Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

Meg`s sin Quik Detailer er knall, fin til å tørke av støv og slikt med, eller å friske opp etter vask :)

 

Takk :)

 

Har spurt her før, men kan ikke huske å ha fått noe svar:

 

Det svarte dashbordet mitt er alt for "shiny" og reflekterende. Får jeg sol på det ser jeg hele dashen i frontruta. Finnes det et godt produkt for å eliminiere dette problemet?

 

Jeg digger Optimum Protectant. Den finner du på Scandic Shine

Kjør på med DP Interior Cleaner først, da får du vekk alt det gamle som ligger der + mye mer! Etter det kan du bruke optimum protectant som er matt og fin, gjør også at støv ikke setter seg så lett :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette høres flott ut. Kan jeg gå over med Zalo og vann eller noe i den duren i stedet for Interior Cleaner? Tror at det som ligger der ikke er vannfast engang.

 

Takk for tipsene. :)

Zalo ville jeg nok pent droppet, rett og slett fordi det kan ligge igjen, for å senere skumme. Da ville jeg heller kjørt på med rent vann eller en cleaner. Hvis du bor nær Bauhaus har de Meguiars Carpet And Interior Cleaner til 100,-, noe som er en veldig grei pris. Denne gjør også jobben!

Lenke til kommentar

Anbefaler selv Poorboys Nattys blue, koster vel ca 150kr på Scandicshine.no, og holder forholdsvis lenge samt at bilen får en syk glans og er mye lettere å holde ren. Jeg vasker bil en gang i uka, og Poorboysen blir lagt på en gang Pr mnd, og en boks holder utrolig lenge :)

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med rensesystemer til Air-condition? Tenkte jeg kunne prøve det da bilen antageligvis aldri har fått en slik behandling før. Hørte noe om et stoff man bare sprayet inn i luftkanalene, så rant det ut under bilen et sted, på veien tok det med seg møkk og mugg. Kan det stemme?

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med rensesystemer til Air-condition? Tenkte jeg kunne prøve det da bilen antageligvis aldri har fått en slik behandling før. Hørte noe om et stoff man bare sprayet inn i luftkanalene, så rant det ut under bilen et sted, på veien tok det med seg møkk og mugg. Kan det stemme?

 

Dette kunne jeg også trenge. Lukter hest med en gang AC'n skrur seg på i bilen, går fort over etter noen sekunder. Men vil ikke tenke på alt som ligger inni systemet.

 

Si ifra hvis du tester ut noe!

Lenke til kommentar

Tror det blir en tur på Biltema for å kjøpe seterens og air-conditionrens :) Så skal jeg skrive en meeegakort review av begge når jeg får testet det ut!

 

Har ikke merket lukt i AC'en før, men nå skrudde jeg den AV og kjørte ut varmluft, uten oppfordring bemerket passasjeren at det lukta småstramt. Lukten forsvant når jeg skrudde AC til on igjen :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...