over den gjennomsnittlige forbrukeren, er jo bilinteressert og behandler jo bilen med omhu ellers)

 

Synes det blir litt for ille å bruke alt for mye penger på bilpleie da jeg bare er helt på nybegynnerstadiet, og har mye steinsprut og noen større riper i lakken som jeg ikke vil få korrigert med DA-maskin uansett. Får heller se utover høsten, eller våren om jeg får råd til noe mer da jeg starter å tjene penger :)

Nå er det jo foreldrene mine som spanderer ting som bilpleieprodukter etc. på meg enda :p

Lenke til kommentar
Ok. Hadde igrunn vært greit med AIO-produkt.

Finnes det AIO-produkter beregnet for DA-bruk som gir et "helt greit" resultat? (altså litt over den gjennomsnittlige forbrukeren, er jo bilinteressert og behandler jo bilen med omhu ellers)

 

Synes det blir litt for ille å bruke alt for mye penger på bilpleie da jeg bare er helt på nybegynnerstadiet, og har mye steinsprut og noen større riper i lakken som jeg ikke vil få korrigert med DA-maskin uansett. Får heller se utover høsten, eller våren om jeg får råd til noe mer da jeg starter å tjene penger :)

Nå er det jo foreldrene mine som spanderer ting som bilpleieprodukter etc. på meg enda :p

 

Prøv Pinnacle XMT 360. Den kan du bruke på DA.

Lenke til kommentar

Produktbeskrivelse:

Dette produktet fjerner fine swirls, rengjør og forsegler din lakk. Perfekt til oppfriskning av en allerede fin finish. Dette produktet kan spare deg tid, da du har 3 step behandling, i 1 flaske.

 

 

Ser ut som den passer knall til meg! Får bestillle meg en til 1. august ;)

Så får vi se om det blir andre boller. Bestiller fra Scandicshine tror jeg, så kan jeg kjøpe med noen pads og annet stash samtidlig.

Lenke til kommentar

Plasserte i dag en ordre hos EliteCarCare i England. Skulle egentlig bestille på Auto-Geek, men de skulle ha nesten 1000 kr bare i frakt(!). Så da ble det ECC i stedet som "bare" forlangte £30, mao. rundt 300 kroner i frakt for mer eller mindre de samme produktene:

 

Edit: og der ble pakken sendt også, rask service. :)

post-11680-1215538052_thumb.jpg

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar

Har tidligere brukt svamper med shampoo. Polering med billigmaskin til 200 kr, og Auto-Glym produkter.

Ikke helt bra nei.

 

Har fått en del riper og merker i lakken. Bilen er Audi A4 2002 modell.

 

 

Er denne pakken bra og verdt pengene:

 

Den Ultimate Glare Polerpakken! NOK 3990.00

Pris eks. mva NOK 3192.00

 

 

Profesjonell bilpleiepakke. Kan også brukes til båt! Lakkrens og forsegling.

Inneholder:

 

1. stk Glare Poleringsmaskin:

- Denne maskinen brukes av profesjonelle bilpleiere over hele verden.

- Utrolig slitesterk.

Inkluderer 1.stk Poleringspad Orange (Lakkrens) 1.stk Poleringspad Gul (Ripefjerning) 1.stk Sort Poleringspad (Polering/Forsegling).

 

5. stk Glare Double Speed Clay Bar:

- Det ultimate verktøy for fjerning av urenheter i lakkoverflater. Asfalt, tjære, olje, lakkstøv og bremsestøv.

- Rengjør lakken på en profesjonell og skånsom måte.

Inkluderer 3. stk KCL Super Skum (500 ml).

