Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dag kjøpte eg høgtrykkspylar i miniklassen kun til bilvask. Fulgte med ei skumflaske og, det var interessant.

Eg blanda NXT i den, ca. same forhold som i bøtta og spruta i vei, ikkje så mykje skum, men det funka veldig bra. Ein billig sak var det, men eit godt utgangspunkt.

Ellers fekk eg meg litt av eit sjokk når eg drog clayen over, herregud så effektivt det var. Eg fekk kun tatt eit lite område på den eine døra i dag, men det er definitivt noko eg må ta mykje av bilen med.

Så var det Black Wow då, der vart eg litt skuffa. Prøvde ikkje så mykje med den heller, kanskje eg gjorde litt feil, eg veit ikkje. No er ikkje listene mine enkle å få fine, men eg hadde litt større forhåpningar, kanskje for store. Har ikkje tatt noko bilete, været tillot ikkje det. Enkelte område såg bra ut, men det er ikkje noko jamn farge på listene, dei er mørke her og lyse der.

Lenke til kommentar
I dag kjøpte eg høgtrykkspylar i miniklassen kun til bilvask. Fulgte med ei skumflaske og, det var interessant.

Eg blanda NXT i den, ca. same forhold som i bøtta og spruta i vei, ikkje så mykje skum, men det funka veldig bra. Ein billig sak var det, men eit godt utgangspunkt.

Ellers fekk eg meg litt av eit sjokk når eg drog clayen over, herregud så effektivt det var. Eg fekk kun tatt eit lite område på den eine døra i dag, men det er definitivt noko eg må ta mykje av bilen med.

Så var det Black Wow då, der vart eg litt skuffa. Prøvde ikkje så mykje med den heller, kanskje eg gjorde litt feil, eg veit ikkje. No er ikkje listene mine enkle å få fine, men eg hadde litt større forhåpningar, kanskje for store. Har ikkje tatt noko bilete, været tillot ikkje det. Enkelte område såg bra ut, men det er ikkje noko jamn farge på listene, dei er mørke her og lyse der.

Så vidt meg bekjent så er ikke Black Wow noen form for ""maling" som dekker over skjolder som er der fra før.

Black Wow gjør bare det du har av plast til svart. Har du skjolder på støtfangeren, vil disse også synes etter Blackwow.

Du kan evt. prøve og smøre på Black Wow på nytt på de stedene hvor skjodene er lysest etter den har tørket. Mulig det gir deg bedre resultat.

Men.... det er nok fler her inne som vet dette mye bedre enn meg..

Lenke til kommentar

Lakkerte speilene mine i går. Merker at lakken er Sinnnnnsykt myk, etter ca. 24timers herding. Her snakker vi at man føler at lakken er myk ved å presse lett på den med neglen. Overflaten er helt jevn og fin, men mangler speileffekten. Hvor lenge burde jeg vente før jeg prøver meg på noe polish? Er det 14 dager det heter man skal vente ved nylakkerte biler?

Lenke til kommentar
Så vidt meg bekjent så er ikke Black Wow noen form for ""maling" som dekker over skjolder som er der fra før.

Black Wow gjør bare det du har av plast til svart. Har du skjolder på støtfangeren, vil disse også synes etter Blackwow.

Du kan evt. prøve og smøre på Black Wow på nytt på de stedene hvor skjodene er lysest etter den har tørket. Mulig det gir deg bedre resultat.

Men.... det er nok fler her inne som vet dette mye bedre enn meg..

Var det eg og tenkte meg, men eg fekk eit ganske greit resultat med Autoglym-saken. Problemet med den er at den ikkje held så lenge. Skal sjå om eg får prøvd litt meir i morgon. Kan prøve å vaske godt eit område, bruke Autoglym på ein del, BW på ein og la ein stå urørt.

Lenke til kommentar
Lakkerte speilene mine i går. Merker at lakken er Sinnnnnsykt myk, etter ca. 24timers herding. Her snakker vi at man føler at lakken er myk ved å presse lett på den med neglen. Overflaten er helt jevn og fin, men mangler speileffekten. Hvor lenge burde jeg vente før jeg prøver meg på noe polish? Er det 14 dager det heter man skal vente ved nylakkerte biler?

Bør nok vente vel så det, lakken trenger tid til å sette seg. Men spørs selvfølgelig hva du skal gå løs med, snakker vi bare håndpolish bør nok det gå bra etter en 2 ukers tid.

Har du bilder av speilene forresten? :thumbup:

Lenke til kommentar
Chemical Guys Citrus Wash&Gloss

Fåes selvfølgelig på Scandicshine.

Er egentlig en bilsjampo, men kan fint brukes i vaskemaskinen også.

Noen som har blandingsforholdene forresten?

CG Citrus Wash And Gloss kan blandes ut slik:

14ml. pr. 6 liter vann.

Lenke til kommentar
Blei litt dyrt å bare kjøpe den, så får vente å se litt :p

Dyrt...?

Tror den koster rundt 150 kr. hos scandicshine. (den minste. 450ml.)

Denne holder til rundt 20stk. vanlige vaskebøtter!

Tror man skal lete lenge etter en mer prisgunstig bilshampo som er mer kostnadseffektiv enn denne....

Men du tenkte kanskje på frakten på 80kr. hvis man KUN bestillte denne?

Jeg mener personlig at det uansett er verdt det.... selv om det sef. er lurt og bestille opp mer når man først skal bestille...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...