 

1. stk komplett Glare Poleringsserie som inneholder:

 

1. stk Glare Ultra Wash

- Det mest avanserte vaskemiddel som noensinne er utviklet for kjøretøy. En PH balansert konsentrert vask som er sikker for alle lakktyper, inkludert de nye klarlakk variantene. Inneholder ny teknologi som etterlater ditt kjøretøy rent og skinnende, rett og slett helt enestående. Inneholder Glassplexin® og bør brukes som vaskemiddel på Glare behandlede kjøretøy. En flaske holder til 10-15 vask. (355ml i en flaske)

 

1. stk Glare Knockout

- Den ultimate rubber og lakkrenser. Har du et kjøretøy med oksydering, riper og falming av lakken - anbefaler vi at du starter med dette produktet. Knockout dyprenser lakken og fjerner det som finnes av urenheter, en bedre start på Glare prosessen får du ikke. Knockout er drøy, så en flaske vil holde til mange behandlinger. (355ml i en flaske) . Dersom du synes denne er litt vanskelig å tørke vekk etter påføring, kan det være lurt å fukte kluten litt - men dette er det eneste Glare produktet du kan bruke fuktig klut for å ta av med.

 

1. stk Glare Micro-Finish

- En ikke-klebrig, høyglans all værs forsegling. Inneholder Glassplexin®. Dette er den ultimate ripe og oksidasjons fjerner for biler, båter, fly, motorsykler, glassfiber, plastikk, rustfritt stål, krom og polert aluminium. Produktet er utmerket som en forbehandling før du polerer med Glare Professional Polish, spesielt på brukte kjøretøy som har riper og/eller oksidering i lakken. Om du skal gjøre som proffene, så er dette det første produktet du begynner med (etter selvfølgelig å ha vasket kjøretøyet). (355ml i en flaske)

 

1. stk Glare Spider

- Glare Spider er markedets mest avanserte virvel (sirkulære grunne riper i klarlakken), spindelvev og ripe fjerner. Produktet inneholder en kjemisk sammensetning av rent metall og glass, som sammen danner et svært avansert ripefjerningsprodukt. Glare Spider fyller og fjerner riper permanent og er således ikke en midlertidig løsning, som du kan finne andre steder. Er du lei av de sirkulære ripene du ser når solen skinner på kjøretøyet ditt? Spider er løsningen. Dette produktet brukes etter Micro-Finish og før polering med Glare Professional Polish om du ønsker det ultimate resultat. (355ml i en flaske)

 

1.stk Glare Professional Polish

- En ikke-klebrig, høyglans, allværs forsegling av lakkerte flater. Dette er den fineste polish for din bil, båt, fly, motorsykkel, glass, rustfritt stål, krom, karbon og grafitt som finnes på markedet. Filtrerer bort UV stråler, omdannes til glass på og i lakken. Inneholder stoffet Glassplexin® som sørger for at polishen molekulært bindes til din lakk. Dette er den mest revolusjonære polish som noensinne er utviklet. Tåler temperaturer mellom -50°C til 340°C, hvilket annet produkt klarer det? Du vil få et svært godt resultat ved kun å bruke Professional Polish, men avhengig av tilstanden til lakken kan det være behov for Micro-Finish og Spider. (355ml i en flaske).

 

1. stk Glare Sahara

- Glare Sahara er en vask og polish i ett og samme produkt. Passer utmerket som et vedlikeholds produkt for Glare behandlede overflater, men er også suveren på ikke Glare behandlede overflater. Spray på, arbeid produktet lett inn med en mikrofiberklut, la det tørke i fem minutter og tørk av med en ren og tørr mikrofiberklut. Resultatet er en polert overflate på rekordtid. Produktet inneholder Glassplexin og leveres med sprayhåndtak. (540ml).

 

4. stk Glare Mikrofiberkluter

- En stor og god mikrofiberklut med hele 30% polyamid. Denne kluten er utviklet for å påføre produktene for hånd eller for å påføre produktene på lakken før du begynner med maskin. En virkelig stor og god klut som fort blir din favoritt. Husk å aldri bruke skyllemiddel og aldri tørke den i tørketrommel. Størrelse 50x50cm.

 

1. stk Glare Chamois Pusseskinn 58x79cm

-Dette pusseskinnet suger opp inntil 21 ganger sin egen vekt i vann og er helt unikt. Man kan faktisk tørke en hel bil uten å måtte vri opp pusseskinnet og da sparer man tid. Med en størrelse på hele 58x79cm blir dette garantert ditt favoritt pu

 

Vil også bestille 4 Gallon Wash Bucket fra scandicshine.no

 

Da har jeg vel alt jeg trenger? Huff blir dyrt det her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...